Kaip Sebastienas Loebas visiems laikams pakeitė ralį?

Praeityje ralistų tarpe dažnai matydavome tam tikrų dangų specialistus. Vieni susikoncentruodavo į žvyrinę, kiti į asfaltinę, o treti net į sniego dangą. Ryškiai dominuojant ant vieno tipo dangos ir surinkus bent kiek taškų kituose, ne tokiuose patogiuose raliuose – vis tiek galėjai tapti čempionu. Tačiau kartą vienas ralistas šią per daugelį metų susidariusią tendenciją negrįžtamai išardė.
Sebastienas Loebas
Sebastienas Loebas, nesėkmė Dakare / iGo2Dakar FB nuotr.

Iki kol nepamatėme ant krepšinio parketo žengiančio Michaelo Jordano, tol nežinojome, kad iš vis įmanoma tai, ką aikštėje demonstravo M.Jordanas. Panašūs procesai kadaise įvyko ir ralyje.

Iki tol Švedijos ralyje dominavo išskirtinai tik Skandinavijos šalių atstovai

Kai jaunas kuklus vaikinas iš Elzaso 2004 m. Švedijoje sužibo visų tuometinių ralio entuziastų akyse. Iki tol nė karto nelaimėjęs net ant žvyro, S.Loebas pirmą kartą istorijoje laimėjo Švedijos žiemos ralyje. Iki tol šiame ralyje dominavo išskirtinai tik Skandinavijos šalių atstovai.

Jei anksčiau galėjai sau leisti būnant stipriausiu ant mėgstamos dangos ir sukrapštant keletą taškų kituose etapuose tapti čempionu, tai po S.Loebo pasirodymo Švedijoje ši strategija visiems laikams pasikeitė. Nuo 2004 m. norėdamas tapti WRC čempionu, privalėjai būti greitu visur, nes S.Loebas tokiu buvo.

Jau ko ko, bet pergalės iš Sebastieno Švedijoje atrodytų nebuvo galima tikėtis. Prieš tai du kartus startavęs Švedijoje prancūzas vos prasimušė į TOP 20, o 2003 m. nors ir patobulėjo, tačiau kelis kartus apsisukęs finišavo tik P7.

Tuo metu panašios pergalės skandinavų bastione „Citroen“ komanda kur kas labiau galėjo tikėtis iš kito savo vairuotojo – 2004 m. sezone komandai atstovavusio seno vilko Carloso Sainzo.

Tą kartą Švedijos ralio favoritu laikytas prieš metus pasaulio čempionu tapęs Petteris Solbergas su „Subaru Impreza“, ar prieš tai du kartus Švedijoje triumfavęs Marcusas Gronholmas su naujos kartos „Peugeot 307 WRC“ automobiliu.

Tarp jų įsiterpti norėjo ir estas Markko Martinas su „Ford Focus“.

Netrukus po pirmųjų GR M.Gronholmas sulėtėjo. Pasirodė, kad jam sugedo vairo stiprintuvas, vėliau ši techninė problema jam nedavė ramybės viso likusio ralio metu. Netrukus po to C.Sainzas važiuodamas nusilaužė nuo savo padangų dyglius, dėl šios priežasties ispanas net minute laiko atsiliko nuo ralyje ėmusio pirmauti M.Martino.

Problemų su varikliu turėjęs klydo ir P.Solbergas. Vienoje vietoje susikirtus keliems keliams, jis pasuko ne ta kryptimi ir dėl to prarado daug laiko.

Po iš kovos dėl pergalių pasitraukusių favoritų, S.Loebas liko vieninteliu vairuotoju dar lipančiu Markko Martinui ant kulnų.

Po lyderių klaidų, S.Loebas liko vieninteliu vairuotoju dar lipančiu Markko Martinui ant kulnų

Kone pusę ralio pirmavęs M.Martinas viename iš posūkių nulėkė nuo kelio ir atsitrenkęs į uolą išlaužė galinį savo „Ford Focuso“ ratą. Po šios esto klaidos naujuoju ralio lyderiu tapo S.Loebas. Tačiau jis negalėjo sau leisti ramiai dreifuoti iki finišo. Į nugarą jam alsavo 26,2 sek. atsilikinėjęs ir velniškai spaudęs M.Gronholmas.

Paskutinę ralio dieną laukė klasikinė situacija. Besivejantis turėjo prisiimti riziką ir spausti iš visų jėgų, o pirmaujantis S.Loebas turėjo ieškoti balanso. Tokiais atvejais pirmaujančio ralisto pečius užgula kebli užduotis. Norėdamas išsaugoti jau beveik rankoje laikomą pergalę, jis natūraliai turi važiuoti kiek saugiau. Tačiau sumažinus tempą labai lengva pamesti ritmą ir to pasėkoje pradėti greičio ruožuose besivejančiam pralošinėti ištisas dešimtis sekundžių. Teorijoje tai dažnam gali atrodyti paprasta, tačiau realybėje išlaikyti tokiam balansui reikia aukštos ralisto klasės ir brandos.

Tą kartą Švedijoje nepaisant savo ilgametės patirties pirmasis suklydo apsisukęs M.Gronholmas. Po šios artimiausio persekiotojo klaidos S.Loebas pagaliau galėjo atsikvėpti ir užtikrintai finišavęs laimėjo.

Gal ir daugelis Švedijoje labiau tikėjosi panašaus žygdarbio iš C.Sainzo, tačiau tuometinio „Citroen“ vadovo G.Frequelino šis neįtikėtinas C.Loebo pasiekimas nešokiravo.

„Žinoma, kad tai visiems buvo staigmena, tačiau tik ne man. Aš visada žinojau, kad Sebastienas yra greitas ant bet kokio tipo kelio dangos“, - sakė „Citroen“ komandos vadovas.

Tai nėra tik mūsų (Skandinavų) danga, ji yra visų

Po savo kapituliacijos M.Gronholmas teigė: „O kodėl jis negalėjo laimėti? S.Loebas yra velniškai geras vairuotojas! Tai nėra tik mūsų (Skandinavų) danga, ji yra visų.“

Po to, kai S.Loebas pirmasis pralaužė ledus, per paskutinius dešimt Švedijos ralių jau tik tris kartus laimėjo Skandinavai (du kartus J.M.Latvala ir vieną K.Rovanpera). Čia pergales jau yra iškovoję ir T.Neuville, S.Ogier bei E.Evansas.

Straipsnyje buvo panaudota medžiaga iš dirt fish portalo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų