Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kodėl Gintas Petrus grįžta į Dakarą, o Tomas Jančys jame debiutuoja?

2020 m. sausio 5 d. Dakaro ralyje (Saudo Arabijos Džidos mieste) startuos rekordiškai didelis Lietuvos ekipažų kiekis. Viena iš šio rekordo dedamųjų – naujas Ginto Petraus ir Tomo Jančio ekipažas, startuojantis „Hilux Overdrive OTB“. Tai – toks pats automobilis, kokį Vaidotas Žala šiemet pardavė kitam debiutantui – Edvinui Juškauskui.

Įdomus faktas: G.Petraus ir T.Jančio „Hilux“ puošia Vytis ir užrašas „Lituania“. Mūsų šalies pavadinimas lyg ir nenorminis, tačiau Gintas tokiu būdu eina prieš sistemą ir nori pripratinti pasaulį prie paprastesnio mūsų šalies pavadinimo be raidės „H“.

Aido Bubino nuotr./Ginto Petraus automobilis laukia techninės komisijos Africa Eco Race (AER)
Aido Bubino nuotr./Ginto Petraus automobilis laukia techninės komisijos Africa Eco Race (AER)

Tačiau grįžkime prie esminio klausimo: kodėl šis duetas startuoja Dakare?

Geriau suprasti padės Ginto Petraus istorija. Šis lenktynininkas bene labiausiai iš Lietuvos sportininkų pažįsta Afrikos smėlynus. Nors dabar Gintas enduro srityje nebe toks aktyvus, kaip anksčiau, jo karjeros skaičiai įspūdingi: 3 Dakaro raliai (finišą pasiekė dviejuose, o pirmajame iškovojo 51-ąją vietą) ir 6 Africa Eco Race (senojo tradicinio Dakaro tęsinys Afrikos žemyne).

Beje, šių metų sausį Gintas su Tomu ten ir susipažino – Afrikoje. Tomas tąkart tapo pirmuoju Lietuvos motociklininku, finišavusiu „Africa Eco Race“, kuris savo sudėtingumu prilygsta Dakaro raliui. Galiausiai sutarė važiuoti kartu, todėl Tomas dakarinį motociklą pardavė.

Dar viena įdomi detalė, apie kurią papasakojo 2002 m. Dakare (Prancūzija-Marokas-Mauritanija-Senegalas) startavęs Gintas Petrus – jo pirmasis krikštas. Ši istorija aprašyta ir Valdo Valiukevičiaus knygoje „Dakaro kariai“.

Maroke, Merzūgos kopose, vietiniai gyventojai ekipažui (G.Petrui ir Viktorui Kaštelioniui) specialiai parodė sudėtingesnį kelią. Todėl jie įkrito į didelį piltuvėlį – smėlio kraterį, iš kurio išvažiuoti savo jėgomis nepajėgė.

Netrukus susirinko čiabuviai. Vienas iš jų, avėjęs vien šlepetėmis, pasisiūlė išvairuoti automobilį. Vyko derybos, galiausiai Gintas sutiko sumokėti 100 dolerių. Dykumų gyventojai visuomet turi specialių vairavimo įgūdžių. Taigi marokietis, padedamas bičiulių, pamažu išjudino automobilį iš vietos ir pradėjo piltuvėlyje sukti ratus, kol išcentrinė jėga padėjo „išlipti“.

Daugiau sužinosite pasižiūrėję visą pokalbį:

VIDEO: Kodėl Gintas Petrus po pertraukos grįžta į Dakaro ralį, o Tomas Jančys nusprendė jame debiutuoti?

Santykius su Dakaro ralį organizuojančia organizacija ASO Gintas Petrus nutraukė po 2008 m. kai organizatoriai tik paskutinę minutę lenktynininkams, susirinkusiems į startą Lisabonoje, pranešė, kad Dakaro ralis nevyks. Neva dėl saugumo, nes Mauritanijoje baiminamasi išpuolių.

G.Petrus labai nusivylė, nes lenktynininkai liko it musę kandę. Todėl iki pat 2020 m. Dakaro ralio šios organizacijos renginiuose nedalyvavo – rinkosi alternatyvų „Africa Eco Race“. Įdomu, koks bus Ginto sugrįžimas ir Tomo debiutas? Jie sako, kad svarbu važiuoti protingai greitai ir pasiekti finišą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos