Kas vyko 1980 metais?
1980 metų sausį vykusiame, tuo metu dar menkai žinomame Dakaro ralyje į trasą išriedėjo keturi „Volkswagen Iltis“ automobiliai.
Armijos reikmėms konstruoti šiame ralyje naudoti bekelės modeliai buvo panašūs į įprastus automobilius – turėjo brezentinį stogą ir net brezentines duris. Tačiau ralio automobiliai galėjo pasigirti įranga, skirta įveikti ilgus atstumus, navigacija, saugumo sistemomis ir šiek tiek didesne galia.
Nuvažiavęs 10 tūkstančių kilometrų pergalę pagaliau šventė Fredis Kotulinskis. Kiti du nugalėtojo „Iltis“ „broliai“ finišą pasiekė antroje ir devintoje vietose.
Sugrįžimas prie TDI technologijos
Vėliau „Volkswagen“ dalyvavo kone visur, kur buvo galima dalyvauti – nuo Pasaulio ralio čempionato iki Formulės 3. O 2003 metais „Volkswagen“ sugrįžo į Dakaro ralį ir nusprendė pergalių siekti pasitelkęs TDI dyzelinių variklių technologiją.
Pirmasis prototipas
„Volkswagen Tarek“, kuris buvo pristatytas kaip debiutinis modelis, savo pasirodymu pateisino gamintojų lūkesčius su kaupu.
2003 metais Stefanas Henrard‘as ir Bobis Willis‘as užėmė šeštąją vietą, o Jutta Kleinschmidt ir Fabrizia Pons‘as – aštuntą. TDI technologija pasiteisino.
„Race Touareg“ – sukurtas laukinei trasai
Šio automobilio išorę galima būtų pavadinti tiesiog nepriekaištinga, o interjeru taip pat sunku nesižavėti. Nors „Touareg“ paprastai siejamas su šeimos automobiliu, lenktyninė jo versija raliui paruošta be jokių priekaištų.
Tvirtas „stuburas“: erdvinis rėmas („Space frame“)
Visi jungiamieji komponentai, kėbulas ir pakaba yra integruoti į erdvinį rėmą. Gausiai panaudotas aviacinis itin tvirtas ir lengvas plienas. Pagrindinis šio modelio kūrėjų tikslas buvo pasiekti kuo mažesnį svorio centrą.
„Širdis“ su tiesioginio įpurškimo sistema: penkių cilindrų TDI variklis
Pirmasis „Race Touareg“ turėjo penkių cilindrų, 2,3 litro variklį.
Antros kartos automobilis buvo komplektuojamas patobulintu agregatu: 2,5 litrų penkių cilindrų TDI variklis buvo visiškai naujas „Volkswagen“ kūrinys, pagamintas specialiai Dakaro raliui. Darbinis tūris padidėjo 200 kubinių centimetrų, o galia pakilo iki 191 kW/ 260 AG.
Linijinis variklis (cilindrai išdėstyti vienoje eilėje) išvystė 500 Nm didesnį sukimo momentą, pasitelkdamas į pagalbą šešių greičių pavarų dėžę bei nuolatinę keturių varomų ratų pavarą.
Primename, kad po 2003 metų „Volksvagen Tarek“ variklio dangčiu taip pat pulsavo TDI variklis.
Aerodinamika ir stilius
„Race Touareg“ pasižymi ne tik išskirtinai ryškia išvaizda, bet ir puikia aerodinamika. Būtent šis kriterijus yra labai svarbus kuriant tikrą lenktyninį automobilį. Visas kėbulas yra pagamintas iš anglies pluošto ir sveria tik 50 kg!
„Race Touareg 2“ pasižymi gausybe inovacijų
„Volkswagen Race Touareg“ iškovojo tris asmenines „Cross Country“ Pasaulio ralio taures ir 2005 metais pristatė patobulintą modelį – „Volkswagen Touareg 2“. Tai buvo naujas, gausybe inovacijų pasižymintis „žvėris“, su kuriuo sunku varžytis net geriausiems.
Pagerintasis „Touareg“ iš pirmo žvilgsnio atrodo dar dinamiškesnis, tačiau pažangi technika „kainavo“ didesnį svorį. Erdvinis rėmas beveik išsaugojo pagrindinę pirmtako konstrukciją.
Prailginta ratų bazė suteikė daugiau stabilumo važiuojant dideliu greičiu. Tuo tarpu pats automobilis sutrumpėjo maždaug 200 milimetrų.
Kėbulas pagamintas iš anglies pluošto ir sudaro tik 2,8 proc. viso automobilio svorio – 1787,5 kilogramų. Viduje plaka 2,5 litrų turbo dyzelinis variklis.
2007 metai: pergalės ir dar kartą pergalės
„Volkswagen“ 2007 metais Dakaro ralyje startavo taip pat su TDI varikliu. 2,5 litrų penkių cilindrų linijinis dyzelinis variklis turėjo naują variklio bloko galvutę, kuri padėjo padidinti galią iki 285 AG ir kilstelėti maksimalų sukimo momentą iki 600 Nm.
Naujoji variklio versija žymiai pagerino automobilio rezultatus dykumų kovose.
2009 ir 2010 metai: „TDI Power“ triumfuoja
Tai buvo didžiausia „Volkswagen“ sėkmė automobilių sporte. 2009 metų sausio mėnesį pergalę užsitikrino Ginielis De Villiers‘as ir Dirkas von Zitzewitz‘as.
„Volkswagen“ buvo pirmasis gamintojas, laimėjęs „naująjį Dakarą“ Argentinoje ir Čilėje. Be to „Volkswagen“ nuskynė pirmąją pergalę su dyzeliniu varikliu varomu automobiliu per visą legendinių ralių istoriją.
Iš pietų Afrikos kilęs Ginielis De Villiers‘as buvo pirmasis afrikietis, pelnęs pergalę Dakaro ralyje.
Pergalių džiaugsmas neblėso ir 2010 metais. Puikiais techniniais duomenimis pasižymintis „Race Touareg 2“ vėl išplėšė pergalę „Volkswagen“. Nugalėtojo vardą pelniusį automobilį pilotavo Carlosas Sainz‘as.
2011 metai: „Race Touareg 3“
Trečioji „Volkswagen Race Touareg“ versija, sukurta 2011 metų Dakaro raliui, buvo ne revoliucija, bet evoliucija. Kertinė patobulinimų ašis buvo aerodinamika.
Atsižvelgdami į 2009 ir 2010 metų rezultatus, automobilio tobulintojai išsikėlė 3 tikslus: turi būti efektyvesnė aušinimo sistema, privalo būti didesnė galia ir pagerintos vairavimo galimybės – juk teks suvaldyti keturiais ratais varomą galiūną, turintį 310 AG.
Naujas RT3 veidas
Naujojo „Touareg“ priekis buvo sukurtas naujai. Kūrėjai stengėsi, kad dizainas būtų ne tiek išvaizdus, kiek funkcionalus. Juk Dakaro trasa sudėtinga – smėlynai, kopos, žvyrkelis. Naujo dizaino LED žibintai – pirmas ryškus skirtumas nuo senesnės versijos.
Kiekvieno pakeisto elemento efektyvumas buvo patikrintas daugybe testų. Vienas iš jų – „Šilko kelio“ maratonas Rusijoje.
Trečiojoje „Touareg“ versijoje pulsuoja 2,5 litrų TDI variklis su dvigubu „twin-turbo“ kompresoriumi ir pasižymi 221 KW galia bei 600 Nm sukimo momentu.
Neskaitant TDI varikio, „Race Touareg“ automobilį sudaro apie 4500 atskirų komponentų. Kiekvienas iš jų yra kruopščiai patikrintas.
Visa tai atsipirko – Po gražios kovos pernai Dakaro ralio maratoną laimėjo Nasseras Al Attyiah.