„Rally Elektrėnai by aromáma“ organizatoriai atskleidžia, kaip šie galvosūkiai sprendžiami klasikinio ralio pasaulyje.
Priminsime, kad būtent pernai Elektrėnuose kilo debatų audra po netikėto Vaidoto Žalos sprendimo modifikuoti „Škoda Fabia R5“ ir iš LARČ 2 grupės, peršokti į LARČ 1 „Proto LT“. Sumontavus 2 mm didesnį restriktorių (į variklio turbiną patenkantį oro srautą reguliuojantį ribotuvą) jo automobilio galia ūgtelėjo maždaug 10 proc., o drauge ir pranašumas prieš pagrindinius varžovus, siekiančius čempiono titulo AWD klasėje.
Nors toks triukas buvo visiškai legalus, ralio meistrų gildiją V. Žalos strateginiai žaidimai akivaizdžiai nuvylė: FIA būtent tam ir kuria konkrečias technikos klases, suteikiančias progą sportininkams lenktyniautų kuo panašesniais automobiliais. Vaidoto atveju variklio galios didinimas atrodė kaip džentelmeniškos kovos vengimas.
„Reakcija į šiuos pokyčius buvo gana negatyvi ir galbūt todėl šiais metais niekas nieko panašaus nedaro“, – pastebi treneris Jonas Dereškevičius.
Pasakodamas, kaip prieš lenktynes tikrinama, ar visi koviniai automobiliai iš tiesų atitinka tam tikrus techninius reikalavimus, automobilių sporto guru patikino, kad šį uždavinį iš esmės išsprendė plombų naudojimas.
„Nuodugniai patikrinti automobilį be abejonės užtrunka tikrai ilgai. Be to, tam reikia ir nemažai specialios įrangos. Todėl svarbiausių agregatų plombavimas leidžia ralio techninės komisijos darbą gerokai supaprastinti: nuodugniai tikrinami tik tas lenktynininkų inventorius, kurio plombos pažeistos, arba gavus oficialų prašymą išsklaidyti abejones dėl kokio ekipažo greičio. Tačiau tokių atvejų nėra daug – drauge su reikalavimu ardyti įtartiną automobilį pareiškėjas turi palikti tam tikrą pinginį užstatą, kuris grąžinamas tik tuo atveju, jei iš tiesų aptinkama neleistinų patobulinimų“, – teigia J. Dereškevičius.
LASF Ralio komiteto pirmininkas Darius Šileikis savo ruožtu pastebi, teoriškai ir šiais metais egzistuoja galimybė migruoti tarp skirtingų čempionato įskaitų, tačiau yra tai turi savo kainą.
„Dėl kokių nors priežasčių nusprendęs pereiti į kitą LARČ įskaitą sportininkas negali drauge persinešti sukauptų taškų. Tarkim pirmąją sezono pusę Martynas Samsonas važiavo LARČ 1 įskaitoje ir čia sukaupė 70 taškų, garantuojančių čempiono titulą, bet likusiose lenktynėse jis iš N5 klasės automobilio persėda į BMW. T. y. pereina į LARČ 6, tačiau ten viskas prasideda nuo nulio“, – pastebi D. Šileikis.
Kalbėdamas apie ralio pasaulyje tradiciškai taikomas „BoP“ taisykles, pašnekovas atkreipė dėmesį į padangas. Kadangi varžantis minkšto grunto keliuose sukibimas yra vienas svarbiausių dalykų, jau keletą metų tiek pačius mažiausius, tiek pačius didžiausius biudžetus turintys ekipažai privalo naudoti to paties gamintojo, tokio pat dydžio, tokio pat gumos mišinio ir tokį patį skaičių „Pirelli“ padangų.
„Tarkim Žemaitijoje šiais metais triumfavo Tomas Kristenssonas. Nors jis taip pat savo „Hyundai i20 R5“ buvo apavęs „Pirelli“ padangomis, tačiau kitokio gumos mišinio ir dydžio. Technikos žinovų vertinimu, vien tai svečiui iš Švedijos leido kiekviename greičio ruože išlošti po keletą sekundžių. Taip elgtis buvo leidžiama su sąlyga, kad T. Kristenssonas nesivaržo Lietuvos čempionate“, – akcentuoja D. Šileikis.