1982 metai „Ferrari“ kompanijai buvo itin prasti. Tragiška didžiulį potencialą turėjusio komandos lenktynininko Gilleso Villaneuve žūtis Belgijos „Zolder“ trasoje ir brutali Didier Pironi avarija Hockenheime. Pastarasis po jos dar išgyveno, tačiau dėl stipriai sužalotų kojų buvo priverstas baigti karjera. Vis dėl to tų metų WRC čempionate „Ferrari“ laukė visai kitokia istorija.
„Ferrari 308 GTB“
1982 metais ralio entuziastams atrodė, kad WRC išgyvena tikrą aukso amžių. Tame sezone galėjome pamatyti lenktynininkus besivaržančius tokiais automobiliais kaip „Ferrari 308 GTB“, BMW M1, „Audi Quattro“, „Porsche 911 SC“ ar „Lancia 037“.
1975 m. pristatytas „Ferrari 308 GTB“ turėjo viduryje įmontuotą V8 tipo variklį, dėl to šis automobilis pasižymėjo kone tobulu svorio pasiskirstymu, puikiomis valdymo savybėmis ir 300 AG viršijančia jėgaine. „Michelotto“ vardu pasivadinusi įmonė, gavusi legendinio italų gamintojo palaiminimą, ėmė šiuos automobilius perdarinėti ir ruošti WRC „Group 4“ varžyboms.
Pamatyti „Ferrari“ ralyje, buvo tarsi išvysti visu greičiu bėgantį laukinį žirgą laisvėje
Nors ir galima pagalvoti, kad „Ferrari 308 GTB“ buvo sutverta stovėti kur nors „Sen Tropezo“ prieplaukoje, šalia jos savininko prišvartuotos jachtos. Tačiau pamatyti šį superautomobilį išnyrantį iš dulkių debesies ir visu greičiu nuskriejantį artimiausio posūkio link - buvo daug įspūdingesnis vaizdas. Tarsi išvysti visu greičiu bėgantį laukinį žirgą laisvėje. Būtent tokį vaizdą išvydo 1982 Prancūzijos WRC ralyje susirinkę žiūrovai.
BMW M1
Jei 1982 m. Prancūzijos WRC ralyje galėjome pamatyti netgi pačią „Ferrari“, atsilikti nesiruošė ir BMW. Legendinio Giorgetto Giugiaro „Italdesign“ dizaino namuose suprojektuoto modelio komponuotė taip pat buvo atimanti žadą. Galiniai varantys ratai ir viduryje įmontuotas, 3,5 litrų darbinio tūrio, šešių cilindru eilėje variklis, generuojantis apie 430 AG. Skamba įspūdingai, tiesa?
Tuo laiku berniukams iš Miuncheno tiesiog knietėjo parodyti pasauliui, ką gali jų naujasis, itališką prieskonį turintis tikrų tikriausias superautomobilis. Prie to dar pridėkim rėmėjų „Motul“ išdažymą ir gausime nepakartojamą vaizdą, kurį tąsyk išvydo susirinkę prancūzai.
Kas laimėjo 1982 m. BMW M1 ir „Ferrari 308 GTB“ akistatoje?
Atrodė, kad 1982 m. Prancūzijos WRC ralyje susirinko visas tuometinės WRC žvaigždynas. Ralio karalienė Michelė Mouton su „Audi Quattro“, Walteris Rohrlas su „Opel Ascona 400“ ir Dakaro ralio legenda Bruno Saby su „Renault 5 Turbo“.
Prie BMW vairo buvo patyręs ralistas, prieš metus (1981 m.) šiame ralyje laimėjęs Bernardas Darniche.
Todėl prie „Ferrari“ vairo sėdęs 42-ejų metų amžiaus prancūzas J.C.Andruet lyginant su varžovais atrodė kukliai. Tačiau autosporte niekam nerūpi kaip tu atrodai, svarbu tik tai, kaip greitai tu važiuoji.
„Ferrari“ vairuojantis prancūzas pradėjo įspūdingai ir laimėjęs tris iš penkių pirmųjų greičio ruožų pirmavo bendroje įskaitoje.
Pirmą dieną vos tik BMW M1 vairuojantis B.Darniche įsitvirtino P4 vietoje bendroje įskaitoje, trūko jo vairuojamo M1 tepalų žarnelė ir jis buvo priverstas trauktis.
Kaip vėliau pasirodė, naujasis bavarų superautomobilis svėrė per daug, kad galėtų varžytis su lengvesniais konkurentais iš WRC. Plius itin platus, gremėzdiškas automobilis ir visiškai netiko varžytis siauromis Korsikos gatvėmis, kuriose vyko tuometinis Prancūzijos ralis. Vėlesniuose raliuose šis automobilis pasižymėjo dar ir nepatikimumu. Dėl ko po dar kelių nesėkmių, BMW galiausiai pripažino savo fiasko ralyje ir pasidavė.
BMW M1 buvo per sunkus, platus ir gremėzdiškas, kad galėtų varžytis su lengvesniais konkurentais
Grįžtant prie legendinio 1982 Prancūzijos ralio, BMW pasitraukus, lyderiams dėl vienokių ar kitokių priežasčių praradus daug liko, dėl pergalės liko kovoti tik J.C.Andruetas su „Ferrari 308 GTB“ ir „Renault 5 Turbo“ vairavęs Jeanas Ragnotti.
Prieš SS18 startą sportininkus skyrė 57 sek., tačiau netikėtai prasidėjęs lietus sumaišė visas J.C.Andruet kortas. Serviso sunkvežimio šalia tuo metus neturėjęs prancūzas buvo priverstas per lietų važiuoti su „slick“ tipo padangomis, todėl lietaus padangas užsidėjęs artimiausias konkurentas su „Renault“ pabėgo į priekį beveik 4 minutėmis.
Paskutinę ralio dieną „Ferrari“ vairuotojas dar puoselėjo viltis „atsilošti“, tačiau po stabdžių kaladėlių keitimo užsiliepsnojęs automobilis palaidojo visas jo viltis. Dėl gaisro pavėlavęs dar į kito GR pradžią, jis buvo papildomai nubaustas (taip atsilikimui padidėjant iki 11 min). Likusią paskutinės ralio dienos dalį J.C.Andruetas tiesiog kovėsi, kad kaip nors išlaikytų antrąją vietą.
„Ferrari“ vairuotojas pirmą ir paskutinį kartą italų kompanijos istorijoje lipo ant WRC podiumo
Galiausiai jam finišavus P2 ralyje, mes pirmą ir paskutinį kartą „Ferrari“ istorijoje pamatėme šio gamintojo automobilį ant WRC ralio podiumo.
Tuo tarpu kaip ir patarlėje: „kur du pešasi, trečias laimi“. Minėtame ralyje triumfavo J.Ragnotti su „Renault 5 Turbo“.