Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kodėl verslas ryžtasi investuoti į lenktynių komandas?

Automobilių sportas jau seniai nėra vien tik profesionalių lenktynininkų reikalas. Bent jau tuo įsitikinę „Trevio Group“ įmonių grupės atstovai, kurių suburta „Trevio – Next Level Custom Brokers“ komanda sėkmingai kirto „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių finišo liniją.
„Trevio“ komandos BMW M4 Palangos 1006 km lenktynėse
„Trevio“ komandos BMW M4 Palangos 1006 km lenktynėse / Justo Lengvino ir Tomo Krisiulevičiaus nuotraukos

Keturi sportininkai – Jurgis Adomavičius, Edvinas Žadeikis, Tomas Urbonavičius ir Darius Gaidulionis – sėdę prie gamyklinio sportinio BMW M4 GT4 vairo sugebėjo komandą atvesti į pergalę GT4 klasėje ir absoliučioje įskaitoje užimti 13 vietą. Spėję atsikvėpti po „prasuktų“ šimtų kilometrų, „Trevio Group“ atstovai neslepia – šiais laikais verslas kaip niekad yra panašus į tai, kas vyksta lenktynėse.

Tai, jų nuomone, viena priežasčių, kodėl lenktynių trasoje atsiranda vis daugiau įmonių, čia randančių progą ne tik sustiprinti santykius su esamais klientais, bet ir atrasti naujų partnerių.

Efektyvumo reikia visur

Kalbėdami apie lenktynių ir verslo panašumus, „Trevio Group“ atstovai mini, kad ir automobilių sporte, ir atliekant darbą reikalingos panašios savybės. Viena jų – efektyvumas. Jei automobilių sporte komanda privalo išnaudoti kiekvieną progą ir turėti kuo efektyvesnę padangų keitimo, degalų pylimo, vairuotojų pasikeitimo ir važiavimo strategiją, verslas be efektyvumo – taip pat nė iš vietos.

Skaitmeninio sprendimo „Trevio Warehouse“ vadovas Aidas Berškys efektyvumą išskiria kaip esminį logistikos įmonių tobulinimo aspektą, kurį lemia sklandus tiekimo grandinės darbas. Pasak jo, daugelyje įmonių tiekimo grandinė yra kertinis dažnos įmonės efektyvumo veiksnys, todėl jeigu šioje grandyje kyla nesklandumų, šiuolaikinės tiekimo grandinės visame pasaulyje yra tiek persipynusios, jog sutrikimą pajunta visi, nuo Rytų iki Vakarų.

Svarbi kiekviena minutė

Dar vieną panašumą su lenktynėmis įžvelgia Rūta Kovaliovienė, „VIA 3L LT“ – vienos didžiausių Baltijos šalyse 3PL įmonių grupės padalinio Lietuvoje personalo vadovė. Pasak jos, kadangi logistikos ir transporto sektoriuje pokyčiai žaibiški, ten, kur pokyčių daug, netrūksta ir adrenalino.

Anot pašnekovės, jų darbe, kaip ir lenktynėse, svarbi kiekviena minutė – ypač sezono laikotarpiu. Tad ir adrenalinas yra neatsiejamas darbo palydovas.

„Žiūrime ar pavyks, ar spėsime priimti, suženklinti, atrinkti užsakymus, ar pristatysime laiku, tada jau su nekantrumu laukiame rezultato ir mėgaujamės akimirkomis, kai viskas pavyksta, o dažniausiai taip ir atsitinka“, – teigia R. Kovaliovienė.

Reikia profesionalų komandos

Be to, anot R. Kovaliovienės, yra ir dar vienas panašumas: norint, kad verslas sektųsi ir visi išsikelti tikslai būtų įgyvendinti, reikia profesionalų komandos.

„Ir lenktynėse dirbantis personalas turi būti stipria komanda. Ir mūsų veikloje taip pat: kuo daugiau patyrusių ir stiprių darbuotojų, tuo rezultatai geresni ir lengviau prognozuojami. Kiekvienas nukrypimas nuo standarto gali atnešti prastesnį rezultatą, todėl labai svarbu ir greita reakcija ir gebėjimas priimti pokyčius“, – vardijo žinovė.

Pirma investicijos, paskui vaisiai

J. Adomavičius, ne tik sportininkas, bet ir muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, paklaustas, kodėl verslas ryžtasi investuoti į lenktynes, ypač tokiais permainingais laikais, pabrėžė, kad būtent dėl to įmonės viena po kitos ir ieško tokių erdvių kaip autosportas, kad gerintų savo darbo rezultatus ir plėstų pažinčių bei klientų ratą.

„Mes esame verslininkai ir todėl suprantame, kad pradžioje turi investuoti, o tik paskui gali skinti vaisius. Lenktynės yra investicija, o mano gyvenime – tai dar vienas verslas“, – sakė jis.

Verslininko žodžiais, viskas labai paprasta: prie lenktynių komandos prisijungiantys partneriai objektyviai vertina galimybę būti matomiems: daliai jų reikia reklamos tiesioginėje televizijos transliacijoje, pranešimuose spaudai interneto portaluose, o kiti išnaudoja progą kontaktams megzti ten, kur lenktynės ir vyksta: komandos būstinėje, svečių ir partnerių zonoje organizuojamuose renginiuose.

„Ar investicijos atsipirks, priklauso nuo to, kas investuoja. Juk lygiai taip pat gali investuoti į sunkvežimį naują, statybas, dar kažką ir tai taip pat gali neatsipirkti. Šis renginys yra skirtas pažinčių rato plėtrai, jo metu galima susipažinti su klientais. Ir žinant, kad šis renginys pritraukia didelį dėmesį, būtent čia gali susipažinti su žmonėmis, su kuriais gal niekaip kitaip nebūtumei susipažinęs“, – kalbėjo J. Adomavičius, prisipažinęs, kad šiemet į svečius 1006 km lenktynėse pats pakvietė 17 įmonių atstovus.

Anot jo, tokio kontaktų mezgimo naudą pamatuoti nesunku: viena vertus, sukuriamas stipresnis ryšys, kita vertus, kai įmonė susiduria su sunkumais ar problemomis, tokie partneriai į viską žiūri kur kas supratingiau. J. Adomavičiaus įmonė „Bunasta“ į automobilių lenktynes investuoja jau penkerius metus ir, sakė verslininkas, tokios investicijos atsiperka: kasmet jos atneša papildomos naudos.

„Kasmet ateina partneriai ir klausia, ar mes ir šiemet dalyvausime lenktynėse, organizuosime renginį kontaktams užmegzti, nori būti partneriais, ir tai rodo, kad jiems tai apsimoka, – kalbėjo J. Adomavičius. – Tai yra mūsų hobis, kuris mums sukuria gerus santykius su klientus, tam tikra prasme uždirba pinigus ir sukuria mūsų kompanijai gerą įvaizdį.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos