Toliau pateikta informacija yra paremta „Forbes“ bei keliais kitais šaltiniais (tad gali būt nežymių neatitikimų). Bet kutiuo atveju – bendram situacijos supratimui šios informacijos turėtų pakakti.
Žinia, F-1 lenktynininkų kontraktai dažniausiai numato fiksuotą honorarą bei priedus, kurie gali būt skiriami už:
- pelnytus taškus,
- pelnytas „pole“ pozicijas,
- pergales lenktynėse,
- čempiono titulą.
Pajamos iš reklamos ar kitų veiklų už čempionato ribos nėra įtrauktos į sąrašą. Visi skaičiai yra prieš mokesčius ar pilotų vadybininkų komisinius.
Šįmet sąraše labai išsiskyrė „McLaren“ lenktynininkas Oscaras Piastris, kadangi jo priedai keliskart viršijo pagrindinį honorarą. Priežastis – puikūs Oscaro rezultatai: 2 pergalės bei 8 finišai ant podiumo.
Lyderiai
Maxas Verstappenas („Red Bull“) – 75 mln. dolerių (15 mln. sudaro priedai)
Ketvirtas olando titulas ir rekordinis honoraras, bet kiek mažesnė bonusų suma, nei prieš sezoną. Greičiausiai – dėl mažesnio pergalių skaičiaus.
Lewisas Hamiltonas iš „Mercedes“ – 57 mln. dolerių (priedai sudaro 2 mln.)
Lewisas gavo 2 mln. premijų ir šventė 2 pergales. Praeitame sezone nebuvo pergalių ir priedų Hamiltonas negavo, tad labai nesunku įvardinti jo premijavimo schemą: 1 pergalė = 1 mln.
Lando Norrisas („McLaren“) – 35 mln. (premijos sudaro 23 mln.)
Lando šįmet pelnė 4 pergales, 8 kartus startavo iš pirmos pozicijos, bei 13 kartų lipo ant podiumo. Atlygis, panašu, atitiko rezultatą.
Fernando Alonso („Aston Martin“) – 27 mln. (priedai sudaro 3 mln.)
Tikrai žinantis savo vertę Alonso yra suderinęs palankias sau sąlygas net „Aston Martin“ automobiliui nesant aukštumose pagal pajėgumą. Būtent todėl Fernando fiksuota atlygio dalis yra tokia didelė.
Charlesas Leclercas („Ferrari“) – iš viso 27 mln. (12 mln. premijų)
Pagerėjusi komandos forma leido Charlesui pelnyti net 3 pergales šiame sezone ir tai iškart pasimatė premijų sumoje, kuri dar prieš metus siekė tik 5 mln.
Toliau, antras penketukas:
George'as Russellas („Mercedes“) – 23 mln. (15+8),
Oscaras Piastris („McLaren“) – 22 mln. (5 + 17),
Sergio Perezas („Red Bull“) – 19 mln. (12 + 7),
Carlosas Sainzas („Ferrari“) – 19 mln. (10 + 9),
Pierre'as Gasly („Alpine“) – 12 mln. (10 + 2).
Apibendrinkime
Įspūdingai atrodo Maxo ir Lewiso fiksuotoji pajamų dalis, tuo tarpu Lando ir Oscaro atvejais daugiau stebina priedų dydžiai.
Jau minėta aplinkybė apie „McLaren“ dueto priedus:
Palyginus su 2023 m. matome labiausiai praturtėjusius pilotus – Norrisą, Russelą ir Piastrį:
Istoriškai, pastarąjį dešimtmetį, pilotų pajamos vystėsi štai taip:
O čia jau vintažiniai skaičiai: