Kas lėmė pergalę „Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynėse?

Praėjusį savaitgalį Kuršėnų autodrome vykusiose 24 valandų elektromobilių lenktynėse nugalėtojų titulą apgynė pernai triumfavusi komanda. Apie tai, kokie taktiniai niuansai nulėmė pergalę dalijasi prie komandos šiais metais prisijungę jauni ir perspektyvūs lenktynininkai, rašoma pranešime.
„Enefit 24 val. elektromobilių lenktynės“. Finišas ir apdovanojimai
„Enefit 24 val. elektromobilių lenktynės“. Finišas ir apdovanojimai / Organizatorių nuotr.

24 valandų elektromobilių lenktynių tikslas – nugalėti savo konkurentus per parą įveikiant didžiausią ratų skaičių. Šiais metais nugalėtojos titulą apgynusi „Freor thinking green powered by MyBee“ komanda įveikė 602 ratus ir artimiausią konkurentą aplenkė 9 ratais.

„Pirmiausia reikia pasakyti, kad šiose lenktynėse galutinį rezultatą lėmė keli aspektai – elektromobilis, už jo vairo sėdėjusių lenktynininkų sugebėjimas važiuoti efektyviai, komandos strategija ir jos adaptavimas prie konkurentų veiksmų bei sąlygų trasoje“, – pasakoja T. Stelionis, ralio sprinto (B lygos) lenktynininkas ir Mini ralio (C lygos) čempionas.

Jis tęsia, kad komandos elektromobilis 2023 Tesla Model 3 Long Range RWD tiko Kuršėnų autodromo trasai – jis pakankamai aptakus, turi mažą oro pasipriešinimą ir gerą akceleraciją, kuri svarbi trumpoje tiesiojoje, norint kuo greičiau atlikti lenkimą ir taupyti laiką. Be to, komandos TESLA elektromobilis „leido“ važiuoti efektyviai – jo elektros energijos sąnaudos buvo gerokai mažesnės nei konkurentų elektromobilių. T. Stelionis priduria, kad efektyvumas neįmanomas be kitos itin svarbios dedamosios – specifinių vairuotojų sugebėjimų.

„Šiose lenktynėse reikėjo sugebėti stebėti savo rato įveikimo laiką ir elektros energijos sąnaudas bei balansuoti tarp šių dviejų skaičių. Kad tai itin svarbu įrodo paprastas pavyzdys – lenktynėse dalyvavo du identiški automobiliai, kuriuose už vairo sėdėjo skirtingą gebėjimą vairuoti efektyviai turintys lenktynininkai ir tai atsiliepė efektyvumo rodikliui: vienas automobilis fiksavo 20, 9 kW/100 km energijos sąnaudas, o kitas – 28, 2 kW/100 km“, – aiškina komandos lenktynių nugalėtojos narys.

Paprašytas išskirti konkrečius efektyvaus vairavimo pavyzdžius, T. Stelionis atskleidžia, kad šiose lenktynėse komanda vietoj mechaninio stabdžio, kuris mažina efektyvumą, naudojo variklio rekuperacijos stabdį net ir tiesiojoje – vienintelėje vietoje, kur buvo galima lenkti lėtesnius varžovus. Anot T. Stelionio, tai nebuvo labai paprasta, nes tiesiojoje reikėjo tiksliai pasirinkti stabdymo tašką, kuris leistų savo naudai išnaudoti rekuperacinį stabdį ir nepatirti energijos nuostolių.

Tempą diktavo lėčiausias automobilis

Šiemet prie „Freor thinking green powered by MyBee“ komandos prisijungęs M. Mendelis – virtualios erdvės lenktynininkas, Lietuvos virtualių lenktynių prizininkas ir Europos virtualių lenktynių dalyvis – pasakoja, kad prieš lenktynes jis su komandos draugais diskutavo, kaip „surasti“ ratų įveikimui tinkamą optimalų vidutinį greitį.

„Jeigu važiuosi lėtai, mažiau laiko praleisi krovimuose, bet tuo pačiu įveiksi ir mažiau ratų, o jeigu važiuosi greitai, labai daug laiko praleisi krovimuose, kol kiti vieną po kito „štampuos ratus“ ir tave aplenks. Žinojom, kad ir viena, ir kita taktika nėra tobula, tačiau netrukus po lenktynių pradžios supratom, kad sąlygas jose diktuoja lėčiausiai trasoje važiuojantis elektromobilis. Prie jo privažiavus rato viduryje, tekdavo mažinti savo tempą ir važiuoti paskui iki tiesiosios, kur galimas lenkimas. Tačiau važiuoti greitai, o „pasigavus“ lėtą elektromobilį, nusimesti tempą – neefektyvu. Gerokai efektyviau yra visą ratą įveikti vienodu tempu, tad turėjom rasti sprendimą ir tai padaryti greitai“, – pasakoja M. Mendelis.

Jis tęsia, kad Jungtinėje Karalystėje įgytas autosporto inžinerijos išsilavinimas ir sukaupta lenktynių inžinieriaus patirtis padėjo netikėtai atsiradusią problemą paversti komandos taktiniu pranašumu.

„Kiekvieną ratą įvertinęs lėčiausio automobilio tempą ir varžovų skaičių tarp mūsų ir lėčiausio automobilio trasoje, aš apskaičiuodavau, koks turi būti mūsų komandos to rato įveikimo laikas, kad lėtą automobilį trasoje pasivytume maždaug prieš pat tiesiąją, kurioje galima atlikti lenkimą. Tokia taktika leido važiuoti optimaliu tempu ir taupyti energiją “, – teigia M. Mendelis.

Laiką taupė ir kitais būdais

T. Stelionis pasakoja, kad taupyti minutes padėjo ir kitas taktinis niuansas – komanda tiksliai apskaičiavo kiek paskutiniame sustojime reikia pasikrauti elektromobilį, kad finišą pavyktų pasiekti su 0 proc. baterijos likučiu. Anot lenktynininko, tai itin svarbu, nes siekiant išlaikyti didesnį baterijos likutį finišui, komanda būtų tiesiog gaišusi laiką krovimo stotelėje, o tai buvo visiškai nereikalinga.

„Kai prasidėdavo lietus dėl slidžios dangos ratus sukančių elektromobilių tempas sumažėdavo maždaug 10-15 sekundžių. Būtent tai ir stengėmės išnaudoti savo naudai – krauti elektromobilį tuo metu, kai lyja, kad mums stovint, konkurentai įveiktų mažiau ratų“, – dar vieną laiko taupymo būdą prideda M. Mendelis.

Jis tęsia, kad laiką taupyti padėjo ir 7 metų virtualių lenktynių patirtis – pasukęs link krovimo zonos, M. Mendelis stabdė paskutiniu įmanomu momentu, kad sustotų iki ir pradėtų palaikyti 10km/h greitį likus maždaug metrui iki greičio ribojimo zonos pradžios.

Pradėjo pasiruošimą kitų metų lenktynėms

Komandos „Freor thinking green powered by MyBee“ vadovas Edvinas Kriščiūnas priduria, kad jau pradėjo ruoštis kitų metų lenktynėms:

„Kaip ir pernai, vos grįžęs po lenktynių susirašiau planą, kuris kitose 24 valandų elektromobilių lenktynėse padės išvengti šiemet padarytų klaidų ir procesus komandoje valdyti dar efektyviau. Tą planą šią minutę sudaro 19 punktų.“

VIDEO: „Enefit 24 val. elektromobilių lenktynės“. Finišas ir apdovanojimai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis