Didžiosios Britanijos „Porsche Carerra Cup“ čempionate lenktyniaujantis 28 metų lietuvis prie „ENEOS 1006 kilometrų lenktynių“ Palangoje starto linijos stos liepos 23 dieną, šeštadienį. Jis neabejoja, kad su tokia komandos sudėtimi gali sėkmingai siekti prizinės vietos ar net nugalėtojo titulo.
– Jonai, kodėl pasirinkote Benedikto Vanago stovyklą ir „General Financing team Pitlane“ komandą?
– Benediktas pakvietė, negalėjau atsisakyti. Buvo pasiūlymų ir iš kitų komandų. Bet kai Benediktas paskambino, nusprendžiau dalyvauti – gera komandos sudėtis, patikimas automobilis, galime siekti aukšto rezultato.
– Tikslai „ENEOS 1006 kilometrų lenktynėms“ aukšti? TOP3 ar dar aukščiau?
– Nemėgstu prognozių ar pozicijų dalybų prieš lenktynes. Kas greičiausiai važiuoja ir padaro mažiausiai klaidų, tas laimi. Mano tikslas – gerai atlikti darbą. Turiu važiuoti maksimaliai greitai su minimaliu klaidų skaičiumi arba visai neklysti. Bendras tikslas – būti tarp prizininkų arba net laimėti. Stengsimės, kad būtume greitesni už kitus.
– Su „General Financing team Pitlane“ komanda šiais metais lenktyniausite „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu. Jūs dabar vairuojate „Porsche 991 GT3 Cup“. Ar bolidų skirtumai kažką lemia, ar sunku bus prisitaikyti?
– Automobiliai šiek tiek skiriasi. „Porsche 991 GT3 Cup“, kuriuo dabar važiuoju, yra naujesnės kartos, bet drastiškų skirtumų nėra. Su „Porsche 911 GT3 Cup“ esu daugiau važiavęs ir net antrą vietą iškovojęs Anglijos čempionate. Turiu patirties su abiem bolidais. „Porsche 991 GT3“ turi šiek tiek platesnes padangas, truputį geresnį stabdymą, akceleracija panaši, pavaros prie vairo, o „Porsche 911 GT3“ – dar su pavarų perjungimo svirtimi. Skirtumai neesminiai.
– Kokioje trasoje, šlapioje ar sausoje, jaučiatės pranašesnis?
Trasos paviršius man nėra svarbus, nes žinau, kad visi aplinkui važiuoja ta pačia danga.
– Trasos paviršius man nėra svarbus, nes žinau, kad visi aplinkui važiuoja ta pačia danga. Jei man nelengva, tai kitiems dar sunkiau. Kai vadovaujiesi tokiu principu, nėra laiko skųstis. Visiems danga vienoda.
– Ko reikia geram žiedo lenktynininkui, kad jo norėtų komandos? Kaip manote, kuo patraukėte „General Financing team Pitlane” komandos dėmesį?
– Komandos labiausiai vertina lenktynininko patikimumą ir greitį. Kuo greitesnis ir patikimesnis, kuo labiau suderintos šios dvi savybės, tuo esi patrauklesnis. Patikimumas pasireiškia rezultatų stabilumu, finišų kiekiu. Patikimumas – tai ir asmeninės piloto savybės, mokėjimas švelniai elgtis su technika. O greitį lemia patirtis.
– Kuo jums patrauklios „ENEOS 1006 kilometrų lenktynės“?
– Jos turi šarmo. Paskutinį mėnesį visi apie jas kalba, ruošiasi, bruzda. Gal kažkas skundžiasi trasa, bet iš tikrųjų ji per pastaruosius metus labai pagerėjo – išasfaltuota, visos pavojingos vietos atnaujintos. Man ši trasa gana įdomi. Dalyvių ir konkurentų gausa – dar vienas kabliukas.
– Ar specialiai ruošiatės karščiausiam liepos savaitgaliui?
– Kiekvienas vairuotojas dirba individualiai. Aš neseniai įpusėjau Didžiosios Britanijos „Porsche Carrera Cup“ čempionatą, kur paskutiniame etape užėmiau antrą vietą. Esu neblogos sportinės formos. Svarbiausia gerai paruošti automobilį, o įgūdžiai per mėnesį nedingsta.
Šiaip sportuoju. Savaitgalį prieš lenktynes planuoju dalyvauti MTB taurės varžybose profesionalų klasėje. Laukia apie 70 km distancija miškeliais. Bus įdomu. Dviratis suvalgo nemažai mano laisvalaikio, bet jis man labai patinka.