Komandos šturmanas Matas Valiulis pasakoja, kad pasiruošimas „Saaremaa“ raliui buvo kiek įtemptas, kadangi po Druskininkų ralio atsiradusios techninės problemos buvo gana didelės. To paties variklio mechanikai perrinkti nebūtų spėję, todėl ekipa nusprendė skolintis agregatą iš „Rokiškio Grand“ komandos žiedinio BMW M3.
„Važiavome į Saremą turėdami tikslą puikiai praleisti laiką bei pabandyti „pasimatuoti“ su estais, kurie lekia labai greitai. Mūsų klasėje buvo 30 konkurentų, o ralyje iš viso startavo 174 ekipažai. Pirmieji du greičio ruožai buvo naktiniai. Trečiasis taip pat naktinis, tik jau Kuresarės miesto gatvelėmis. Pirmasis greičio ruožas kartu buvo ir pirmasis testas su naujuoju varikliu. Sekėsi neblogai. Jautėsi, kad nauja „širdis“ turi apie 80 arklio galių daugiau nei senoji. Pirmame greičio ruože parodėme ketvirtą laiką klasėje ir tai mus truputį nustebino, nes čia susirinko visi greičiausi Estijos „BMW`ininkai“. Likusius pirmos dienos greičio ruožus važiavome savo tempu ir po pirmos dienos buvome ketvirti klasėje ir 32-oje vietoje bendroje įskaitoje“, – sakė ekipažo šturmanas Matas Valiulis.
Ralio savaitę nuolatos lijo, tad saloje esančių žvyrkelių gruntas buvo labai slidus. Kaip teigia komandos nariai, BMW teko nuolat gaudyti. Nepaisant to, Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio ekipažas nusprendė dar labiau spustelėti, kad priekyje esantys varžovai toli nepabėgtų.
„Po šešių greičio ruožų buvome antri klasėje ir 15 sekundžių atsilikome nuo pirmosios vietos. Bendroje įskaitoje pakilome į 11 vietą ir tai mus pačius netgi šiek tiek išgąsdino. Likę penki greičio ruožai sprendė visų likimą, nes trasa buvo tikrai labai sudėtinga, kartais taip stipriai lijo, kad važiuojant dideliu greičiu nesimatė kelio. Koją kišo tai, kad važiavome ne naujomis, o naudotomis padangomis, kurios smarkiai dilo.
Finišavus devintame greičio ruože pastebėjome, kad mūsų generatorius tinkamai nebekrauna akumuliatoriaus. Teko stoti ir žiūrėti, kad negerai, bet nieko nesimatė per purvą. Iš naujo užvedus variklį problema dingo pati ir galėjome tęsti varžybas. Tuomet paaiškėjo, kad išsiveržėme į pirmą vietą klasėje bei tarp viena ašimi varomų automobilių ir patekome į TOP10 absoliučioje įskaitoje. Paskutinius du greičio ruožus reikėjo važiuoti atsargiau. Tiesiog savo tempu ir nebeatakuojant.
Buvo sunku patikėti, kad iš 174 dalyvių esame 11-oje vietoje bendroje įskaitoje.
10 ruožą pralėkėme labai gerai, o 11 ruože, nuo starto nuvažiavus apie 1 kilometrą, apsisukome, atsitrenkėme į šlaitą ir sulaužėme buferį. Užtruko laiko, kol grįžome į trasą. Finišavę pamatėme, kad iki tol sukauptos persvaros užteko ir laimėjome pirmą vietą EMV7 klasėje ir buvome antri tarp viena ašimi varomų automobilių, kurių klasėje laimėjo jaunuolis su „Ford“, kitais metais važiuosiantis Europos čempionate. Buvo sunku patikėti, kad iš 174 dalyvių esame 11-oje vietoje bendroje įskaitoje. Ralyje, kuriame laimėjo estas Ottas Tanakas, važiuojantis WRC.
Sunkiai apsakomas jausmas. Po finišo Giedriaus interviu metu paklausė, kaip jis jaučiasi. Giedrius atsakė, kad tai buvo slapta svajonė nugalėti Saremos ralyje savo klasėje, esant tokiai konkurencijai“, – sakė Matas Valiulis.
Ekipažas pripažįsta, kad tai geriausias jų dueto rezultatas, kurį pakartoti bus labai sunku. Komanda ypatingai dėkoja mechanikams, kurie paskutinę savaitę tiesiog gyveno dirbtuvėse neskaičiuodami laiko.
Dabar mechanikams teks padirbėti ruošiant automobilį kitų metų startams. Beje, Lietuvos ralio čempionate Giedriaus Firanto ir Mato Valiulio duetas taip pat neliko be taurių. Ekipažas užėmė trečią vietą klasėje ir trečią vietą tarp viena ašimi varomų automobilių.