Sebastianas Vettelis
Pirma naujiena – „Ferrari“ pasiūlė Sebastianui naują kontraktą, be abejo, toli nuo jo dabartinių 33 mln. eurų per metus. Priminsiu, 2015-ais vokietis susiderėjo 100 mln. eurų kontraktą 3 metams, o 2017-ais pasirašė jo pratęsimą tokiam pat laikotarpiui, panašiomis sąlygomis.
Dabartinis jo komandos pasiūlymas yra toli nuo tų skaičių. Kai kur minima 12 mln. eurų suma, kitur – „žemesnė nei“ 17 mln. eurų. Bet kuriuo atveju problema yra ne tik piniguose – siūloma kontrakto trukmė – vos 1 metai!
Teigiama, jog S.Vettelis iškart atmetė šias sąlygas, tačiau viską apsunkina laikas – abi pusės turėtų apsispręsti iki balandžio pabaigos, tad liko vos savaitė.
Ši situacija man primena 2014-uosius ir „Ferrari“ derybas su Fernando Alonso, kai tuometis komandos vadovas Marco Mattiacci pasiūlė ispanui šiam nepriimtiną kontraktą ir nebuvo linkęs nuolaidžiauti, dėl to ekipos ir piloto keliai išsiskyrė.
Dar labiau ji byloja apie tai, jog S.Vettelio laikai jau praeityje, italai nebelaiko jo išganytoju ir, greičiausiai, pasiūlyto kontrakto sąlygos, ypač trukmė, nesikeis.
Kas vietoj S.Vettelio?
Tarp kandidatų užimti Sebastiano vietą minimi trys pilotai – Danielis Ricciardo, Carlosas Sainzas, Antonio Giovinazzi. Visų jų kontraktai baigia galioti 2020 t.y. jie kaip tik bus „laisvais agentais“, visų šių pilotų asocijavimas su „Ferrari“ turi prasmę, pabandysiu paaiškinti, kodėl.
- Ricciardo ir „Renault“, realistiškai mąstant, neturi ateities – tiek prancūzų biudžetas, tiek valdymas, tiek neaiškumas dėl komandos ateities perspektyvų – viskas tarsi sufleruoja australui, kad būtų pats laikas kelti bures, o „Ferrari“ galėtų tapti ta idealia proga, pasitaikančia tik kartą gyvenime;
- C.Sainzas, mano nuomone, tiktų „Ferrari“ labiausiai – jaunas, protingas, komerciškai patrauklus, nereikalaujantis ypatingo atlyginimo, pasiryžęs ilgam bendradarbiavimui. Jau kalbama, kad italai buvo susisiekę su Carlosu ir pateikė preliminarų pasiūlymą. Įtarimus patvirtina įdomi aplinkybė – „McLaren“ staiga pasiūlė C.Sainzui pratęsti sutartį su komanda;
- A.Giovinazzi būtų lengviausias sprendimas, jei kiti variantai neišdegtų – italas galėtų tapti Irvine/Barrichello/Massa atitikmeniu šalia naujojo Schumacherio – Leclerco.
„Beprotiška“ versija
Ne tokia ji jau „beprotiška“, kaip galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Kalbama apie Lewisą Hamiltoną. Pastarojo sutartis su „Mercedes“ irgi baigiasi po 2020 m. ir pranešama, kad vokiečiai jau pasiūlė Lewisui naują kontraktą, vietoj dabartinių 40 mln. eurų britui pasiūlyta vos 20 mln. eurų suma, tiesa, su pakankamai laisvės pritraukti asmeninių rėmėjų „trūkstamai“ sumai.
Sutapimas, ar ne, bet L.Hamiltonas iškart ištrynė savo „Instagram“ įrašą apie meilę ir ilgus įsipareigojimus „Mercedes“.
Ką visa tai reiškia?
Apibendrinus matome situaciją, kurioje Sebastianui ir Lewisui lengviausia būtų atmesti dabartinius pasiūlymus bei tiesiog „susikeisti vietomis“. Toks scenarijus būtų naudingas visiems – tiek pilotams, tiek jų ekipoms:
- „Ferrari“ turėtų vieną geriausių visų laikų lenktynininkų ir, tikėtina, su jo pagalba galėtų pelnyti nuo pat 2007-ųjų laukiamą titulą;
- „Mercedes“ turėtų nežymiai mažiau tituluotą superžvaigždę, tačiau vokietį, su visomis marketingo ir nacionalinės garbės galimybėmis;
- L.Hamiltonas galėtų siekti naujo rekordo – titulo, atstovaujant trečiai skirtingai komandai, ir užbaigti savo karjerą legendinėje ekipoje;
- S.Vetteliui tai būtų šviežio oro gurkšnis, suteiksiantis papildomų jėgų dar porą metų pakovoti dėl titulo bei puikus karjeros saulėlydis su garbingu atlyginimu;
- F-1 bendruomenei šie mainai padovanotų keletą įdomių metų bei pateiktų temų nesibaigiančioms diskusijoms – kas gi yra geriausias iš visų lenktynininkų?
Ir šiek tiek pozityvo
Puikiu empatijos pavyzdžiu gali būti Mario Isola („Pirelli“ vadovas) ir Maurizio Arrivabene (buvęs „Ferrari“ komandos vadovas).
Pastaruoju metu abu jie savanoriauja gelbstint gyvybes – Mario dirba paramediku Milane, o Maurizio vairuoja greitosios pagalbos automobilį. Abu šie faktai paaiškėjo kažkam tiesiog pastebėjus šiuos vyrus dirbant, nes pastarieji nė žodžio nebuvo prasitarę apie savo veiklas.