Išskirtinis 12 valandų maratonas elektromobiliais: kaip jame būti pirmam?

Ketvirtadienį 21 val. Estijoje, Pernu „Auto24Ring“ trasoje, prasidės neeilinis iššūkis – 12 valandų varžybos elektromobiliais. Šis maratonas, pavadintas „Nissan LEAF 12 h silent challenge“, yra vienas iš „Hankook Baltic 1000 km Race“ lenktynių savaitgalio dalių.

21 val. trys „Nissan LEAF“ elektromobiliai pajudės į „Auto24Ring“ lenktynių trasą ir sieks per 12 valandų įveikti kiek įmanoma daugiau kilometrų. Viena įkrova idealiomis sąlygomis LEAF gali nuvažiuoti 250 km, o per 12 valandų – gerokai daugiau kilometrų, kuriems įveikti vienos įkrovos neužtektų. Todėl šalia trasos yra įrengtos dvi elektromobilių greitojo įkrovimo stotelės – jomis pasinaudoti kiekvienam ekipažui teks po kelis kartus.

Visi ekipažai bus „nacionaliniai“: lietuvių, latvių ir estų. Lietuviškoje komandoje vairuos ir strateguos žurnalistai: Ilona Steponėnė, Ramūnas Fetingis, Renaldas Gabartas ir šio teksto autorius, Paulius Sviklas.

„Auto24Ring“ trasoje naktį negali vykti joks renginys, pavadintas „race“ (liet. lenktynės), tad šio žodžio vengiu ir aš. Toks reikalavimas yra dėl triukšmo: tamsiu paros metu negali burgzti varikliai bei cypti padangos. Jeigu pirmasis reikalavimas elektromobiliams negalioja, tai antrąjį pažeisti nesunku. O už tokį pažeidimą organizatoriai prižadėjo griežtai bausti: vienas padangų cyptelėjimas – 1 minutės bauda sustojant techninio aptarnavimo zonoje. Tad bendras prarastas laikas, įskaičiuojant šliaužimą „boksuose“ – apie pusantros minutės.

Ryčio PETRAUSKO nuotr./Antrosios elektromobilių lenktynės
Ryčio PETRAUSKO nuotr./Antrosios elektromobilių lenktynės

Tad kaip nugalėti tokiose lenktynėse?

Taktikos nežino niekas, nes tokios varžybos niekada nevyko ne tik Pernu trasoje, bet ir niekur kitur pasaulyje. Juolab kad „Nissan LEAF“ atnaujintas visai neseniai ir gavo talpesnę 30 kWh bateriją (ankstesnė – 24 kWh), kuri gerokai pakeitė automobilio ištvermę. Internete galima rasti įvairių skaičiavimų, kiek kilometrų ir kokiomis sąlygomis gali įveikti senasis LEAF, tačiau jie yra neteisingi naujajam.

Ar važiuoti visą laiką 50-60 km/val. greičiu, nelėtėti net posūkiuose, ir bateriją per visą naktį krauti du ar tris kartus? Galbūt verta tiesiosiose palengva įsibėgėti iki 80-90 km/val., posūkiuose lėtėti iki 50-60 km/val. (nes greičiau, necypiant padangoms, lėčiausių vietų įveikti neįmanoma) ir bateriją krauti 4-5 kartus? O gal verta važiuoti greičiausiu režimu, įsibėgėjant tiesiosiose iki 100 ir daugiau km/val., ir baterijos krovimui stoti 6-7 kartus? Koks greitis gali kompensuoti krovimui sugaištą laiką?

Dabar į šį klausimą atsakyti negali niekas. Tikiu, kad daugmaž tikslų atsakymą žinosiu penktadienio ryte – po 12 valandų maratono finišo.

VIDEO: „Nissan LEAF 12 h silent challenge“ lenktynėse triumfavo Latvijos komanda

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis