Patys komandos nariai Rusijos žiniasklaidoje sako, kad nedalyvaus Dakare, nes negali pasirašyti Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) pateikiamos anketos, smerkiančios Rusijos agresiją Ukrainoje. Tokią tvarką FIA įvedė 2022 m. kovo mėnesį, Rusijai pradėjus karą.
SUSIJĘ: FIA paskelbė griežtas elgesio taisykles Rusijos ir Baltarusijos lenktynininkams.
Oficialiame pranešime komanda aiškina, kad „lieka ištikima Tėvynei“. Kitaip tariant, kartoja seną giesmelę, kad sporto nereikia painioti su politika. Ir kad toks reikalavimas pasmerkti karą Ukrainoje pažeidžia sportininkų lygiateisiškumo principus.
Artėjantis Dakaro ralis Saudo Arabijoje startuos 2022 m. gruodžio 31 d., finišuos 2023 m. sausio 15 d. Praėjusiame Dakare Dmitrijaus Sotnikovo vairuojamo „Kamaz“ ekipažas tapo nugalėtoju antrus metus iš eilės.
Tragiška komandos finansinė padėtis
Tačiau yra dar viena svari priežastis, kodėl „Kamaz“ negali dalyvauti rimtose tarptautinėse varžybose ir varžosi tik „savo kieme“. „Avtovzglad“ pripažįsta, kad komandos padėtis nepavydėtina. Todėl dar pavasarį vadovybė pradėjo išparduoti istorinius lenktynių sunkvežimius, šiuo metu jau nebedalyvaujančius lenktynėse. Taip – tuos sunkvežimius, su kuriais komandos nariai yra iškovoję pergales ne tik Dakare.
Pavyzdžiui už modelį 43509, padėjusį laimėti Dakare 2019, 2020 ir 2021 metais, prašo 60 mln. rublių (daugiau nei milijono eurų).
Akivaizdu, kad komanda prarado donorą – „Kamaz“ gamyklą, kuri rimtai kenčia dėl ES ekonominių sankcijų.
Automobilių gamintojas „Kamaz“ neteko vakarietiškų technologijų, o savų beveik neturi. Atsarginių dalių „Kamaz“ nebetiekia ir buvęs pagrindinis partneris – „Mercedes“.