Pasirodo, mano visatoje varžybos turėjo prasidėti dar tik po valandos.
Taigi, Lukui Skywalkeriui sužinojus, kad jo tėvas nėra žuvęs, o sveikas gyvas ir visai neblogai įsitaisęs, grįžau „prie staklių“ ir nuo 19-ojo rato stebėjau Brazilijos GP lenktynes. Jos, artėjant finišo link, darėsi vis įdomesnės.
Sekmadieninė Maxo Verstappeno („Red Bull“) pergalė buvo laukta, o štai kitos finišo pozicijos – visiškai netikėtos. Antroje vietoje finišavo Pierre‘as Gasly („Toro Rosso“), tokiu būdų šis rezultatas tapo pirmuoju „Honda“ varikliais varomų bolidų „dubliu“ nuo pat 1991-ųjų Japonijos GP, kuomet laimėjo Gerhardas Bergeris („McLaren-Honda“), o antroje vietoje liko jo komandos kolega Ayrtonas Senna.
Trečios vietos laimėtojas buvo nustatytas praėjus valandai po lenktynių, juo tapo Carlosas Sainzas („McLaren“). Komandai tai buvo pirmas podiumas nuo 2014-ųjų Australijos GP, kartu tai buvo 100-asis podiumas Ispanijos atstovui.
Po lenktynių buvo nagrinėjama, ar C.Sainzas ir dar keli pilotai nepažeidė DRS naudojimo geltonųjų vėliavų zonoje. Bet, bent jau Carlosas, išjungė DRS ir sumažino tempą, kuomet pasirodė vėliavos ir taip išvengė galimų nemalonumų.
Saugos automobilis
Kiek keistokas lenktynių direkcijos sprendimas, mat Valtteri Botto „Mercedes“ buvo pakankamai saugiai patrauktas. Bet kokiu atveju SC fazė sumaišė visas kortas lenktynėse – „Mercedes“ paliko Lewisą Hamiltoną (jo bolidas buvo apautas – vidutinėmis padangomis) trasoje, tuo metu lenktynių lyderis Maxas Verstappenas („Red Bull“) užsuko į boksus minkštos sudėties padangų.
Likus vos 10 ratų iki finišo lenktynės prasidėjo iš naujo – kiečiausiai po pakartotino starto pasirodė „Red Bull“ pilotas Alexas Albonas, prasibrovęs iki 3-os pozicijos, tačiau vėliau vėl kai kas įvyko…
TAS incidentas
Sebastianai, rimtai, tiesiojoje, lygioje vietoje spausti varžovą? Vėl? Ypač savo komandos draugą, kuris akivaizdžiai greitesnis? Kitaip tariant – good old Vettel strikes again…
Tiesą sakant jau pamečiau tokių Vettelio karjeros epizodų skaičių – pirmas rimtesnis buvo Turkijoje, 2010-ais. Dar buvo Monza 2012-ais (prieš Alonso), o paskutinis iš rimtesnių – 2017-ųjų Singapūro GP starte.
Visi šie incidentai turėjo bendrą bruožą – S.Vettelis varžovą bandė išstumti tiesiog tiesiojoje. Žinodamas, kad tai pavojinga ir kad galbūt ne visi pasiduos ir atsitrauks…
Išnagrinėjus incidentą, aišku, kaltų rasta nebuvo. Tas ir nebeturėjo reikšmės, tačiau bet kokiu atveju, S.Vettelis, protingas ir linksmas vaikinas kasdienybėje, lenktynių įkarštyje pernelyg dažnai tampa kažkokiu nenuspėjamai agresyviu „marozu“.
Nežinau kaip bus kitąmet, bet geriausias variantas ir jam ir komandai būtų atsisveikinti anksčiau laiko.
Kitas incidentas ir L.Hamiltono atsiprašymas
Apmaudu, kad teisėjai nusprendė nagrinėti incidentą tarp L. Hamiltono ir A. Albono tik po lenktynių. Manau, be reikalo, nes ten buvo akivaizdi, nors ir nežymi, brito klaida, turėjusi būti kone iškart įvertinta 5 sekundžių bauda.
Kaip parodė laikas (~1 val po finišo), būtent tokią nuobaudą ir paskyrė teisėjai. Gaila, tačiau Carlosas Sainzas („McLaren“) neužlipo ant trečiojo podiumo laiptelio kartu su kitais dviem pilotais, jis tenkinosi apdovanojimu be žiurovų – tik su komanda, Interlagose jau sutemus.
Pažymėtina, kad pats Lewisas pripažino klydęs ir atsiprašė Alexo. Gražus ir brandus čempiono gestas.
Post Scriptum: gandai
Nebetelpu į rėmus – dar norėjau parašyti apie sklindančius gandus, tačiau, galbūt kitąkart. Tik užsiminsiu, kad kalbama, jog „Mercedes“ kompanija pasitrauks iš F-1 pasibaigus 2020 m. sezonui ir savo lenktynių programą sutelks į „Formulę-E“.
Taip pat žadama, kad iš sporto pasitrauks „Renault“, kartais įvardinama jau šio sezono pabaiga, o ne 2020-eji.
Taip pat atsirado pranešimų, kad „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas laikomas dabartinio F-1 CEO Chase‘o Carey įpėdiniu sporto vadovo poste.