Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 01 09

Kitoks Dakaras: kaip nutiko, kad ralio vos nelaimėjo „Lada Niva“?

Dakaro ralis yra labai populiarios bekelės ištvermės lenktynės. Dabar jose varžosi įspūdingi bolidai su anglies pluošto kėbulais, didžiuliais ratais, elektroninėmis sistemomis. Tačiau šių lenktynių pradžia buvo kiek kitokia.
Lada Niva nuo savo istorijos pradžios buvo naudojamas automobilių sporte. Nuotraukoje – 1992 metai. (Ketounette, Wikimedia)
„Lada Niva“ nuo savo istorijos pradžios buvo naudojamas automobilių sporte. Nuotraukoje – 1992 metai, (Ketounette, Wikimedia).

Visos Dakaro naujienos, nuotraukos, reportažai – rubrikoje DAKARAS 2023.

Anksčiau Dakaro ralyje dalyvaudavo vien tik modifikuoti gamykliniai automobiliai. Net ir tokie, kuriems, atrodo, bekelėje nėra ką veikti. Dakare dalyvavo ir „Rolls-Royce Corniche“, o štai „Porsche 911“ net pasipuošė čempiono titulu. Motociklų klasėje irgi būta keistuolių – dykuma „Vespa“ motoroleriui tikrai nėra natūrali aplinka.

Kitoks Dakaras

Ankstyvasis Dakaro ralis buvo visiškai kitoks ne tik dėl kuklios organizacinės struktūros, bet ir dėl dalyvių biudžetų ir pačių lenktynių pobūdžio. Pirmajame Paryžiaus Dakaro ralyje 1979 metais dalyvavo 182 ekipažai, bet tik 74 pasiekė finišą. 1980 metais startavusių ir finišavusių santykis buvo 216 ir 81, 1981-aisiais – 291 ir 91, 1982-aisiais – 385 ir 127.

Kitaip tariant, dauguma Dakaro dalyvių nefinišuodavo. Kartais tai įvykdavo dėl avarijų, kartais – dėl dalyvių sveikatos problemų, bet dažniausiai kelią link finišo užstodavo nepatikima technika. Finišas Dakaro ralyje buvo (ir tebėra) geras rezultatas, o pergalei reikėjo gero vidutinio greičio ir, svarbiausia, patikimos technikos.

Volkswagen Iltis, koks 1980 metais nugalėjo Dakaro ralyje. (Volkswagen nuotrauka)
Volkswagen Iltis, koks 1980 metais nugalėjo Dakaro ralyje. (Volkswagen nuotrauka)

Antrasis Dakaro ralis 1980 metais yra geras to pavyzdys. Jį laimėjo Freddyis Kottulinskyis ir Gerdas Löffelmannas su „Volkswagen Iltis“ visureigiu. Nors šis automobilis buvo paruoštas „Audi“ gamykloje ir turėjo „Audi Quattro“ keturių varomų ratų sistemą, tai vis tiek buvo paprastas visureigis su brezentiniu stogu ir 55 kW varikliu. Toks pat „Volkswagen Iltis“ tada užėmė ir antrąjį nugalėtojų pakylos laiptelį, ir ketvirtąją automobilių įskaitos vietą. Nemažiau kuklus „Renault 4“ su „Sinpar“ keturių varomų ratų sistema buvo trečias, o daug didesnis ir galingesnis „Range Rover“ su V8 varikliu liko penktas.

„Lada Niva“ galėjo laimėti Dakarą?

Kai suprantate ankstyvojo Dakaro ralio specifiką, „Lada Niva“ pergalė jame net neatrodo neįmanoma. Juk šis automobilis buvo sukurtas sovietiniams keliams, kurie technikai buvo ne ką draugiškesni nei Dakaro ralio greičio ruožai.

„Lada Niva“ automobiliai, gaminami nuo 1977 metų, Prancūzijos kaimuose ir kalnuose buvo žinomi ir perkami. Dakaro ralis, ypač savo istorijos pradžioje, buvo prancūziškas renginys, todėl jame atsispindėjo praktiškai visa Prancūzijos bekelės technikos paletė. Pirmame Paryžiaus Dakaro ralyje 1979 metais dalyvavo 5 sovietiniai „Lada Niva“ visureigiai. Trys iš jų nefinišavo, o geriausiai pasirodžiusi „Lada Niva“ liko 28-oje vietoje.

Nors 1980 metais prie Paryžiaus Dakaro ralio starto jau buvo 8 „Lada Niva“ visureigiai, labai gerų rezultatų ir jie nepasiekė. Bet kiti treji metai buvo „Lada Niva“ karjeros Dakare viršūnė.

Beje, Sovietų Sąjunga prie to prisidėjo labai mažai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais