Vienas svarbiausių pakeitimų – panaikinama maždaug 40 kilometrų ilgio aukštų ir klampių kopų atkarpa.
Visgi penktoji Dakaro ralio diena bus ne ką lengvesnė. Pirmiausia dėl to, kad nors greičio ruožas sportininkams šįkart kiek trumpesnis (motociklininkams ir keturračių vairuotojams – 264 km, automobilių ir sunkvežimių vairuotojams – 267 km), bendra dienos rida motociklų ir keturračių vairuotojams sieks apie 800 km, o automobilių ir sunkvežimių vairuotojams – apie 1000 km.
Be to, lenktynių startas – ankstų rytą, tad vėliausiai grįžusiems į bivaką numigti pavyks labai nedaug. Motociklai ir automobiliai startuoja atskirai, tad tikėtina, jog ne vienam teks gerokai paklaidžioti Tanakos smėlynuose ieškant teisingos krypties.
84 proc. penktosios dienos trasos – smėlis. Tiesa, tokia informacija buvo skelbiama iki pakeitimų, tad manytina, jog po jų smėlio dalis bus trumpesnė. Kieto pagrindo, skaičiuota organizatorių, vos 16 proc.
Lietuvių starto laikai
Numatoma, kad Lietuvos laiku motociklų ir keturračių vairuotojai prie starto stos anksčiau nei įprasta.
Pirmasis prie starto linijos Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas. Jų ekipažo starto laikas – 13 val. 58 min., starto rikiuotėje jie – 31.
14 val. 01 min. į priekį šaus Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis. Jiedu važiuoti pradeda būdami 36.
14 val. 14 min. numatomas Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio startas. Jie startuoja iš 56 vietos. Žilvinas Pekarskas, 15min Gazo žurnalistas, Dakaro ralį stebintis iš Pietų Amerikos ir gyvenantis drauge su sportininkais bivake, pastebėjo, kad ekipažo automobilį mechanikų komanda taisė visą naktį, patikrino visus svarbiausius mazgus, kad prieš ateinančią dieną technika būtų tinkamai paruošta.
Balys Bardauskas, vienintelis Lietuvos motociklininkas šiose lenktynėse, nuo starto linijos pajuda 14 val. 01 min. 30 sek. Starto rikiuotėje jis – 97.
Greičiausieji krito žemyn
Ketvirtąją dieną krito ir traukėsi lyderiai, žlugo viltys, lūžo automobiliai, o visa tai „pagardino“ karštis, klastingos kopos ir horizontą lyg migla paslepiantis „fesh-fesh“ smėlis.
Intrigą organizatoriai kūrė nuo pat starto akimirkos. Po kelerių metų pertraukos starte buvo laikas duodamas ne vienam, o dviem, keturiems ar net visiems penkiolikai sportininkų. Pirmus 16 kilometrų buvo važiuojama Ramiojo vandenyno pakrante lūžtant bangoms ir kankinant norui išsiveržti į priekį ir palikti konkurentus už nugarų. Tuomet – akmenuotas kelias aukštyn maždaug į 2 km aukštį ir ilgiausia smėlio atkarpa šių metų ralyje – 100 kilometrų kopų.
„Visi Dakaro lyderiai žino, kad per savaitę Dakaro nelaimi niekas. Antra vertus, jie taip pat žino, kad čia gali palaidoti visas savo viltis, jei tik jie persistengs“, – perspėjo organizatoriai.
Ir, panašu, kai kuriems išties pavyko perlenkti lazdą.
Vienas perlenkusių buvo Nasseras Al-Attiyahas, „Toyota“ gamyklinei komandai atstovaujantis sportininkas. Startavęs kartu su pirmuoju ketvertu lenktynininkų N.Al-Attiyahas stojo mažiausiai porą kartų. Teko keisti ratus, teko kapstytis iš smėlio spąstų. Visa tai lėmė, kad bendroje greičio ruožo įskaitos lentelėje sportininkas nusmuko į 11-ąją vietą, o galutinėje lentelėje atsirado 4-oje ir nuo dabartinio lyderio, „Peugeot“ komandos atstovo, atsilieka net 58 min. 48 sek.
Išsitraukti kastuvus teko ir Ginieliui De Villiersui, „Toyota“ komandos nariui. 1 val. 21 min. 47 sek. – tiek po ketvirtojo greičio ruožo nuo ralio lyderio „Misterio Dakaro“ atsilieka G.De Villiersas, ketvirtą ralio dieną smukęs net keturiomis pozicijomis žemyn.
Su podiumu atsisveikino ir Cyrilas Despresas, „Peugeot“ komandos narys, taip pat startavęs pirmajame greičiausių šių metų ralio lenktynininkų ketverte. Nuvažiavęs maždaug 180 km atstumą prancūzas pranešė, kad susilaužė galinę važiuoklę, išlūžo ratas ir patys su šturmanu jie suremontuoti bolido nesugebės. Prabėgus dešimčiai valandų nuo šio pranešimo prancūzo automobilio finiše dar nesimatė, o visą pasaulį apskriejo nevilties apimto piloto, sėdinčio prie išlaužto rato, nuotraukos.
Prireikė medikų pagalbos
Garsiai nuskambėjo žinia apie tai, kad motociklų klasės lyderis Samas Sunderlandas nusprendė pasitraukti iš varžybų. Ieškodamas vieno virtualių punktų greičio ruože sportininkas šoko nuo kopos ir pataikė duobę, dėl ko stipriai trenkėsi ir susižeidė nugarą. Po šio įvykio jis pamėgino važiuoti toliau, tačiau po 5 kilometrų pasiprašė pagalbos, mat ėmė nebejausti dalies savo kojų. Bendroje ralio motociklų klasės įskaitoje pirmavęs sportininkas buvo išgabentas sraigtasparniu tiesiai iš dykumos.
Dieną anksčiau sraigtasparnis leidosi iki Nani Romos, ispano, „Mini“ komandos lyderio. Pastarasis, skubėdamas į trečiosios dienos finišą, vertėsi kūlvirsčiu per smėlio kopą. Finišą jis pasiekė, deja, tuoj iš jo buvo sraigtasparniu išgabentas į ligoninę Limoje ir atsisakė vilčių pakovoti dėl Dakaro ralio geriausiojo vardo.
Nelengva buvo ir lietuviams
Daugybė aistrų virė ir Lietuvoje, akylai stebinčioje dvi savaites truksiantį dykumų maratoną. Čia ketvirto greičio ruožo starte pirmasis startavo Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „Craft Bearings“ ekipažas. 4 minutėmis vėliau – Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio „General Financing team Pitlane“, po kiek didesnio tarpo – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „Agrorodeo“ ekipažas.
B.Vanagas ir V.Žala pademonstravo itin greitą tempą iki pirmojo patikros punkto, o tuomet prasidėjo nuotykiai. Štai V.Žalos mechanikai skubėjo spręsti gendančios elektronikos problemų, ne kartą klimpo ir mosavo kastuvais, prasikirto ratą. Tiesa, antrą dieną iš eilės jie juokėsi, kad yra kaip dviejų sportininkų techninis ekipažas, mat trečią ralio dieną sustoję padėti B.Vanagui atsiversti automobilio, ketvirtą dieną paskolino A.Juknevičiui du savo atsarginius ratus.
A.Juknevičiui, beje, jų neužteko. Kaip sakė sportininkas, ratus teko keisti gal 12 kartų, susprogdinti buvo ne tik visi turimi atsarginiai, bet ir pasiskolintieji. Į finišą komanda atvažiavo su visiškai suplėšytais galiniais ratais.
Sunkiausia diena, matyt, buvo B.Vanagui. Vardijant trumpai, sportininkas susilaužė du pusašius, virto nuo 10 metrų skardžio, kas lėmė sulaužytą galinę stebulę ir stabdžių diską. Šis gedimas lėmė, kad kelias valandas ekipažui teko laukti pagalbos, ieškoti reikalingų detalių ir t.t. Galiausiai prieš pat finišą mechanikų komanda dar kartą remontavo jų automobilį. Finišą ekipažas pasiekė trasoje praleidęs daugiau nei 11 valandų.