15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Kodėl 2014 m. subyrėjo „Formulės 1“ automobilių grožio samprata?

Automobilių estetika „Formulėje 1“ tikrai nėra didžiausias prioritetas. Automobilius formuoja aerodinamika ir labai griežti organizacijos reikalavimai – tik spalvos ir logotipai ant jų išdėstyti pagal grožio kriterijus. Tačiau 2014-ųjų „Formulės 1“ automobiliai iki šiol prisimenami kaip vieni baisiausių – kas nutiko jų nosims?
Pastor Maldonado Lotus E22. Lotus bolidas pasižymėjo asimetrišku dvigubos nosies dizainu. (Morio, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)
Pastor Maldonado Lotus E22. Lotus bolidas pasižymėjo asimetrišku dvigubos nosies dizainu. (Morio, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Žinoma, peržvelgę visą „Formulės 1“ istoriją, tikrai rastume ir ne vieną iš tikrųjų gražų automobilį. Tačiau tai yra kitoks grožis – funkcionalios inžinerijos estetika. Tais automobiliais grožimės taip, kaip grožimės automatinio laikrodžio mechanizmu. Jie yra gražūs savo veikimu. Šis grožio samprata subyrėjo 2014 metais – ir tada „Formulės 1“ automobiliai veikė, bet gražiais jų niekas nevadino.

2014 metų „Formulės 1“ sezonas pasižymėjo tokiais baisiais automobiliais, kad šių lenktynių mėgėjai iš jų tyčiojosi atvirai, negailėdami pakankamai šiurkščių palyginimų. Priežastis – pailgos nosys, primenančios didnosės beždžionės veidą. Neprisimenate tų bolidų?

Nuotraukoje matomas automobilis turi specialų aptaką ant nosies viršaus – 2013-ųjų sezono pradžioje F1 bolidai turėjo keistą nosį su laipteliu, kurį vėliau buvo leidžiama uždengti.

O štai kaip atrodė Caterham CT05, atstovavęs komandai tais negražiaisiais 2014 metais:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais