„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kodėl Čilėje gali spręstis jaunosios latvių ralio žvaigždės M.Seskso ateitis?

Po sezono viduryje sėkmingai susiklosčiusio debiuto Lenkijos ir Latvijos WRC raliuose važiuojant „M-Sport Ford WRT“ komandoje, jaunoji latvių ralio žvaigždė Martinšas Sesksas startuos ir šio savaitgalio Čilės WRC ralyje. Kodėl jo pasirodymas Pietų Amerikos žemyne bus toks svarbus, kad gali nulemti artimiausią jo ateitį?
Latvijos WRC
M.Sesksas Latvijos WRC metu. A.Rakausko nuotr. / A.Rakausko nuotr.

Atrodo, kad po puikių pasirodymų Lenkijos (P5 vieta) ir Latvijos (P7 vieta) raliuose Martinšas užsitarnavo dar vieną bandymą sužavėti „M-Sport“ komandos vadovybę.

Jei M.Sesksas metų pradžioje turėjo ambiciją triumfuoti „Europos ralio čempionate“, dabar jis šiuos planus yra nustūmęs į antrą planą, dėl dar didesnių siekių WRC. Nukreipęs dalį savo turėtų lėšų į startavimą WRC etapuose, kartu su WRC organizatorių ir „M-Sport“ palaikymu dabar jis griebiasi savo didžiosios svajonės – prasimušti į WRC.

Sužinojus apie latvio startavimą Čilės WRC etape, nori nenori kyla mintis, kad tai bus paskutinis jo šansas šiemet dar užsirekomenduoti tikintis pastovios vietos kitų metų „M-Sport“ komandos sudėtyje.

„M-Sport“ komandos vykdantysis direktorius Malcolmas Wilsonas žurnalistams sakė: „Žinoma, mano pirminis tikslas, kad komanda išliktų WRC čempionate, bet, savaime aišku, Martinšas yra vienas iš vaikinų, kuriuos atidžiai stebime. Kad ir kas benutiktų, mes visada žiūrime į jaunus talentingus vairuotojus, dėl jų perspektyvų ateityje.“

Šis ralis Čilėje bus tarsi viešas jo bandomojo laikotarpio finalas, nuo kurio priklausys, kaip dažnai jį matysime WRC 2025 m. sezone. Ir gerosios naujienos yra tos, kad M.Sesksui kol kas puikiai sekasi.

Lenkijos etape važiuodamas vos antrame savo gyvenime WRC greičio ruože jis finišavo P2 vietoje. Latvijoje ralyje jis pasirodė net dar įspūdingiau – sugėręs visą jam tekusį spaudimą, jis viso ralio metu kovėsi su S.Ogier ir K.Rovanperos dėl pergalės ir nelipo ant podiumo tik dėl paskutiniame GR ištikusio techninio gedimo.

„Žinau, kad Latvijoje jis važiavo sau puikiai žinomame namų ralyje, tačiau nepaisant to, po dviejų ralio dienų atsilikti nuo tokio meistro kaip S.Ogier tik 5 sek. vis tiek yra kažkas unikalaus. Aš tikrai maniau, kad dėl didžiulio spaudimo jis anksčiau ar vėliau perdegs“, – sakė „M-Sport“ vykdantysis direktorius M.Wilsonas.

Pats M.Sesksas žurnalistams sakė: „Taip, čia bus gerokai sunkiau, nes Čilės ralio trasos man yra visiškai nežinomos, tuo pačiu važiuosime su automobiliu be hibridinės variklio dalies. Aš jau žinau, kad greituose raliuose dėl važiavimo be hibridinės sistemos daug neprarandi, tačiau Čilėje bus kitaip. Žinau, kad ten hibridinės sistemos trūks gerokai labiau nei Lenkijoje.“

„Mes tiesiog pradėsime važiuoti ir žiūrėsi kur esame. Kaip mums sekasi lyginant save su hibridinėmis sistemomis besinaudojančiais ralistais. Nes kol to realiai neišbandai, nieko negali žinoti. Manau svarbiausias dalykas bus parodyti, kad galime apsieiti be avarijų. Pagrindinis mano tikslas bus tiesiog sklandžiai pasiekti finišą, išvengiant brangiai kainuojančių klaidų. Stengsiuosi visiems parodyti, kad galiu susitvarkyti ir važiuodamas tokiame ilgame, sunkiame ralyje kaip šis“, – sakė M.Sesksas.

O tai yra būtent tai, ką neabejotinai nori girdėti „M-Sport“, kurių sudėtyje važiavę naujokai praeityje ne kartą raliuose yra pavertę šios komandos automobilius į metalo laužą.

M.Seskso nuotykiai Indonezijoje

Po pasirodymo Latvijoje ir iki būsimo starto Čilės ralyje M.Sesksas buvo Indonezijoje, kur instruktavo vietinį ralistą Putra Rizky, kuris nusipirko Martinšo Latvijoje naudotą „Ford Puma“ ralio automobilį. „M-Sport“ komandos vadovai dėl to tiesiog negalėjo iš džiaugsmo nustygti vietoje, latvis dirbo treneriu, mokančiu vietinį lenktynininką iš Indonezijos pilnai išnaudoti WRC kategorijos automobilį.

„Manau, kad po šio pardavimo, padidės ir susidomėjimas nusipirkti dar kelis tokius automobilius. Gal net tą automobilį, kurį naudosiu Čilėje, vėliau kam nors parduosime. Iš to tik išloštų visos suinteresuotos pusės“, – sakė M.Sesksas.

Žinoma, dirbti ralio automobilių pardavėju ir po to padėti juos įsigijusiems žmonėms nėra normalus profesionalaus ralio vairuotojo darbas, tačiau M.Sesksas daro viską, kad tik ateityje galėtų tapti pastoviu „M-Sport“ komandos nariu.

„Tokia skaudi tiesa, kad šiais laikais net ir būnant greitu vairuotoju, vien to gali neužtekti. Todėl ateidamas iš tokios mažos šalies kaip Latvija, aš turiu komandai pasiūlyti ne tik greitą vairavimą, bet ir stengtis suteikti komandai papildomų naudų“, – baigdamas kalbėtis su žurnalistais sakė Martinšas.

Taip, šį savaitgalį M.Seskso lauks didžiulis iššūkis, tačiau koja kojon su didele rizika, greta bus ir galimybė prasimušti į išvajotąją WRC.

Straipsnyje panaudota „Dirtfish“ medžiaga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau