Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 07 09

Kodėl ir kaip „Formulės 1“ bolidai po lenktynių surenka gumą?

Finišo liniją kerta pirmieji bolidai ir netrukus lenktynės baigiasi. Pasigirsta džiugus vairuotojo ir jo lenktynių inžinieriaus pokalbis, kurio pabaigoje dažnai pridedamas raginimas rinkti gumą. Ką tai reiškia? Kodėl „Formulės 1“ bolidai po lenktynių kartais nuo trasos asfalto renka gumą?
Sebastianas Vettelis po laimėtų 2015-ųjų Vengrijos Grand Prix važiuoja į nugalėtojų apdovanojimo ceremoniją. Atkreipkite dėmesį, kiek gumos jis surinko. (Péter Bencsik, Wikimedia(CC BY 2.0)
Sebastianas Vettelis po laimėtų 2015-ųjų Vengrijos Grand Prix važiuoja į nugalėtojų apdovanojimo ceremoniją. Atkreipkite dėmesį, kiek gumos jis surinko. (Péter Bencsik, Wikimedia(CC BY 2.0)

Ta guma – tai per lenktynes ant trasos pasklidę dylančių padangų trupiniai. Formulės 1 automobiliai labai sparčiai dėvi savo padangas, o dildamos jos trasos asfaltą nusėja matomomis gumos dalelėmis. Lenktynininkai tuos trupinius vadina stiklo rutuliukais (marbles) ir įprastai varžydamiesi jų vengia, nes važiavimas per juos blogina automobilio sukibimą ir padangų būklę. Tačiau po lenktynių gumą kartais renka visi – ir nugalėtojai, ir tie, kurie įsikuria rezultatų lentelės apačioje.

Guma renkama kaip papildomas svoris. Tos mažos gumos dalelės prilimpa prie įkaitusių padangų paviršiaus, todėl gumos rinkimas iš esmės yra tiesiog važiavimas per plotus, kuriuose yra daugiau išbarstytų padangų atplaišų. Būtent dėl to lenktynių metu vairuotojai vengia važiuoti per tuos gumos trupinius – jie limpa prie įkaitusių slikų ir blogina sukibimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai