Ar žinote, kodėl F1 bolidai ant džiūstančio asfalto kartais ieško balų? Po lietaus F1 lenktynininkai skundžiasi ir dar viena problema – trasa tampa žalia.
Aerodinamika „Formulėje 1“ yra viskas. Galingiausią variklį turintys bolidai nugali tikrai ne visada. Laimi tie konstruktoriai, kurie sugalvoja optimaliausius oro srautų valdymo būdus, kad jų bolidai tiesiosiose pjautų per orą kaip karštas peilis per sviestą, o greituose posūkiuose būtų prispausti prie trasos asfalto ir neslidinėtų.
Aerodinamika šiais laikais tobulinama kompiuterinėse simuliacijose, vėjo tuneliuose ir bandymuose. Tačiau kartais keisti aerodinaminiai efektai specifinėse trasose gali sumaišyti kortas.
Štai tunelio efektas yra keistas, nes jį kuria patys bolidai. Tiesa, toks fenomenas kaip „tunelio efektas“ minimas retai, nes tai nėra techninis terminas. Tiesiog lenktynininkas Lando Norrisas taip po vienų lenktynių apibūdino bolidų sukeliamą vėją.