Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kitoks autokrosas Latvijoje: klasę lemia varančioji ašis, o starto poziciją – burtai

Latvijoje, greta Aizkrauklės miesto esančioje autokroso trasoje duotas startas keturių etapų „Eissracing“ varžybų serijai. Šios lenktynės – kiek kitokios nei daugelis šio sporto gerbėjų yra įpratę matyti. Savaime suprantama, tai nėra nei Latvijos čempionato etapas, nei B lyga. Viskas panašu į mėgėjiškai, bet pakankamai gerai surengtas varžybas, kuriose netrūksta tikrai pajėgių sportininkų ir greitų automobilių.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.
Temos: 2 Autokrosas Latvija

Į Aizkrauklę išvykome kartu su dviem lietuviais – pusbroliais Egidijumi ir Gedu Kirdeikiais. „Mūša Kross“ komandos lenktynininkai jau anksčaiu yra dalyvavę kitose Latvijoje organizuojamose varžybose, tad nusprendė nepraleisti progos savo jėgas išmėginti ir Aizkrauklėje.

Egidijus į Latviją nusigabeno savąjį „Volkswagen Golf IV R32”, o Gedas nuvyko palenktyniauti bagių klasėje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Egidijus Kirdeikis (kairėje) ir Gedas Kirdeikis

Kitokia varžybų tvarka

„Eissracing“ serijos varžybų vykdymo tvarka yra nepanaši į jokių kitų autokroso lenktynių, vykdomų Lietuvoje.

Pirmiausia nustebino tai, jog iš karto po dalyvių susirinkimo buvo išaiškintos starto pozicijos. Lietuvoje įprasta procedūra – kvalifikaciniai važiavimai siekiant geriausio laiko ir tuo pačiu starto vietos. Čia tvarka kita – starto vieta išaiškinama burtų keliu.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Dalyviui tereikia išsitraukti lapelį ir pasižiūrėti, kurioje pozicijoje jis pradės pasirodymą. Šitaip savo starto vietą sužinojo daugiau kaip 30 tos dienos lenktynių dalyvių.

Susipažinimas su trasa? Nebent pėstute prieš varžybas. Vos tik išaiškinamos starto pozicijos, dalyviai ima rikiuotis trasos prieigose pirmam važiavimui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Klasę lemia ne galingumas, o ašys

Kitas dalykas, kuris taip pat Lietuvoje vykdomas visiškai kitaip – skirstymas į klases. Mūsų šalyje dalyviai klasifikuojami pagal jų automobilių variklio darbinį tūrį. Latvijoje atsižvelgiama tik į varančiąją ašį.

Jei jūsų „Civic“ varomas 1,6 litro varikliu, į vieną liniją galite stoti ir su 2,3 litro „Audi“. Kriterijus čia vienintelis – turi atitikti varančioji ašis.

Beje, dalyviai čia per dieną trasoje pasirodo net penkis kartus. Keturis kartus visų klasių sportininkai įveikia po keturis ratus, o finaliniame, penktame važiavime prie starto stoja keliais ratais ilgesnei kovai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Tiesa, yra ir pastebimų trūkumų. Trasos saugumui dėmesio čia skirta mažai. Nors žiūrovus nuo automobilių skiria gana aukšti pylimai, tačiau teisėjų bokšteliai pasitikėjimo nekelia.

Vienas incidentas trasoje finalo metu galėjo baigtis ir blogiau, kai susistumdę automobiliai ėmė vartytis ore ir kliudė teisėjų bokštelį. Laimei, šįkart viskas baigėsi tik sudaužytais automobiliais, kurių vieną teks išmesti.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Finale – neprognozuojama lietuvių ir latvio kova

O dabar apie pačias varžybas ir lietuvių pasiekimus. Egidijus Kirdeikis prie starto stojo keturių varomųjų ratų klasėje, o Gedas – bagių įskaitoje.

Tiesa, tiek vienas, tiek kitas lietuvis klasėje turėjo tik po vieną oponentą, todėl organizatoriai nusprendė šias abi grupes sujungti bendriems važiavimams.

Per keturis įskaitinius važiavimus lietuvių pozicijos vis keitėsi. Pirmavo tai Egidijus, tai Gedas. Į jų gretas vis įsiterpdavo latvis Ričards Marcinkevičs. Tačiau daugiausiai intrigos sukėlė finalinis šios klasės važiavimas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Paskutinėje kovoje geriausiai sustartavo Gedas Kirdeikis, kuris savo persvarą išlaikė du ratus. Jam įkandin sekė latvis, o trečioje vietoje pasiliko Egidijus Kirdeikis. Tačiau dar po vieno rato Egidijus jau aplenkė latvį ir ėmė vaikyti pusbrolį Gedą.

Tiesa, tuo metu įvykiai pakrypo kiek netikėta linkme. Gedo bagis užlėkė šlapios trasos dalies ir iš po ratų tiesiai ant Egidijaus langų papylė purvo. Nebematydamas, kur važiuoja, Egidijus buvo priverstas mažinti tempą ir vėl nukrito į trečiąją vietą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Tačiau tai dar nebuvo pabaiga. Likus porai ratų iki finišo, viename iš posūkių suklydo ir apsisuko Gedas Kirdeikis. Latvis Ričards Marcinkevičs, siekdamas išvengti susidūrimo, išslydo iš trajektorijos ir taip pat rėžėsi į šlaitą. Abu bagiai sustojo.

Tuo pasinaudojo Egidijus Kirdeikis su „Volkswagen Golf“ ir išsiveržė į pirmą poziciją. Kiek greičiau pajudėti po apsisukimo pavyko latviui, kurio per likusius ratus iki tol lyderiu buvęs Gedas Kirdeikis jau nebepavijo.

VIDEO: Vaizdo įrašas iš Egidijaus Kirdeikio automobilio pirmame „Eissracing“ etape

Lietuviai buvo apdovanoti ne tik taurėmis ir medaliais, bet ir varžybų rėmėjų prizais. Latvius galima pagirti už tai, kad ne pačios aukščiausios lygos kroso organizatoriai prizininkus sugeba apipilti tokia gausa dovanų.

Rezultatai

Priekine ašimi varomų automobilių klasė:

  1. Dzintars Filipsons
  2. Kristaps Jaunslavietis
  3. Normunds Kvilūns

Galine ašimi varomų automobilių klasė:

  1. Guntis Vucins
  2. Aleksejs Kreipans
  3. Raitis Andrejevs

Open klasė:

  1. Egidijus Kirdeikis
  2. Normunds Akmentinš

Bagių klasė:

  1. Ričards Marcinkevičs
  2. Gedas Kirdeikis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų