Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 11 19

Kas nutinka, kai „Formulėje 1“ sugenda radijas?

Ta pati trasa, tas pats automobilis ir tas pats lenktynininkas, bet inžinierių ir vairuotojų komunikacija "Formulėje 1" nenutrūksta. Kodėl ji tokia svarbi? Ir kas nutinka, kai radijo ryšys dėl kokių nors priežasčių nutrūksta?
Robertui Kubicai skirta informacinė lenta 2009 metais. (Homonihilis, Wikimedia(CC BY 3.0)
Robertui Kubicai skirta informacinė lenta 2009 metais. (Homonihilis, Wikimedia(CC BY 3.0)

Iš karto reikia pasakyti, kad radijo ryšiu su lenktynių inžinieriais kalbasi ne tik „Formulės 1“ dalyviai. Modernios komunikacijos sistemos yra svarbios ir kitų automobilių sporto kategorijų lenktynininkams. Kaip kitaip ištvermės lenktynių dalyviai žinotų, kada laikas keliauti į techninio aptarnavimo juostą keisti vairuotoją? Kaip NASCAR lenktynininkai sužinotų apie už jų įvykusią avariją? Kaip vairuotojams būtų perduodama orų informacija ar lenktynes prižiūrinčių pareigūnų (teisėjų) nurodymai dėl tam tikrų pažeidimų? Radijo komunikacija su komanda yra labai svarbi.

Automobilių sporto genijus ir „Lotus“ kompanijos įkūrėjas Colinas Chapmanas radijo komunikacijos sistemas „Formulėje 1“ bandė dar aštuntajame dešimtmetyje. Turint omenyje, kad radijo komunikacija buvo išrasta 19 amžiaus pabaigoje ir komercializuota 20 amžiaus pradžioje, šios technologijos atėjimas į „Formulę 1“ gali atrodyti labai vėlyvas. Tačiau tam buvo priežasčių.

Senos lenktynių trasos buvo labai didelės. Ne ilgos – didelės. Jos vingiavo tarp miškų, todėl stabilus radijo ryšys būtų buvęs įmanomas tik su labai ilgomis antenomis. Greičiausiai net su jomis ryšys būtų buvęs prastas dėl triukšmo ir beprotiško automobilių greičio. Dar didesnė problema buvo tai, kad radijo aparatai buvo dideli ir sunkūs – kur „Formulės 1“ bolide jam surasti vietos?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?