Britų-olandų naftos ir dujų gamintojo „Shell“ dalyvavimas automobilių sporte nėra naujiena, tačiau pripažinkite – keistai atrodo, kuomet šios įmonės logotipas ir jos gaminiai šmėžuoja ne tik „Formulėje 1“, bet ir elektra varomų automobilių čempionate „Formulė E“.
Ką čia veikia naftininkai?
Jame naftos ir dujų gamybos milžinė remia „Nissan e.dams“ ir „Mahindra Racing“ komandas. Įvairiausi skysčiai, kuriuos gamina „Shell“, yra naudojami elektrinių variklių aušinimui, terminio akumuliatoriaus valdymui ir keitiklio aušinimui.
Baterijų, kurių dėka varomi elektromobiliai, gamybos technologijos yra pradiniame etape. Tačiau specialūs skysčiai, kurie žymiai padidina galią, gaminami jau dabar. Taip pat dėl to padidėja ir baterijos tarnavimo laikas.
Tarptautinės mokslininkų komandos lyderė Dr. Selda Gunsel teigia, kad elektrinių transporto priemonių pavara vis dar turi daug mechaninių komponentų, kuriuos reikia sutepti ir apsaugoti nuo pažeidimų. Taip pat elektros varikliai turi guolius, perdavimo sistemas, kurioms reikalingi skysčiai. Tepalai reikalingi ir guoliams, taip pat specialių skysčių reikia ir šilumos perdavimui.
Pasak „Shell“ atstovo Andeas Lips, partnerystė su „Formule E“ svarbi dėl kelių priežasčių. Viena jų – galimybė būti šalia Originalios įrangos gamintojų. Antroji – „Formulės E“ inovatyvumas: joje naudojamos naujausios automobilių technologijos, todėl yra išnaudojamos visos įmanomos galimybės kurti ir tobulinti savo produktus.
Ir šis „Shell“ žingsnis puikiai pamatuotas – skelbiama, kad iki 2030-ųjų metų elektromobiliai sudarys pusę visų pagamintų automobilių. O jų gaminami skysčiai gali būti naudojami ir hibridinėse transporto priemonėse. Įmonė investuoja į atsinaujinančios energijos gamybą, taip patį vandenilio ir dujų technologijas bei įkrovimo taškus tiek namų vartotojams, tiek įmonėms.