Nuo 2010 metų vykstančiose varžybose galima deleguoti tik po vieną atstovą iš skirtingų valstybių: 12-14 metų talentingi sportininkai iš viso pasaulio mėgina savo jėgas skirtingose trasose, varžydamiesi identiška technika. Todėl galutinį rezultatą lemia greita adaptacija nepažįstamoje trasoje, drąsa, patirtis ir universalumas – per ilgą lenktynių savaitgalį nuo pirmųjų treniruočių iki finalo gali keistis ir trasos danga, ir vairavimo sąlygos.
Tokias varžybas laimėti yra didelė garbė. 2011 metais šį titulą yra laimėjęs dabartinis Formulės 1 „Ferrari“ komandos pilotas Charlesas Leclercas. Lietuvai taip pat pavyko iškovoti šį titulą – 2019 metais tai padarė Kajus Šikšnelis.
Pernai M. Šilkūnas užsitarnavo vyresnių varžovų pagarbą: būdamas vienas jauniausių šių varžybų dalyvių 2022 metais, jis dažnai demonstruodavo pavydėtiną greitį. Šiemet – patirties jau daugiau, tad ir lūkesčiai didesni. Pirmas „FIA Karting Academy Trophy“ etapas, vykęs Čekijos Trineco mieste, įrodė, kad lietuvis yra tarp favoritų.
Jau penktadienį Markas įrodė, kad 2022 metais sukaupta patirtis virto realiu greičiu. Vienoje treniruočių jis buvo greičiausias, tačiau finalo starto poziciją lėmė kvalifikaciniai važiavimai. Pirmasis kvalifikacinis važiavimas lietuviui buvo sėkmingas – Marko rezultatas buvo trečias. Greičiau už lietuvį važiavo norvegas Marius Barry-Bergas, o antrą vietą užėmė ispanas Hugas Martis.
Kitame kvalifikaciniame važiavime lietuvio tempas buvo geriausias, tačiau teisėjai dėl taisyklių pažeidimo (neleistini darbai priešstartinėje zonoje) Marką diskvalifikavo. Būtent šiame važiavime „nuplaukę“ taškai lėmė, kad mūsų šalies atstovas pagrindiniame finale startavo tik iš 11 vietos.
„Jeigu ne ši nesėkmė, Markas būtų finale startavęs iš pirmos vietos. Tačiau tokios yra pamokos, kurias tenka išmokti: stengsimės nekartoti klaidų, kad kiti kartai būtų sėkmingesni“, – po varžybų sakė Marko tėtis Mindaugas Šilkūnas.
Kad lietuvis yra vienas greičiausių, Markas patvirtino paskutinėje kvalifikacijos dalyje: jo rezultatas vėl buvo geriausias. Tačiau varžybų taisyklės yra vienodos visiems: iš viso Markas kvalifikacijos važiavimuose surinko 103 taškus ir turėjo startuoti iš šeštos eilės. Jau minėti norvegas ir ispanas pelnė daugiausiai taškų ir užsitikrino finalo startą iš pirmosios eilės.
Prasidėjus finalui dar starte Markas praleido į priekį vieną varžovą, tačiau jau pirmame rate poziciją susigrąžino su kaupu – pakilo iki 9-os vietos. „FIA Karting Academy Trophy“ lenktynėse labai svarbios menkiausios detalės, tad kova dėl papildomų centimetrų kiekviename Trineco kartodromo posūkyje vyko ypač atkakliai. Markas stengėsi išnaudoti kiekvieną galimybę ir vis kilo aukštyn: 18-ame rate jis jau važiavo 7-as, šioje vietoje ir finišavo.
Pirmo etapo nugalėtoju tapo norvegas M. Barry-Bergas. Tiesa, distancijos viduryje trumpam į pirmą vietą buvo pakilęs australas Maxas Waltonas, tačiau lyderio pozicijos jis neišsaugojo – finišavo trečias. Antras liko ispanas H. Martis.
Susumavus kvalifikacijos ir finalo rezultatus, Markas po pirmo „FIA Karting Academy Trophy“ etapo yra 9-as. Antras šio turnyro etapas birželio viduryje vyks Danijoje, Rodby trasoje, o sezono laureatai paaiškės liepos 30 dieną Italijos Cremonos kartodrome.