Vairavimo sąlygos artimesnės realioms
Atrankos dalyvių, kaip ir praėjusį savaitgalį Kaune, laukė greičio ruožas, kurį reikia įveikti profesionaliu „HPS“ lenktynių simuliatoriumi. Lyginant su praėjusiais kartais, sąlygos sudėtingesnės. Šį kartą kariai išmėgino sekvencinę pavarų dėžę, kuri šiandien – vienas populiariausių sprendimų sportiniuose automobiliuose. Tokia pavarų dėžė bus sumontuota ir automobilyje, kuriuo projekto nugalėtojai startuos Lietuvos automobilių ralio čempionate 2018 metais.
„Šiuo metu yra 20 kandidatų ir šis skaičius nesikeis jau iki finalo. Šiandien visą renginį kandidatai rodo savo vairavimo sugebėjimus prie simuliatoriaus. Lyginant su praeitu etapu, jie pilnai važiuoja su mechanine sekvencine pavarų dėže. Pirmame etape jei dar važiavo su automatine pavarų dėže. Ir kandidatų rezultatas žymiai geresnis nei pirmame etape, kadangi jau yra įgauta patirties.
Visi kandidatai nori laimėti, niekas nenori atkristi ir visi stengiasi parodyti kuo geresnį rezultatą. Po šio etapo vyks šturmano įgūdžių patikrinimas, po šio etapo seks mechaniko įgūdžių patikrinimas. Kiekviename etape kandidatai renka taškus ir po finalo taškai bus susumuoti ir dagiausiais surinkęs taškų per vairavimo etapus taps vairuotoju, per šturmano etapus – šturmanu, per mechaniko žinių tikrinimo etapus – mechanikais“, - 15min pasakojo „Hurrys Motorsport“ komandos vadovas Stasys Tarailė.
Renginio atidaryme dalyvavo krašto apsaugos viceministras Vytautas Umbrasas, Lietuvos automobilių sporto federacijosprezidentas Romas Austinskas, Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius Edis Urbanavičius.
Kiekviena atranka vis sudėtingesnė
Kariams prieš akis – atrankų ir pasiruošimų maratonas. Su kiekviena atranka Lietuvos kariai supranta, kad dalyvavimas varžybose – ne tik malonumas, bet ir darbas, reikalaujantis ir teorinio pasiruošimo, ir treniruočių. Pirmųjų atrankų etapais projekto dalyviai buvo supažindinti su keliomis pagrindinėmis automobilių ralio taisyklėmis ir esminiais niuansais. Šis, antrasis, atrankos etapas – ne tik padeda jiems sužinoti dar daugiau apie ralį ir automobilio valdymą, bet ir pasimokyti taisyklingos sėdėsenos ar „darbo kojomis“ su pedalais.
Ne paslaptis, kad ralio dalyviai turi turėti pakankamai techninių žinių apie automobilį. Dažnai automobilis išlekia iš greičio ruožo ir atsiduria už jo ribų ar jam nuleidžia ratą – tuomet darbo gauna ir ekipažas. Dėl šios priežasties karių laukia ir techninės užduotys. Anot organizatorių, laimingieji kariai paaiškės birželio mėnesį.
Tarp vairavimo gebėjimus demonstruosiančių laimingųjų – Lietuvos karinėse pajėgose tarnaujantys ir šaliai atsidavę kariai iš visos Lietuvos, tarp kurių – net trys merginos. Organizatorių teigimu, dalyvavimas ralyje ir tarnyba šaliai – dvi disciplinos, reikalaujančios ne tik drausmės, ištvermės, bet ir pasiruošimo. Kiekvienas atrankos etapas ne tik leidžia geriau pažinti kandidatą, bet ir suteikia naudos jam pačiam.
Tarp karių pasirodymą vertinančių komisijos narių – ilgametis tarybinės ir nepriklausomos Lietuvos automobilių sporto entuziastas Stasys Brundza, vienas greičių šiuo metu Lietuvos ralio čempionate dalyvaujančių sportininkų Giedrius Notkus, tiek šturmano, tiek vairuotojo kėdę išmėginęs Ričardas Baubinas bei daugkartinis Lietuvos ralio nugalėtojas Vytautas Švedas.
Daugiau apie Lietuvos sportininkų paramos kariuomenei projektą ir komandą – organizatorių internetiniame puslapyje www.karys-lenktynininkas.lt.