Jaunasis ralio lenktynininkas Markas Buteikis kelia sparnus į Estiją

Šiemet Lietuvos ralio čempionu „LARČ 9“ įskaitoje tapęs Markas Buteikis tęs karjerą užsienio trasose. 19-metis ukmergiškis kitąmet dalyvaus Estijos pirmenybėse, kuriose varžysis dėl galimybės dalyvauti prestižiniame Europos ralio čempionate. Vienas iš perspektyviausių jaunosios kartos Lietuvos ralio talentų nuo šiol lenktyniaus su gamykliniu „Ford Fiesta Rally4“ automobiliu, rašoma pranešime.
Markas Buteikis
Markas Buteikis / Komandos nuotr.
Temos: 1 Ralis

„Šie metai buvo, išties, ypatingi: Lietuvos čempionate turėjau itin smagią, įnirtingą ir konkurencingą trikovę su kolegomis Klaudu Bučinsku bei Emiliu Kucka, kurie neleido atsipalaiduoti viso sezono metu. Galiausiai, tapau šalies čempionu ir užsitikrinau Vlado Jurkevičiaus su Aisvydu Paliukėnu įsteigtą skatinamąją stipendiją išplaukti į platesnius vandenis. Taigi, po tokio sezono sprendimas ieškoti naujų iššūkių buvo ilgalaikio plano dalis“ – džiaugėsi lenktynininkas.

Jaunojo ralio piloto teigimu, ruošiantis naujam sezonui prireikė ir sėkmės: „Taip jau atsitiko, kad pasisekė parduoti čempionišką automobilį visai netrukus po sezono pabaigos. Tai buvo pirmas žingsnis, gerokai padidinęs šansus įgyvendinti apie tai ką svajojau jau ne vienerius metus. Visgi, svarbiausiu momentu pagalbos ranką ištiesė ilgametis partneris „Jusema“, kuriam esu labai dėkingas. Būtent jų dėka galėjome atsivežti tokio kalibro automobilį ir uždegti žalią šviesą savo planui A“ – nuoširdžiai dėkoja sportininkas.

M. Buteikis pasirinko Estijos pirmenybes neatsitiktinai: čia kartu yra rengiamas ir „Estonian Junior Challenge“ čempionatas, kuriame varžosi jaunieji ralio talentai su identiškais „Ford Fiesta Rally4“ automobiliais. Tai Estijos automobilių sporto federacijos iniciatyva, kuri atveria galimybes startuoti Europos ralio čempionate, „Junior ERC“ kategorijoje. Jaunasis ralio disciplinos atstovas neslepia ambicijų metų pabaigoje turėti didžiausią surinktų taškų kraitį ir iškovoti stipendiją, leidžiančią pasirodyti 3-uose pasirinktuose senojo žemyno pirmenybių etapuose: „Žinau tik vieną – lengva, tikrai, nebus. Vietiniai Estijos sportininkai yra labai greiti ir turės nemenką namų pranašumą. Labai smagu, kad varžysimės su vienodais automobiliais. Tai reiškia, kad ekipažo ir komandos darbo, priimtų sprendimų faktorius turės gerokai didesnį svorį galutiniame sezono rezultate. Kartu su komanda dėsime visas pastangas, kad galėčiau atstovauti savo šalį Europos čempionate 2026 metais“ – ambicijų ir tikslų neslepia 19-metis pilotas. Taip pat, ukmergiškis neatmeta galimybės epizodiškai pasirodyti ir Lietuvoje: „Kitąmet pagrindinį dėmesį skirsiu dalyvavimui Estijos čempionate, tačiau turiu planuose ir kelis lietuviškus ralius“ – pranešdamas džiugią žinią savo gerbėjams teigia sportininkas.

Jaunasis lenktynininkas nuo šiol lenktyniaus su gamykliniu „Ford Fiesta Rally4“ bolidu. Tai 169-asis „M-Sport Poland“ komandoje pagamintas naujausios specifikacijos egzempliorius. Priekine ašimi varomas sportinis automobilis turi 3-jų cilindrų, 1 litro darbinio tūrio turbininį variklį bei sekvencinę 5 pavarų dėžę. Šių komponentų sistema leidžia išvystyti 210 arklio galias bei 315 niutonmetrų sukimo momentą. Dukterinės „M-Sport“ komandos kūrinys atitinka itin griežtus „Rally4“ kategorijos reikalavimus, kuriuos reglamentuoja Tarptautinė automobilių federacija (FIA). M. Buteikio teigimu, tai idealus pasirinkimas ralio disciplinos naujokams, kurie turi didelių ambicijų ir tikslų: „Su šios klasės automobiliais jaunieji sportininkai dalyvauja nacionaliniuose čempionatuose ir ten renka be galo vertingą patirtį, kurią jau vėliau atsineša į Europos pirmenybes. Būtent „Ford Fiesta Rally4“ savo karjeros pradžioje vairavo tokie pilotai kaip Martinšas Sesksas, Samis Pajaris ar Adrienas Fourmaux, kurie šiandien dalyvauja jau aukščiausiame lygyje – pasaulio ralio čempionate“ – savo įžvalgomis dalinosi lenktynininkas.

Taip pat, jaunuolis pasidalino pirmomis mintimis apie naująjį pirkinį: „Šiuo metu intensyviai treniruojuosi su identiška mašina simuliatoriuje. Pirmas įspūdis – tai visai kitoks automobilis negu buvęs, todėl, tikrai, teks adaptuoti savo vairavimo stilių. Mašina atkeliavo pas mus tik prieš 2 savaites, taigi vis dar turime pasidaryti nemažai namų darbų. Su nekantrumu laukiu tikrosios žiemos, kuomet galėsiu ištestuoti naują techniką kovinėmis sąlygomis“ – tvirtina ukmergiškis.

M. Buteikis sezoną Estijos ralio čempionate su naujuoju automobiliu pradės „Rally Alūksne“ varžybose, kurios vyks sausio 10-11 dienomis. Artėjančio ralio organizatoriai dalyviams paruošė 8 greičio ruožų trasą, kurios bendras atstumas sieks beveik 100 kilometrų sportiniu režimu. 2025 metų Estijos ralio čempionatą sudarys iš viso 6 etapai. Be etapo kaimyninėje Latvijoje, lietuvis jau vasario mėnesį ketina varžytis Otepės etape, kuris įprastai vyksta Estijos WRC etapo trasomis. Atšilus orams, čempionatas bus pratęstas Suomijoje, Turku ralyje. Kalendorinės vasaros laikotarpiu bus surengti etapai Veru ir Paidės apylinkėse. Galiausiai, sezoną vainikuos legendinis Saremos ralis, tradiciškai vykstantis spalio mėnesį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų