Nesėkmingas savaitgalis
„Bikernieki“ trasoje padaręs klaidą, J. Skirmantas trenkėsi į atitvarą ir vertėsi. Kaip jis pats pasakoja, pamatęs, kad automobilis staigiai pakeitė kryptį ir jo suvaldyti nebepavyks, stipraus smūgio nesitikėjo.
„Esu turėjęs įvairių avarijų ir atrodė, kad šita bus nesmarki. Bet kai trenkiausi į sieną, suvokiau, koks iš tikro stiprus smūgis. Vėliau sekė vertimasis ir viskas ką galėjau daryti, tai tik susiimti už galvos. Jėgos, kurios veikia kūną, yra tiesiog neišmatuojamos ir joms nelabai galėjau pasipriešinti. Labai gerai, kad turėjau užsidėjęs „Hans“ kaklo apsaugas“, – pasakoja lenktynininkas ir priduria, jog avarijos vaizdo siužete matyti, jog į atitvarus jis atskriejo 120 km/val. greičiu.
Šio sezono lyderis savo klasėje prisimena, kad praleidęs vieną posūkį ir įvažiavęs į žolynus, galėjo sumenkinti padangų sukibimą. Kitame posūkyje automobilis slystelėjo, pilotas dar bandė tiesinti bolidą, tačiau jis staiga pakeitė kryptį ir buvo per vėlu išvengti susidūrimo. Toks būtų techninis paaiškinimas, tačiau J. Skirmantas pripažįsta, kad klaidos pirmiausiai buvo padarytos ne prie vairo, bet galvoje.
„Galima kalbėti apie technines klaidas, tačiau pagrindinė klaida greičiausiai įvyko galvoje. Norėjau važiuoti labai greitai ir tik apie tai galvojau. Išvažiuoti į trasą švaria galva – tikras menas. Man pačiam ne visada tai pavyksta, bet nereiškia, kad nereikia pasistengti važiuoti bent jau emociškai ramiai“, – svarsto baltojo „Civic“ vairuotojas.
Sezonas baigtas
Šiemet jis jau užvertė savo lenktynių kalendorių, nes automobilio prikėlimas į tinkamą techninę būklę pareikalaus daug laiko ir investicijų. J. Skirmantas pasakoja, kad automobilį konstravo savo rankomis ir neieškojo kompromisų saugumo klausimais. Pokalbio metu jis šypsosi, kad tokie sprendimai atsipirko su kaupu.
„Iš esmės sudaužytas tik automobilio priekis. Lankai liko visiškai sveiki. Dėl to esu labai laimingas. Automobilį ruošiau pats arba bent jau organizuodavau jo darbus, todėl stengiausi, kad viskas būtų tvirta ir niekada nepjausčiau kėbulo ten, kur negalima pjauti. Šiandien labai džiaugiuosi dėl šito sprendimo“, – apie sveiko proto pergalę prieš beatodairišką svorio mažinimą kalba jis.
Sportininkas pripažįsta, kad net ir maksimalios saugumo priemonės neleido išvengti nugaros ir raumenų skausmų po avarijos. Pokalbio metu J. Skirtmantas pripažino, kad skausmai praeina, tačiau kaip niekada darosi aišku, kad jis klydo manydamas, jog avarijos jį aplenks. Trasos draugus jis labai rimtai perspėja pamiršti iliuzijas, kad avarijos ir klaidos atsitinka tik kitiems.
„Man šis sezonas jau pasibaigė ir nesu tikras dėl kito, bet noriu, kad mane išgirstų kiti lenktynininkai. Niekuomet netaupykite saugos lankams, geroms sėdynėms, diržams ir kaklo apsaugoms. Taip pat negali nė būti kalbos apie gyvybiškai svarbių kėbulo elementų pjaustymą. Jau geriau kurti automobilį taip, kad paskui galėtum iš jo išlipti“, - savo patirtimi dalijasi J. Skirmantas.