Jaunasis motokroso talentas Dovydas Karka pasiryžęs garsinti Lietuvos vardą Europoje

Šešiolikmetis pasvalietis Dovydas Karka kompiuterinius žaidimus, vakarėlius ir kitas paaugliškas laisvalaikio linksmybes iškeitė į galimybę siekti savo didžiausio tikslo – patekti tarp greičiausių Senojo žemyno motokroso meistrų.
Dovydas Karka
Dovydas Karka / Simono Raudeliūno nuotr.

Daugkartinis Lietuvos ir Baltijos šalių čempionas bei prizininkas neseniai pažymėjo savo debiutą EMX125 motociklų klasės Europos čempionate. Prieš dvi savaites D. Karka startavo pirmajame etape Italijoje, o praėjusį savaitgalį jėgas išmėgino Olandijoje.

Gegužės pradžioje vienas perspektyviausių Lietuvos motokroso talentų varžysis jau trečiose Senojo žemyno pirmenybių lenktynėse Didžiojoje Britanijoje. Šiemet jis ketina dalyvauti visuose aštuoniuose EMX125 Europos čempionato etapuose, kurių geografija sieks ir Prancūziją bei Belgiją.

Man išties didelė garbė atstovauti savo šaliai tarptautinio rango varžybose.

„Su dideliu nekantrumu laukiu kiekvienų varžybų, nes tai yra proga išmėginti jėgas tarp pačių pajėgiausių varžovų. Jaudulys kankina kaskart artėjant starto dienai, tačiau jį malšinu dideliu noru kovoti ir įrodyti, kad galiu būti greičiausiųjų gretose, – sako Lietuvos komandai „MS Motorsports RT“ atstovaujantis D. Karka. – Man išties didelė garbė atstovauti savo šaliai tarptautinio rango varžybose. Daugelį varžovų jau esu sutikęs ankstesnėse lenktynėse, todėl jaučiuosi pakankamai užtikrintas savo galimybėmis artėti lyderių link.“

Simono Raudeliūno nuotr./Dovydas Karka
Simono Raudeliūno nuotr./Dovydas Karka

Antrus metus iš eilės per pasirengimo etapą Ispanijoje kojos traumą patyręs sportininkas juokauja sulaukiantis komandos draugų replikų, esą ši šalis jam nesvetinga ir verčiau pasirengimą sezonui nukelti kitur. Pašnekovas prisipažįsta šiuo metu dar nesąs idealios fizinės formos, kurią pasiekti trukdo ilga potrauminė reabilitacija po antrąkart patirto kojos lūžio.

„Tai yra tamsioji mūsų sporto pusė. Po skausmingų traumų sunku atsigauti ne vien fiziškai, bet ir psichologiškai. Turėjau jų tikrai ne vieną, bet visas „perlipau“ ir grįžau į trasą. Ištikus nesėkmei, stengiuosi negalvoti, kaip bus blogai, bet iškart imu skaičiuoti, kada vėl galėsiu atsisėsti ant motociklo ir važiuoti toliau. Taip pat ir šiemet – vos išsigydęs koją, iškart iš Ispanijos išvažiavau į Belgiją pradėti kitą pasiruošimo etapą. Prieš čempionato pradžią jaučiau, kad trūko treniruočių su motociklu, bet sezonas prasidėjo ir dairytis atgal jau neverta“, – pasakoja Europos motokroso čempionato debiutantas.

Europos čempionato etapuose paprastai susirenka apie 60-80 dalyvių. Pirmiausiai jų laukia treniruotė-kvalifikacija, po kurios greičiausi 40 sportininkų patenka į finalinius važiavimus. Nepatekusieji turi progą įrodyti esą verti finalinių kovų vadinamajame paguodos važiavime, iš kurio atrenkami dar keli greičiausieji. Pagrindiniai du varžybų važiavimai trunka po 25 minutes ir du papildomus trasos ratus.

Simono Raudeliūno nuotr./Dovydas Karka
Simono Raudeliūno nuotr./Dovydas Karka

Per debiutą Italijoje lietuviui pritrūko sėkmės ir teko sudėti ginklus iškart po kvalifikacijos. Antrame etape Olandijoje Dovydas pademonstravo savo sportines ambicijas ir pateko į finalinius važiavimus. Pirmame iš jų Lietuvos atstovas užėmė 22 vietą, bet antrajame fortūna ir vėl atgręžė nugarą – dėl galinio amortizatoriaus gedimo net keliskart mechanikų zonoje sustoti turėjęs D. Karka liko 39-as. Nepaisant to, šių metų gamybos KTM SX125 motociklą vairuojantis sportininkas nepraranda optimizmo ir tikisi savo pranašumą įrodyti artimiausiose lenktynėse Jungtinėje Karalystėje.

Tarptautinėje arenoje D. Karka – ne naujokas. Įsimintiniausios jo ligšiolinės karjeros varžybos buvo 2012 m. Bulgarijoje vykęs Motokroso jaunimo pasaulio čempionatas. Varžydamasis su greičiausiais planetos jaunaisiais lenktynininkais, motociklų 85 kubinių centimetrų darbinio tūrio varikliais kategorijoje lietuvaitis kvalifikacijoje iškovojo trečią vietą, o pirmame važiavime tarp 80 varžovų liko penktas. Dovydo atstovaujama Lietuvos rinktinė tąkart tarp 35 valstybių komandų užėmė dešimtą vietą.

Pasaulio motokroso lopšiu vadinamoje Belgijoje šiuo metu gyvenantis D.Karka pasakoja kasdien treniruotėms skiriantis mažiausiai šešias valandas.

Nėra laiko pabūti su draugais, nes privalau nuolat treniruotis.

„Minu dviratį, bėgioju, sportuoju salėje, važinėju motociklu. Stengiuosi šiam sportui atiduoti visą save. Nėra laiko pabūti su draugais, nes privalau nuolat treniruotis. Sunkiai dirbu, kad pasiekčiau kiek įmanoma daugiau. Esu labai dėkingas savo treneriui Linui Šiaučiūnui, su kuriuo praleidome daug valandų treniruotėse Pasvalyje. Be jo tikrai nebūčiau tiek pasiekęs“, – pasakojo D.Karka.

„MS Motorsports RT“ ekipos vadovas Marius Stasiškis džiaugiasi jaunojo talento ryžtu garsinant komandos ir šalies vardą tarptautiniu mastu.

„Dovydą drąsiai galime vadinti mūsų ambasadoriumi Europoje. Šis augantis ir sparčiai tobulėjantis motokroso talentas yra puikus pavyzdys ne tik sportininkams, bet apskritai jaunimui. Daug prakaito treniruotėse ir varžybose išliejantis vaikinukas suranda užtektinai laiko ir mokslams. Jis reguliariai grįžta į Pasvalį ir sėkmingai atsiskaito užduotis mokykloje. Tad sportas bei mokslai vieni kitiems netrukdo, o tai išties džiugina“, – sakė M.Stasiškis.

Simono Raudeliūno nuotr./Dovydas Karka
Simono Raudeliūno nuotr./Dovydas Karka

Nuo trejų metų su motociklais nesiskiriantis pasvalietis savo sirgalius šiemet ketina nudžiuginti ir pasirodymais gimtosiose Lietuvos trasose. „MS Motorsports RT“ komandos garbę D.Karka gins dviejuose Lietuvos motokroso čempionato etapuose, kurie birželį ir rugpjūtį vyks Pakruojyje ir Panevėžyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų