15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

Kodėl 2016-ųjų Dakaras bus įdomesnis nei bet kada anksčiau?

Sausio 3-oji yra antra labiausiai laukiamų sausio mėnesio dienų sąraše po 1-osios. 2016-ųjų sausio 3-ią šimtai Dakaro maratono automobilių, motociklų, keturračių ir sunkvežimių pajudės nuo starto linijos Argentinoje. Tos dvi sausio savaitės iki finišo sausio 16-ą bus įdomesnės nei bet kada anksčiau.

Vaidotas Žala

Žmogus, labai greitas lietuviško klasikinio ralio trasose (šiemet jį bendroje sezono įskaitoje aplenkė tik V.Švedas), tačiau turintis kur kas mažiau patirties bekelės lenktynėse.

Nepaisant to, jo komandoje – itin patyrę žmonės. Saulius Jurgelėnas yra vienas geriausių šturmanų, o Darius Biesevičius – vienas geriausių mechanikų Lietuvoje. Abu ne kartą savo akimis regėję tiek Dakarą, tiek kitus dykumų maratonus.

S.Jurgelėnas sako, kad su V.Žala ekipaže jaučiasi komfortiškiau nei su bet kuriuo kitu vairuotoju. Jis rimtai žiūri į savo darbą, klauso šturmano ir daug treniruojasi – tai atspindi ir rezultatai.

Kitas šios komandos „naujokas“ – automobilis, „SEAT Leon Dakar“. Jis projektuotas ir kurtas D.Biesevičiaus komandos rankomis. Visus metus „seatukas“ buvo testuojamas, gabenamas į varžybas, kuriose pasirodė daug techninių bėdų, tačiau komandos nariai dėl jų nesijaudina – gerai, kad tos bėdos pasirodo ne Dakaro metu.

Iki automobilis turės būti transportuotas į keltą, plaukiantį iš Prancūzijos į Pietų Ameriką, komanda tikisi automobilį išbandyti ir jį dar patobulinti. Tam jie laiko turi iki lapkričio 19-os.

VIDEO: Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakare važiuos „SEAT Leon Dakar“ automobiliu

D.Biesevičius Dakaro maratonuose dirba jau daug metų ir iki šiol visi jo komandos aptarnauti automobiliai atvažiavo iki finišo. V.Žala juokavo, kad tai suteikia nemažai pasitikėjimo, nors „SEAT Leon Dakar“ ir visiškai naujas.

Būtent automobilis yra didžiausias iššūkis šiai komandai. Apie aukščiausias pozicijas V.Žala nesvajoja, jis būtų patenkintas patekęs į greičiausių penkiasdešimtuką – tokio rezultato turėtų užtekti, kad T3 automobilių klasėje komanda patektų į greičiausių trejetuką.

Pernai šioje klasėje vos trys automobiliai iš septynių startavusių pasiekė finišą, tad tikslas neatrodo neįgyvendinamas. Pirmą vietą T3 klasėje užėmęs prancūzas Williamas Alcarazas su „Polaris“ visureigiu liko 46-as bendroje įskaitoje.

Krepšinio čempionatuose, suskirsčius komandas į grupes, dažniausiai kiekvienoje jų yra po „juodąjį arkliuką“ – komandą, iš kurios nieko nesitikima, bet ji gali padraskyti akis favoritams ir netyčia laimėti vienas kitas rungtynes.

Panašų vaidmenį turi V.Žala – būtų stebuklas, jeigu jis aplenktų kažkurį kitą lietuvišką ekipažą maratono finiše, tačiau viename ar kitame etape visko gali būti. 

Vis tik tikslas – „Top 50“ – yra realus, kadangi Dakare finišą pasiekia apie 60-70 automobilių ekipažų. Pažvelgus iš kitos pusės, jis labai aukštas, nes maratoną pradeda apie 150 automobilių ekipažų. Tokio lygio varžybose pirmą kartą dalyvaujančiam vairuotojui, lenktyniaujančiam naujai sukonstruotu automobiliu, aplenkti du trečdalius kitų dalyvių? Optimizmo šiai komandai netrūksta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais