Jei Dakaro maratonas būtų ekonomiškumo varžybos, jas pretenduotų laimėti „Agrorodeo“ komanda

Dakaro dykumų lenktynės įpusėjo. Sunkiausiame pasaulio maratone iki šiol išliko visi trys lietuviški ekipažai. Kol kas geriausią rezultatą tarp mūsų šalies lenktynininkų demonstruoja Benediktas Vanagas, tačiau ir kitos ekipos turi kuo pasigirti.

Štai „Agrorodeo“ komandos narių – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno pilotuojamas „Seat Leon Dakar“ nors ir neblizga bendrojoje įskaitoje, tačiau varžosi dėl prizinių vietų Alternatyvios energijos taurėje.

Antrosios kartos „NEXBTL“ dyzelinu varomas automobilis net ir lenktyniniu režimu sunaudoja stebėtinai mažai degalų.

Tomo Markelevičiaus/15min.lt nuotr./Mechanikai remontuoja „SEAT Leon Dakar“ prieš 6 GR
Tomo Markelevičiaus/15min.lt nuotr./Mechanikai remontuoja „SEAT Leon Dakar“ prieš 6 GR

„Automobilis yra super ekonomiškas. Turbūt sąnaudas paskaičiuosime pasibaigus Dakarui, bet šiomis dienomis, kai streikavo turbina ir važiavome ne visai koviniu tempu, vidurkis buvo 23 litrai šimtui kilometrų.

Tomo Markelevičiaus/15min.lt nuotr./„Agrorodeo“ komanda penkto Dakaro etapo metu
Tomo Markelevičiaus/15min.lt nuotr./„Agrorodeo“ komanda penkto Dakaro etapo metu

Tai pranoko visus mūsų skaičiavimus, nes mes skaičiavome, kad šimtui kilometrų reikės 35 litrų degalų. 23 litrai yra kažkas nerealaus. Kol kas esame labai patenkinti degalais. Jokių problemų neiškyla. Lietuvoje taip pat išvažinėjome tūkstantį litrų“, – sakė šturmanas Saulius Jurgelėnas.

„Agrorodeo“ grupės varžovai, gamykliniai „Toyota“ automobiliai taip pat važiuoja biodyzelinu.

Anot Sauliaus Jurgelėno, šiuos automobilius vairuoja profesionalai, kuriems Dakaras ne pirmas, ne penktas ir net ne dešimtas. Nepaisant to, „Agrorodeo“ komandos nariai mato, kad gali su šiais oponentais rungtis.

Tomo Markelevičiaus/15min.lt nuotr./„Agrorodeo“ komanda penkto Dakaro etapo metu
Tomo Markelevičiaus/15min.lt nuotr./„Agrorodeo“ komanda penkto Dakaro etapo metu

„Ne kartą buvome juos aplenkę, tik mūsų turbina ir bėdos mums sutrukdydavo ir jie mus aplenkdavo vėl. Kai pasieksime finišą, tuomet galėsime sakyti, jog įrodėme, kad dešimt tūkstančių kilometrų pravažiuoti koviniu režimu su biodegalais tai nėra jokia nuodėmė.

Reikia atsižvelgti ir į tai, kad tų degalų naudojimui nėra jokių specialių perdarymų. Bandysime sugriauti mitą, kad biodegalai kenkia varikliui ar automobiliui“, – kalbėjo Saulius Jurgelėnas.

Šturmano pozicijai pritarė ir komandos mechanikas bei „Seat Leon Dakar“ kūrėjas, kiekvieną jo varžtą savo rankomis sukęs Darius Biesevičius. Pasak inžinieriaus, automobilio degalų sąnaudos yra tikrai pribloškiančiai mažos.

„Kol kas mes turbūt laimime Dakarą. Į vienus vartus. Per 540 kilometrų greičio ruože ir 200 kilometrų pervažiavime mes sunaudojome 135 litrus degalų. Manau, kad neskaičiuojant dalyvaujančio elektromobilio, tai yra pati ekonomiškiausia mašina šiose lenktynėse“, – sakė mechanikas Darius Biesevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis