– Romai, kokį ryšį turite su automobilių sportu?
– Automobilių sporte atsiradau 1979 metais, pas tuometinį lenktynininką Romą Jakučionį. Tuomečiams „žiguliukams“ atlikdavau visokius darbus.
– Kokius darbus išskirtumėte kaip svarbiausius, įvykdytus praėjusios LASF kadencijos metu?
Lietuva labai laukė WRC – tiek sporto visuomenė, tiek gyventojai. Tačiau tas produktas buvo sugadintas.
– Lietuva labai laukė WRC – tiek sporto visuomenė, tiek gyventojai. Tačiau tas produktas buvo sugadintas.
Kaip privalumą įvardinčiau reglamentus – jie įgavo geresnę juridinę reikšmę. Negali sakyti, kad jie yra idealūs, bet jie yra pagerėję.
Čempionatai buvo vykdomi, tačiau jų kokybė pablogėjo ir sportininkų kiekis mažėjo. Atsirado naujų draudimų.
– Kokiems darbams teiktumėte prioritetus būsimos kadencijos metu?
– Pirmas – profesionalios ir darbingos komandos sukomplektavimas. Aiškūs, suprantami ir reikalingi sprendimai Lietuvos automobilių sportui.
Ko šiandien labiausiai trūksta? Varžybų pradedantiesiems. Slalomai, mini raliai, reikia skatinti jų rengimą.
Antras, ko šiandien labiausiai trūksta? Varžybų pradedantiesiems. Slalomai, mini raliai, reikia skatinti jų rengimą. Tas pats „Autoplius Fast Lap“, kurį reikia integruoti į Lietuvos automobilių sporto federaciją. Jie šiuo metu yra šone, tačiau su mūsų komanda sugrįš.
– Automobilių sportas yra brangus malonumas – ar matote galimybių padaryti dalyvavimą labiau prieinamu?
– Manau, kad techninių klasių supaprastinimas labai palengvintų sportininkų gyvenimą. Galėtume remtis Danijos ar Suomijos pavyzdžiais. Daugelis sportininkų pradeda nuo slalomų, figūrinių važiavimų, mini ralių – tai yra jų pradžia, tačiau tokių varžybų Lietuvoje nėra tiek daug.
Reikėtų organizuoti daugiau tokių pirminio lygmens varžybų, kurių principas turėtų būti ne techninių reikalavimų sudėtingumas, bet jų paprastumas – kad daug žmonių galėtų dalyvauti. Reikia mažiau draudimų – dabar organizatoriams ir dalyviams reikia turėtų licencijas, yra daug kitų formalumų, kurių galima išvengti.
– Kokia būtų jūsų komanda?
– Viceprezidentais būtų Benediktas Vanagas ir Jonas Dereškevičius, ralio komiteto pirmininkas – Maris Simsonas, žiedo komiteto pirmininkas – Rimvydas Agurkis arba Giedrius Čenkus, kroso – Kazimieras Gudžiūnas, 4x4 – Gediminas Grigaitis, kitų sporto šakų komiteto pirmininkas – Gintautas Firantas, „drifto“ – Antanas Kyguolis, „drago“ – Rolandas Šležas. Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas – Egidijus Janavičius, Saugaus varžybų organizavimo – Remigijus Antanavičius, senjorų komiteto vadovas – Evaldas Torrau, o teisėjų – Šarūnas Liesis.
– LASF prezidento poste jau dešimtmetį praleido tik du žmonės. Kodėl tokia pozicija nevilioja kitų profesionalų?
– Mes nesukūrėme patrauklios organizacijos, neįtraukėme daugiau žmonių, kurie norėtų jai vadovauti. Čia atsakomybę turėčiau prisiimti ir aš, ir esamas prezidentas – mes federacijos nepadarėme patrauklia, ji nėra įdomi.
– „Fast Lap“ lenktynės gauna organizatorių leidimus iš vietinių automobilių sporto federacijų Estijoje, Latvijoje ir Lenkijoje, tačiau Lietuvoje LASF su „Autoplius Fast Lap“ nesutaria. Ar spręsite šią problemą?
– Sprendimo būdas paprastas – jie atsiras žiedo komiteto sudėtyje ir yra pažadėję maksimaliai pritaikyti savo varžybas prie LASF keliamų saugumo reikalavimų. Tada „Autoplius Fast Lap“ bus po federacijos vėliava.
– Dabar yra 3 labai populiarūs automobilių sporto renginiai, sulaukiantys daugybės žiūrovų („300 lakes rally“, „Halls Winter rally“ ir 1000 km lenktynės), tačiau tie patys renginiai buvo populiariausi ir prieš 5 metus. Kaip manote, ko trūksta, kad renginių organizavime atsirastų didesnė konkurencija ir dešimtis tūkstančių žiūrovų sutraukiančių renginių padaugėtų?
Nebus jokio pykčio, nuoskaudų ar panašiai, jeigu mūsų neišrinks – vadinasi, mes kažko nepadarėm ir mūsų oponentai kažką padarė geriau.
– Tie renginiai yra populiarūs tik organizatorių dėka. Šitoje vietoje federacijos nuopelnas yra mažiausias. Mes tiktai didžiuojamės kitų pasiekimais – organizatorių ar sportininkų, tačiau patys galime padėti stipriau.
– Pernai metais Lietuvoje vyko WRC etapas, kasmet atvažiuoja „Drift Allstars“ bei rali-kroso Europos taurės varžybos. Kokius kitus pasaulinio lygio renginius galima tikėtis artimiausiais metais išvysti Lietuvoje?
– Tokiai valstybei kaip Lietuva tarptautinių renginių kiekis yra pakankamas.
– Ką darysite, jeigu LASF prezidento rinkimų nelaimėsite?
– Šiandien labai nuoširdžiai dirbu pristatydamas savo tikslus, siekius, norus, komandą visiems federacijos nariams – kad mumis patikėtų ir išrinktų. Federacijos nariai yra žmonės, kurie priima sprendimus ir jie pasirinks patį geriausią kandidatą iš dabar esančių dviejų. Nebus jokio pykčio, nuoskaudų ar panašiai, jeigu mūsų neišrinks – vadinasi, mes kažko nepadarėm ir mūsų oponentai kažką padarė geriau.
Palinkėjimas yra tik vienas – kad Lietuvos automobilių sportui būtų geriau. Kad ir kokia bebūtų baigtis kovo 28 d., tikiuosi, kad iš to išloš visi.