Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Išbandė, kaip skaityti ralio kelio knygą. Du nauji įgūdžiai pravers vairuojant kasdien

Klasikinių ralių pagrindinis atributas – kelio knyga. Be jos ralis tiesiog nevyktų. Dalyviai nežino kur važiuos, ką aplankys, ką pamatys – visa tai lieka paslaptyje iki pat renginio starto. Būtent ši paslaptis yra didžiausias džiaugsmas dalyvaujantiems tokiuose renginiuose. „Skaityti“ kelio knygą nėra paprasta. Net ir daugkartinės „Moterų ralio“ dalyvės prisipažįsta, kad tenka pasimokyti prieš renginį, o ką jau kalbėti apie naujokes, rašoma pranešime.
Išbandė, kaip skaityti ralio kelio knygą
Išbandė, kaip skaityti ralio kelio knygą / Organizatorių nuotr.

„Pernai pirmą kartą važiavau „Moterų ralyje“. Visa mūsų ketveriukė dalyvavome pirmą kartą. Iššūkiams buvome nusiteikusios, tačiau tinkamai jiems nebuvome pasiruošusios. Atvykome į ralį nesitreniravusios, natūralu, kad tai mums „pakišo koją“, – pasakoja Milda Vitkauskaitė, „Inchcape“ moterų komandos vairuotoja.

Ji įsitikinusi – ruoštis reikia iš anksto ir, pasinaudojusi proga, išbandė specialų organizatorių paruoštą „ABC by Mazda“ 20 minučių maršrutą po Vilnių.

Milda sėdasi prie miesto visureigio „Mazda CX-5“ vairo, pasireguliuoja veidrodėlius. Jai padės šturmano rolę apsiėmęs vykdyti žurnalistas Justas Lengvinas, pats ne kartą dalyvavęs įvairiuose raliuose. Pirmiausia jiedu varto kelio knygą, žiūri ženklus ir susitaria, kokius terminus naudos, kada pasakys kitą posūkį, kas naudosis odometru. Toks susitarimas reikalingas, kad vairuotojas ir šturmanas vienas kitą suprastų.

VIDEO: Išbandė, kaip skaityti ralio kelio knygą

„Moterų ralyje“ svarbu ne greitis

„Pernai, gavusios kelio knygą, žvalgėmės, kas vyksta aplinkui, kur važiuoja kitos merginos. Buvo labai įdomu stebėti skubančias dalyves, kupinas emocijų. Paskui tą „bangą“ pasileidome ir mes – pasukome link pirmosios užduoties. Privažiavome užduoties punktą ir išgirdome: ,,Merginos, čia – ne pirmoji, o antroji užduotis, ar atsivertėte knygą?“. Susižvalgėme, čiupome kelio knygą į rankas ir sutarėme: ,,Nuo dabar vadovaujamės tik ja!“, – juokiasi Milda.

Tik pati sudalyvavusi ralyje, mergina suprato jog renginys yra orientacinis: čia reikia nuvykti į tam tikrą vietą, atilikti užduotį, laikytis laiko normų, važiuoti ne per greitai, nes atvykęs per anksti gausi baudos taškų. Dalyves nustebino ir vaizdingos, dar nematytos Lietuvos vietos, kurių, Mildos nuomone, ralyje buvo apstu.

„Visas 300 kilometrų maršrutas yra surašytas kelio knygoje atkarpomis. Buvau įsitikinusi, kad ralis tai greitis, pasivažinėsime su vėjeliu, pasirodė – klydom, tai kur kas rimčiau. Čia reikia visko: skaičiavimo, strategijos, komandinio darbo“, – dalijasi įspūdžiais pašnekovė.

Atsitikus klaidai – nepanikuoti

Lyja lietus, tad Milda su Justu važiuoja neskubėdami. Vis dėlto jiedu „užkimba“ ant organizatorių parengtos staigmenos ir pasuką ne į tą skersgatvį. Ralio organizatoriai kelio knygoje paslepia siurprizų, verčiančių pasukti galvas. Orientuojantis kelyje labai svarbu odometras – juo matuojamas nuvažiuotas atstumas. Justas atsisiuntė specialią programėlę, tačiau dabar jo abi rankos yra užimtos. Panašu, kad čia jiems praverstų trečias komandos narys.

„Ką daryti, kai atsitinka klaida? Nepanikuoti ir tiesiog grįžti ten, kur jau buvote, keletą kelio atkarpėlių atgal, ir vėl bandyti važiuoti pagal knygą. Geriau neperšokti atkarpų ir nekirsti kampų – yra įvairių slaptų laiko kontrolės punktų, tad tokie gudravimai nepadės, jei siekiate gero rezultato“, – pataria Milda. Jiedu su Justu taip ir padaro, grįžta šiek tiek atgal.

Milda prisimena, kaip pernai, po pirmųjų klaidų, jos komandos merginos išsibalansavo, tačiau visos susikaupė, emocijas suvaldė ir vieningai nusiteikusios įveikė maršrutą.

„Mano komanda buvo puiki, palaikėme vienos kitas. Labai šaunu buvo pajausti komandinio darbo privalumus. Netgi darbe pasijuto, kad tapome kaip kumštis. Be to, pamačiau, kad visai neblogai važiuoju slalomus, kaip vairuotoja įgavau pasitikėjimo savimi“, – atvirauja „Inchcape“ merginų komandos narė.

Dalykai, kurie praverčia ir dabar

„Mazda CX-5“ Mildai naujas, dar nevairuotas modelis. Ji teigia, kad prie kiekvieno naujo automobilio reikia pratintis ir pataria ralių dalyvėms bent išvakarėse pavažiuoti visai komandai kartu. Moterys ralio metu linkę keistis vaidmenimis, viena pavairuoja, po to – kita, tad visoms komandos narėms reiktų praktikos.

„Po ralio „krikšto“ viskas kitaip. „Moterų ralyje“ supratome, kad turime vadovautis savo galva. Visa komanda pajuto, kaip svarbu valdyti emocijas, veikti vieningai, susitarti ir laikytis duoto žodžio“, – sako Milda. Beje, ji prie vairo jau daugiau kaip dešimt metų, tad nėra kelyje naujokė.

Kitu reikšmingu dalyku Milda įvardija dėmesio koncentraciją. „Renginyje vis tiek nemažai adrenalino, norisi laimėti, o to nepadarysi nesusikoncentravusi. Reikia atlikti posūkius, sekti laiką, atstumą, skaityti ženklus, laikytis Kelių eismo taisyklių, atlikti užduotis – toks koncentruotas multitasking‘as gaunasi. Gyvenime tokia treniruotė labai praverčia“, – sako ji.

Na ir dar vienas dalykas, įstrigęs Mildai – etiško vairavimo ambasadorės rolė. „Labai pritariu „Moterų ralio“ saugaus ir etiško vairavimo akcijai. Tokia ambasadorystė įpareigoja būti pavyzdžiu.“

Praeina pusvalandis ir Justas su Milda, atlikę paskutinę specialios kelio knygos užduotį, įveikia 5 kilometrų maršrutą. Išlipę iš automobilio, abu šypsosi, pasirodo, organizatoriai kelio knygoje palikę ne vieną staigmenėlę.

„Moterų ralis“ šiemet vyks gegužės 28 d.

Didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ organizuojamas nuo 2015 metų. Tai analogo Lietuvoje neturintis masiškiausias renginys „ant ratų“, skirtas tik moterims. Vos gimęs „Moterų ralis“ sulaukė gausaus dalyvių skaičiaus ir tapo vienu laukiamiausių aktyvių moterų laisvalaikio renginiu.

„Moterų ralio“ vienas tikslų – vairavimo kultūros ir saugumo kelyje didinimas. Ralio varžybos vyksta pagal Kelių eismo taisykles, čia svarbiausia skubėti lėtai. Kelių šimtų kilometrų trasoje ralio dalyvių laukia lankytini objektai, nuotaikingos užduotys bei specialios vairavimo rungtys. Dalyvaudamos varžybose moterys įgauna daugiau vairavimo, orientavimosi kelyje patirties.

2019 m. „Moterų ralyje“ fiksuotas Lietuvos rekordas: Masiškiausias moterų autosporto renginys –dalyvavo 1 444 moterys, 364 ekipažai!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?