Klasikinis automobilis
Karolis Raišys yra sakęs, kad jam patinka visi automobiliai. Pasak jo, automobiliai yra lyg rūbas – skirtingą apdarą dėvi skirtingomis progomis. Ryškiai oranžinis BMW M3 puikiai tinka ralio trasoms, o klasikinių automobilių raliui „Flameris Racing Eneos“ komandos lenktynininkas renkasi 1974-aisiais pagamintą britišką MG B GT.
„Tai – nuostabus automobilis. Dažnai jį naudoju įvairioms kelionėms. Sykį su juo nuvykau iki pat Monako! Kiekvieną kartą sėsti prie jo vairo – didelis malonumas“, – pasakoja Karolis Raišys.
Artėjant „Rally Latvia“ K.Raišys svarstė, ar startuoti sportinėje įskaitoje su lenktyniniu BMW M3, ar pasirinkti tuo pačiu metu vykstančią klasikinių automobilių įskaitą ir pasivėžinti klasikiniu britišku kupė automobiliu.
Pasirinkau lenktyniauti klasikinių automobilių įskaitoje. Ir jau pirmame greičio ruože supratau, kad papuoliau į rimtą kovą
„Pasirinkau lenktyniauti klasikinių automobilių įskaitoje. Ir jau pirmame greičio ruože supratau, kad papuoliau į rimtą kovą. Galvojau, renginys bus panašus į Lietuvoje rengiamus istorinių automobilių žygius, kurių metu retai nuspaudi akceleratorių. Labai smarkiai klydau“, – sako K.Raišys.
Rimtas ralis
Latvijoje klasikinių automobilių bendruomenė yra labai gausi. Į „Rally Latvia Historic“ susirinko gausus būrys vairuotojų su labai skirtingais puikiais automobiliais. Prie starto linijos stojo keli „Saab 96“, keli „Alpina“ dirbtuvėse pagaminti BMW, įspūdingo grožio raudonas „Jaguar E-Type“ kupė ir dar daug puikių automobilių.
„Įsivaizduokite mano nuostabą, kai jau pirmame greičio ruože užtrukome 55 minutes. Tai – ilgiausias greičio ruožas mano karjeroje. Ir jis nebuvo lengvas – tai naktinis pasivažinėjimas painioje, susuktoje „Bikernieki“ trasoje ir jos apylinkėse“, – sako K.Raišys.
Kiti greičio ruožai vyko dienos metu, bet lengviau nebuvo – dauguma jų vyko kartu su sportine „Rally Latvia“ lenktynių dalimi. Vadinasi, greiti posūkiai, ilgos tiesiosios. Rezultatai matuojami pagal trasos įveikimo laiką, o ne tik pagal tikslaus laiko rungtis.
Tokios kovos nesitikėjau. Drauge su šturmanu Mariumi Ratkevičiumi greitai supratome, kad nėra kada saugoti automobilio
Viso klasikinių automobilių įskaitoje buvo devyni greičio ruožai. Juose buvo visko – asfalto, žvyro, naktinio važiavimo.
„Tokios kovos nesitikėjau. Drauge su šturmanu Mariumi Ratkevičiumi greitai supratome, kad nėra kada saugoti automobilio. Skubėjome kiek galėjome. Rezultatus sužinojome tik apdovanojimų ceremonijos metu. Patys nustebome, kad sugebėjome finišo liniją kirsti treti“, – pasakoja „Flameris Racing Eneos“ komandos lenktynininkas.
Kova tarp bendraminčių
Klasikinių automobilių lenktynės turi savo žavesio. Jose lenktyniaujantys dalyviai daugiau padeda vienas kitam, nei lenktyniauja tarpusavyje. Iškilus techninėms problemoms, pirmas į pagalbą atskuba konkurentas.
„Lenktyniaudamas istorinių automobilių entuziastų tarpe jaučiuosi apsuptas bendraminčių, kurie padės bet kokia kaina“, – įspūdžiais dalinasi „Flameris Racing Eneos“ komandos lenktynininkas Karolis Raišys.
Gera proga pabaigti „Flameris Racing Eneos“ komandos šių metų ralio sezoną. Kaip vyšnia ant torto, jis apibendrina pasiektus sportinius rezultatą – pergalę Lietuvos automobilių ralio čempionato 2WD grupės čempiono titulą. Antrus metus iš eilės.