Sėkminga pradžia ir skaudus finišas
Savaitgalį, liepos 22-24 dienomis Italijoje vyko šeštasis Europos ralio čempionato etapas Italijoje. Po dviejų sėkmingų pasirodymų Europos čempionate Lenkijoje ir Latvijoje Justo Simaškos ir Giedriaus Nomeikos ekipažas nusprendė tęsti savo pasirodymą žemyno pirmenybėse ir sudalyvavo etape Romoje, kuris lietuviams buvo visiškai naujas, nes čia greičio ruožai raizgėsi asfaltiniais kalnų serpantinais.
Nepaisant patirties ant asfalto trūkumo, Justas Simaška mokėsi greitai. Įpusėjus raliui jis buvo klasifikuojamas 5-oje pozicijoje tiek „ERC4 Junior“, tiek ERC4 kategorijose, kur varžėsi dvi dešimtys vienodo lygio technika važiuojančių ekipažų. Vis tik trečiąją ralio dieną, sekmadienį, sėkmė nusisuko, kai lietuviai ilgiausiame 33 km greičio ruože per greitai atvažiavo į posūkį ir pylė „Peugeot 208 Rally4“ automobilį į kelio atitvarus.
„Turėjome tikslą pasiekti finišą. Deja, jo įgyvendinti nepavyko. Į ketvertą atvažiavau kaip į vienetą, nebesustojau, pagal automobilio duomenis 85 km/val greičiu trenkėmės į atitvarą, dar už jo esantį medelį iš šaknų išstūmėme ir pakibome virš skardžio. Stenogramos klaida, ir lenktynės baigėsi. Gerai, kad pataikėme į atitvarą, nes skardis už jo – didelis. Du metrai į šoną, ir būtų tekę vartytis kaip tėčiui, kai prieš du dešimtmečius važiavo Europos čempionate ir Kanaruose nuo kalno ilgai vartėsi“, – situaciją nupasakojo Justas Simaška.
Konkurencija verčia mokytis
Lenktynininkas į Romą atkeliavo mokytis važiavimo ant asfalto subtilybių, nes mūsų kraštuose visi raliai vyksta ant žvyro dangos. Kitąmet Simaška nori važiuoti visą Europos čempionatą, o jame varžybų ant asfalto išvengti nepavyks. Geriausia mokykla – lenktynėse, tad sportininkas startavo „Rally di Roma Capitale“ varžybose.
Lietuvis iškeitė savo šalies čempionatą į Europos dėl itin konkurencingos aplinkos, kuri verčia stiebtis. Jis minėjo, kad Lietuvoje yra gerų lenktynininkų, tačiau visi važiuoja skirtingo pajėgumo automobiliais ir rezultatą neretai nulemia technikos galimybės. Europos čempionate dalyviai lenktyniauja gamykliniais tarptautines FIA kategorijas atitinkančiais vienodo pajėgumo automobiliais. Trasos čia sudėtingesnės ir ilgesnės, o konkurencija gerokai aršesnė. Štai „ERC4“ kategorijoje, kurioje važiuoja Justas Italijoje prie starto linijos stojo 21-as dalyvis, 11-a iš jų – „ERC4 Junior“ jaunuoliai.
Nepaisant to, kad Justo Simaškos ir Giedriaus Nomeikos ekipažas važiavo pirmuosius savo kilometrus ant asfalto, po penktadienio ir šeštadienio greičio ruožų jie buvo klasifikuojami 5-oje vietoje tarp priekine ašimi varomų „Rally4“ automobilių.
„Labai smagus ralis. Trasos – tikrai sudėtingos, susuktos, posūkis po posūkio. Ant asfalto viskas vyksta gerokai greičiau nei ant žvyro dėl didelio sukibimo. Ir važiuoti čia reikia visai kitaip, laižyti žiedines trajektorijas. Nėra vietos klaidoms, nes trasos tikrai siauros, iš vienos pusės – uola, iš kitos – skardis arba siena, tad menkiausia klaida, kaip įsitikinome, kainuoja brangiai“, – įspūdžiais dalinosi J. Simaška.
Ralis Italijoje – šventė
Europos čempionato etapas Romoje lietuvius nustebino šventiška atmosfera. Penktadienį ralio startas buvo duotas prie Šventojo Angelo pilies, nuo kurios lenktynininkai sportiniais automobiliais nuvažiavo Vatikano link. Policijos palyda pravedė pro patį centrą iki Koliziejaus, šalia kurio sportininkai startavo miestiniame greičio ruože.
„Vaizdai tikrai labai įspūdingi, nesu buvęs Italijoje, nespėjau dairytis per langą. Ir nustebino žmonių kiekis. Aš Lietuvoje per visą karjerą nesu pasidaręs tiek nuotraukų su žmonėmis, kiek čia per kelias dienas. Ralis italams tikrai patinka“, – džiaugėsi Justas Simaška.
Iš Romos lietuviai išvažiuoja per daug nesikrimsdami, gavę brangiai atsiėjusios patirties ir žiūrėdami į tolimesnius startus.
„Psichologiškai viskas gerai, nes žinome, kur padarėme klaidą. Būna sunku, kai padarai avariją, ir nesupranti kodėl. Tada bijai kitų lenktynių, nes nežinai, ar tai nepasikartos. Dabar mūsų klaida labai aiški, tad ją ištaisysime ir kitus važiuosime dar greičiau“, – sakė Justas Simaška.