Dabar tapo aišku, jog šioms svajonėms nelemta išsipildyti. Penktadienio spaudos konferencijos JAV GP metu Brownas pakankamai netikėtai atskleidė, jog anksčiau svarstytas ekipos dalyvavimas kitų metų „IndyCar“ sezone įvykdytas nebus. „McLaren“ koncentruosis tik į „Formulę-1“.
Taip nusprendė ekipos akcininkai „Mumtalakat“ ir Mansouras Ojjeh. Panašu, kad Zakas Brownas išties norėjo pagelbėti Fernando, bet… jis viso labo samdomas darbuotojas, o muziką užsako kiti. Paklaustas apie dalyvavimą bent „Indy 500“ lenktynėse, Brownas nebuvo toks kategoriškas, bet optimizmu irgi netryško, teigdamas, jog šis klausimas dar svarstomas.
Kiti niuansai
Be šių, objektyvių priežasčių egzistuoja ir kitos. Visų pirma, „Toyota” nenori dalintis Fernando ir siekia "exclusive deal", t.y. Alonso kitąmet turėtų lenktyniauti tik WEC čempionate. Šių metų pergalė „LeMans“ 24-ių valandų lenktynėse ir susidomėjimas, kokio sulaukė ekipa su Alonso priešaky, itin patiko japonams. Jie norėtų tęsti kelionę kartu, bet, kaip jau minėta – išskirtinėmis teisėmis į ispano paslaugas.
„Toyota“ yra prieš Fernando dalyvavimą „IndyCar“ dar ir todėl, jog „Andretti“ bolide, kurį jis turėtų vairuoti, būtų sumontuotas amžinų „Toyota“ priešų – „Honda“ variklis. Situaciją galimai išspręstų „Chevrolet“ motoras, bet toks scenarijus vargu ar leistų ispanui pasiekti aukštų rezultatų.
Antras momentas – pati „Honda“ ir abu susiję kompanijos padaliniai „Honda Performance Development“ bei „American Honda Motor Company“ irgi netrykšta noru remti „McLaren“ projekto dėl anksčiau išsakytų neigiamų pareiškimų japonų atžvilgiu. Japonijoje yra ypač vertinamas lojalumas ir vienybė, o to labai truko iš „McLaren“ ir Alonso pusės, nepaisant kritikos objektyvumo.
Prisiminkime, kad praeitų metų Fernando dalyvavimą „Indy 500“ finansavo „Honda“, todėl kitam sezonui buvo ieškomas finansavimas ar partneris, bet panašu, kad tokį rasti bus sudėtinga.
Kas toliau?
„McLaren“ ir Alonso keliai išsiskiria. Tačiau, žinant ispano ambicijas ir norą varžytis, jokios nuostabos nesukeltų jo galimas grįžimas 2020-aisiais. Piloto artimiausia aplinka šnabžda, jog jau vyksta kalbos dėl jo atstovavimo „Racing Point“ (buvusi „Force India“) komandai nuo 2020-ųjų. Partnerystė būtų panaši į dabartines Alonso sąlygas „McLaren“ komandoje – Fernando būtų mokamas fiksuotas honoraras + premijos už kiekvieną pelnytą tašką + „Kimoa“ prekės ženklo, priklausančio ispanui, reklama ant komandos bolido.
Tačiau šiuo metu plačiau gvildenti tokios dar tolimos ateities galimybes būtų pernelyg optimistiška, ypač turint omeny, kad ši yra tik gandų lygyje.
Geriausias pilotas?
Bet kokiu atveju, Alonso šiuo metu yra vienas iš geriausių pilotų rikiuotėje, o galbūt ir pats geriausias. Ir taip mano F-1 fanas, nelabai mėgstantis ispaną – aš. Tačiau neigti Fernando sugebėjimus pilotuojant bolidą būtų tiesiog kvaila ir net naivu.
Paties ispano teigimu, savo planus jis atskleis jau netrukus: „Mano kitų metų programa jau kelis mėnesius yra aiški, bet mums liko suderinti kelių dalykų keliose kategorijose ir su keliais prekių ženklais. Kai tik viskas bus aišku – aš apie tai pranešiu.“
Post Scriptum
Kokius Fernando karjeros momentus reiktų pažymėti atskirai? Visų pirma, būtų sunku praleisti pro akis jo debiutinį sezoną „Minardi“ ekipoje, o atskirai išskirti reiktų 2001 m. Japonijos GP kvalifikaciją, kuomet Alonso buvo 2 s greitesnis už savo komandos kolegą; aplenkė abu „Arrows“, taip pat Oliver Panis iš BAR ir dar Heinzą-Haraldą Frentzeną iš „Prost“. Toji kvalifikacija buvo tarsi ženklas, jog Alonso gali išspausti rezultatą vairuodamas net ir niekam tikusią techniką.
Vertėtų paminėt ir pirmąją ispano pergalę 2003 m. Vengrijos GP, kuomet jis ratu aplenkė Michaelį Schumacherį („Ferrari“) bei tapo jauniausiuoju istorijoje „Grand Prix“ nugalėtoju.
Tuo tarpu 2005 m. Japonijos GP etapas buvo itin įdomus dėl kvalifikacijos rezultatų, kuriuos pakoregavo lietus – visi pretendentai į pergalę startavo iš 14-18 vietų. Be abejo, tas etapas labiausiai įsimintinas fantastiška Kimi Raikkoneno ("McLaren") pergale, mat ją suomis iškovojo, startuodamas iš 17-os pozicijos, o į 1-ą pakilo tik paskutiniame lenktynių rate aplenkęs Giancarlo Fisichellą ("Renault").
Tačiau ir Alonso tądien demonstravo puikų pilotavimą – jis finišavo 3-oje pozicijoje (startavo iš 16-os), pakeliui dukart aplenkdamas Michaelį Schumacherį (“Ferrari”), vienas iš tų kartų buvo stulbinantis – vokietis buvo aplenktas išore, greitame ir pavojingame 130R posūkyje!
Tais pačiais 2005 metais Alonso iškovojo savo pirmąjį pasaulio čempiono titulą, tapdamas jauniausiu istorijoje F-1 čempionu.
Galbūt geriausios Fernando lenktynės vyko Valensijoje surengtame 2012 m. Europos GP metu. „Ferrari“ pilotas startavo iš 11-os vietos, tačiau sugebėjo pasinaudoti saugos automobilio faze, atlikti keletą įspūdingų lenkimų ir užlipti ant aukščiausio pakylos laiptelio, už savęs palikęs Kimi Raikkoneną („Lotus“) ir Michaelį Schumacherį („Mercedes“).
Daugiau įrašų apie F1 ieškokite čia.
Buvo ir daugiau puikių Alonso pasirodymų, tačiau jie yra už šios nedidelės santraukos ribų. Pabaigai, tiesiog verta turėti omeny skaitinę net 17 sezonų trukusios Fernando karjeros santrauką:
- 2 čempiono titulai (2005 ir 2006 m.),
- 309 GP startai (sezone liko dar 3 GP),
- 32 pergalės,
- 97 finišai ant podiumo,
- 22 „pole“ pozicijos,
- 23 greičiausi ratai.
Gal šie skaičiai pasikeis 2020-ais? Ateis laikas – sužinosim!