Pasigilinome į Lietuvos drifterių pasirinkimus ir jų motyvus – galbūt būtent jie žino, kurios padangos yra geriausios?
„Mes neretai išgirstame, jog driftui tinka bet kokios padangos, svarbu kuo pigesnės, naudotos, tą girdime net iš kolegų sportininkų, kurie deklaruoja, kad štai ralyje ar žiedinėse lenktynėse su bet kuo į trasą tikrai neišlėksi. Tai rodo vieną paprastą dalyką – informacijos trūkumą, o gal net naivumą”, – juokiasi renginių organizatorius Linas Ramoška.
„Turbūt visi dabartiniai drifto bolidai PRO lygoje turi bent 450 arklio galių, kai kurie siekia ir tūkstantį. Tokio galingumo iš variklių niekas nespaustų, jeigu reiktų slysti su nudėvėtomis žieminėmis padangomis – juk jos tiesiog suplyštų vietoje“, – tęsia Linas.
Minėtos PRO lygos dalyviai jau kone penketą metų naudoja tokias pačias padangas kaip ir, pavyzdžiui, „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynininkai – vadinamąsias „Semi-Slick“ tipo padangas. Tai vis dar gatvėse legalios, tačiau savo savybėmis labiau sportui skirtos padangos. Kietas padangos šoninis kordas leidžia išlaikyti padangos formą ir slystant šonu itin dideliu greičiu, bei neleidžia nusimontuoti dėl didelės šoninės apkrovos, tačiau net ir šio tipo padangos drifterių rankose gali veikti skirtingai.
Pasitikrinę padangas mūsų varžybose tikrai nerasite jums labai gerai pažįstamų gamintojų
„Pasitikrinę padangas mūsų varžybose tikrai nerasite jums labai gerai pažįstamų gamintojų, kurie žinomi visame pasaulyje ir tam yra labai gera priežastis – tos padangos neatlaiko drifterių reikalavimų. Jos pradeda plyšti gabaliukais arba, pavyzdžiui, gerai sukimba su danga tik važiuojant tiesiai, o slystant šonu tik buksuoja vietoje, tačiau nestumia bolido į priekį.
Mes kartais juokaujame, jog padangas reiktų duoti testuoti drifteriams – jie bet kokią padangą tikrai priveda prie jos galimybių ribos, o varžybų metu gali labai objektyviai matyti, kurios atlaiko daugiau ratų, kurios leidžia pabėgti nuo tave vejančio piloto, kurios ne“, – mintimis dalijosi organizatorius.
Prieš savaitę varžybose „Nurburgring“ trasoje ketvirtą vietą užėmęs „Drift Devils“ komandos pilotas Kęstutis Kelpša, paklaustas, ar profesionalūs drifteriai renkasi tas pačias padangas kaip žiedo meistrai, tik šypteli: „Deja, pasirinkimai labai skirtingi. Jeigu žiedinėse lenktynėse padangos sušyla po truputį ir turi šansų atvėsti važiuojant tiesiai, tai drifte jos „uždegamos“ sekundės bėgyje ir atvėsta tik po finišo – labiau jas kankinti kažin ar įmanoma.
Jeigu jums pasakyčiau, jog šiuo metu Europoje labiausiai geidžiamos padangos vadinasi „WestLake Sport RS“, kažin ar jūs būsite girdėję ar kur nors matę šį pavadinimą“, – pasakoja Kęstutis.
Tiek jis, tiek ir didesnė dalis Lietuvos PRO drifterių jau laukia naujos „sukibimo“ siuntos – po trejeto savaičių Kačerginės „Nemuno žiede“ įvyks antrasis Lietuvos drifto čempionato etapas – „AZO UpHill Drift“. Dėka į kalną vedančios, itin greitos trasos, sukibimas su danga šiame etape taps vienu iš raktų į sėkmę, tad taupyti jo kaina aukščiausios lygos sportininkai neketina.
„AZO UpHill Drift“ įvyks birželio 2-3 dienomis, Kačerginės „Nemuno žiede“.