Jaunojo lenktynininko tėtis Sigitas Morkis pasakojo, kad jo sūnus technika susidomėjo būdamas vos trejų metų. Jau tuomet jis sėdo prie mažo keturračio vairo, vėliau turėjo ir elektrinių transporto priemonių, nedidelį bagį. Galiausiai Martynas išbandė kartą ir ši technika jam patiko labiausiai.
„Tėtis iš užsienio kažkada man parvežė kartą, važinėdavausi juo. Pabandžiau ir patiko. Po to sugalvojome pradėti treniruotis ir dalyvauti varžybose. Man įdomu pamatyti naujus miestus, dalyvauti įvairiose lenktynėse, laimėti“, – trumpai kalbėjo prieš metus pirmąkart į kartą atsisėdęs Martynas Morkis.
Jaunąjį kartingo lenktynininką ugdyti ėmėsi treneris Andrius Jonelis, su kurio pagalba prasidėjo Simo Juodviršio karjera. Pirmieji oficialūs Martyno Morkio metrai trasoje buvo įveikti „CIK-FIA Academy“ organizuojamose varžybose mūsų šalyje.
„Martynas pernai buvo vienas iš tų, kurie akademijoje mokėsi kartingo vairavimo paslapčių iš tokių automobilių sporto specialistų kaip Jonas Gelžinis, Jonas Dereškevičius. Mokymai vyko kartu su Lietuvos kartingo čempionatu. Vilniuje, Smalininkuose, Aukštadvaryje ir kitur“, – sakė Andrius Jonelis.
Šiuo metu savo trofėjų kolekcijoje Martynas Morkis jau turi sukaupęs daugiau nei 10 taurių iš įvairių varžybų Lietuvoje ir užsienyje. Treniruočių jaunasis sportininkas nepamiršo net praėjusią žiemą, o daugiausiai ratų buvo įveikta vienoje sudėtingiausių trasų Lietuvoje – Aukštadvaryje.
Išmėginęs savo jėgas Lietuvoje Martynas Morkis pasuko Pabaltijo link. Pirmame etape pavyko aplenkti ir būsimą Baltijos taurės iššūkio serijos čempioną, lenktyniauta ir „Pro-Kart“ serijoje. Trenerio teigimu, buvo užimti beveik visi savaitgaliai. Martynui Morkiui dėl trofėjų savo klasėje teko konkuruoti su daugiau nei 30 dalyvių iš įvairių Europos šalių.
Galiausiai Martynas Morkis kartu su tėčiu Sigitu ir treneriu Andriumi Joneliu nusprendė išvažiuoti palenktyniauti į Italiją, „International Final Academy ChampionKart“. Čia lietuviams teko lenktyniauti tokia technika, kokią davė organizatoriai.
Siekiant, kad būtų užtikrintos vienodos varžybų sąlygos, kartais atsitiktine tvarka dalyviai privalėdavo tarpusavyje keistis net kartų varikliais.
„Kontrolinius važiavimus įveikėme neblogai, parodėme šeštą laiką. Vėliau mums teko keistis karto varikliais. Šiose varžybose tokia tvarka. Pakeitę motorą atvažiavome penkti. Po šio finišo vėl keitėmės varikliais ir šį kartą gavome prastesnį. Negana to, dar ir karbiuratorių turėjome keisti. Tuomet kartas taip gerai nevažiavo. Galvojome, kad blogas reguliavimas, tačiau kitą dieną paaiškėjo, kad tas motoras buvo tragiškas.
Atvažiavome dešimti. Vėliau varikliais keitėmės dar kartą. Rytinėje treniruotėje susireguliavome agregatą ir Martynas atvažiavo trečias. Po šio pusfinalio motorą ir vėl keitėme, susireguliavome, bet variklis nevažiavo. Tiesiose atkarpose matėsi, kad jam trūksta galios. Finale finišavome šešti ir iškovojome taurę „Baby Academy“ klasėje“, – sakė M.Morkio treneris Andrius Jonelis.
Martynas Morkis pasakoja, kad jo favoritas – Simas Juodviršis, tad jo pėdomis ir bandys sekti jaunasis panevėžietis.