Karolis Raišys pristatė istoriniam Monte Karlo raliui paruoštą mašiną

Istoriniame Monte Karlo ralyje sausio 25 d. startuosiantis pirmasis lietuvių ekipažas važiuos 1965 metų gamybos britišku rodsteriu „MGB Roadster Works“. Po pusę metų trukusios restauracijos, lenktynininkas Karolis Raišys ir šturmanas Vytautas Černiauskas sės į mašiną, kuri atrodo kaip ką tik išriedėjusi iš gamyklos. 

Didžiosioje Britanijoje pagamintas MG rodsteris turi 1,8 litro keturių cilindrų variklį, pasiekiantį apie 80 AG. To visiškai pakanka vos 750 kg sveriančiam automobiliui vadintis sportišku. Klasikinių automobilių scenoje šio modelio mašinos pasižymi lengvumu, manevringumu, patikimumu.

Britiški rodsteriai yra tikra žanro klasika – dvivietis galu varomas kabrioletas. Tokias mašinas gamino dešimtys gamintojų įvairiuose Jungtinės Karalystės kampeliuose. Dažniausiai jie buvo surenkami rankomis.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolio Raišio „MGB Roadster Works“
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolio Raišio „MGB Roadster Works“

„Stengiausi išlaikyti visišką restauruojamos mašinos originalumą. Ir nors dažnai tai buvo brangesnis kelias, džiaugiuosi, jog lenktynėse startuosiu visiškai autentišku automobiliu. Man tai labai svarbu“, – sako K.Raišys.

Pagal „Rallye Monte-Carlo Historique“ taisykles, automobilyje rekomenduojama saugumą užtikrinanti įranga. „Flameris Racing“ komanda šiomis rekomendacijomis pasinaudojo ir sumontavo saugos lankus, sportines sėdynes, keturių tvirtinimo taškų saugos diržus.

„Esu lenktynininkas ir žadu spausti greičio pedalą tiek, kiek reikės. Psichologiškai saugus automobilis tikrai prideda greičio, ypač nežinomuose kalnų serpantinuose Pietų Prancūzijoje, kur drieksis didžioji dalis istorinio Monte Karlo ralio kelių“, – teigia Karolis Raišys.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolio Raišio „MGB Roadster Works“
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolio Raišio „MGB Roadster Works“

Monake K. Raišys prieš keletą metų jau lankėsi iš Lietuvos nuvažiavęs tuo metu turėtu MG kupė. Šia mašina keliaujant po pietų Prancūziją ir gimė noras vieną dieną startuoti ir Karališkojo Monako automobilių klubo organizuojamose seniausiose pasaulio lenktynėse.

Ilgas ir sudėtingas procesas

„Vasarą su MG pravažiavęs siaurais kalnų keliais supratau, kad su šia rodsteriu žiemą čia būtų dar įdomiau. Todėl jau prieš keletą metų pradėjau ieškoti tam tinkamos mašinos”, – kalbėjo lenktynininkas.

Atsakymas jam atėjo praėjusių metų pavasarį, kai internetiniame aukcione jo akis užkliuvo už Kalifornijoje parduodamo juodo kabrioleto.

Vasarą su MG pravažiavęs siaurais kalnų keliais supratau, kad su šia rodsteriu žiemą čia būtų dar įdomiau

„Nupirkti pavyko gal iš ketvirto karto, mat pardavėjas vis nebuvo patenkintas aukciono pabaigoje pasiūlyta kaina, todėl vis atšaukdavo pardavimo procesą. Bet aš nepasidaviau ir dalyvavau aukcione penkis kartus. Pardavėjas, matyt, susitaikė, jog milijono neuždirbs, ir pardavimą patvirtino. Taip tapau laimingu 1965 metų modelio MGB rodsterio šeimininku“, – pasakoja šiuo metu intensyviai lenktynėms besiruošiantis lenktynininkas.

Tačiau nusipirkti automobilį buvo tik mažoji dalis darbo. Laukė ilgas restauracijos procesas. Nepaisant to, kad Kalifornijos saulėje stovėjęs automobilis visiškai nebuvo surūdijęs, paruošti jį lenktynėms teko ilgai dirbti „Flameris Racing“ komandos dirbtuvių komandai.

„Keitėme visas dalis, kurios bent kiek atrodė reikalingos keisti. Siuntiniai iš Didžiosios Britanijos plaukė upe. Skaičiavau, jog pakeičiau bent 500 detalių, ir smulkių, ir stambių. Dabar jis tokios būklės, kokios išriedėjo iš gamyklos prieš daugiau nei penkiasdešimt metų. Ir nors darbų reikėjo atlikti gerokai daugiau, nei planavome, rezultatu esu labai patenkintas“, – pasakoja K.Raišys.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolio Raišio „MGB Roadster Works“
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolio Raišio „MGB Roadster Works“

Ne pirmas britas

Nepaisant to, kad Karolis Raišys du kartus tapo Lietuvos ralio čempionu prie vokiško BMW M3 vairo, kasdieniam gyvenime jis dažniausiai asocijuojamas su britiškais automobiliais.

„Draugai priklijavo būdvardį „lotusistas“, nes tai automobilis, kuris geriausiai apibūdina mano ir automobilio santykį. Šio gamintojo automobilius labai mėgstu, tiek naudoti kasdien, tiek prasukti kelis greitus ratus lenktynių trasoje. Šalia „Lotus“ komandos garaže turime dar kelis britiškus automobilius – „Jensen Interceptor“ ir „Monte-Carlo Historique“ lenktynėms ruošiamą MGB“, – pasakoja Karolis Raišys.

Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolio Raišio „MGB Roadster Works“
Ryčio Petrausko/Sunpic.lt nuotr./Karolio Raišio „MGB Roadster Works“

Pirmieji lietuviai

Karolis Raišys ir šturmanas Vytautas Černiauskas sausio 25 dieną taps pirmaisiais lietuviais, startavusiais „Rallye Monte-Carlo Historique“ varžybose. Daugiau kaip šimto metų istoriją turintis ralis jau dvidešimtą kartą rengia istorinę svarbą turinčių automobilių lenktynes. Visi šiose varžybose startuojantys automobilių modeliai yra startavę Monte Karlo ralyje. „Flameris Raicing“ komandos MGB – ne išimtis. Tokio modelio automobilis 1965 metais tapo savo klasės nugalėtoju.

„Prieš penkiasdešimt metų Lietuva neturėjo galimybių iškelti trispalvės svarbiausiose ralio lenktynėse planetoje. Šiais metais norime gražinti šią moralinę skolą ir įrašyti Lietuvą į istorinių automobilių varžybų puslapius, – pasakoja lenktynininkas Karolis Raišys.

Lietuvių komandai lenktynės prasidės sausio 25 dieną Vokietijos kurorte Bad Homburg. Pirmąją dalį visi dalyviai rinksis įvairiuose Europos miestuose, o sausio 26 dieną susitiks Monake, kur bus duotas iškilmingas startas 20-osiose „Rallye Monte-Carlo Historique“ lenktynėse.

VIDEO: Karolis Raišys dalyvaus istorinių automobilių Monte Karlo ralyje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis