Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad šių metų „Press rally“ organizatoriai dalyvius nusprendė kaip reikiant „palepinti“: ekipažų jau pirmąją ralio dieną laukia du tikslaus važiavimo ruožai, o antrąją – pats ilgiausias, viršijantis net 50 km atstumą, gavęs ralio partnerės VĮ „Regitra“ vardą.
Beje, ne visuomet „Regitros“ užduotis įveikiantys „Press rally“ dalyviai turėjo varžytis važiuodami tiksliai, greitai ar dar kaip nors. Ilgamečiai ralio dalyviai dar gali prisiminti, kai besivaržant teko ne tik išspręsti teorinio vairavimo egzamino užduotis, bet ir „išlaikyti“ praktinio vairavimo egzaminą. Visgi šiandien ne vienas dalyvis prisipažįsta, kad tikslaus važiavimo užduotis atrodo gerokai sudėtingesnė nei vairavimo egzaminas.
„Aš treniravausi važiuoti slalomo trasoje ir žiūrėdama į jos schemą jaučiuosi ganėtinai rami. Žinia, klaidų gali pasitaikyti, bet jos ne tokios skaudžios, kokiomis gali pasibaigti tikslaus važiavimo užduotis, jeigu netinkamai suskaičiuosi, kada ir kur privalai būti. Todėl žvelgiant į laukiančius kilometrus tikrai neramu“, – išdavė žurnalistė Dina Sergijenko, šiame ralyje pirmą kartą sėsianti prie vairo, mat iki tol jai buvo tekę ragauti tik šturmanės duonos.
Trys būdai, kaip įveikti
Vitoldas Milius, patyręs keliautojas ir žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius, sako, kad iš pirmo žvilgsnio užduotis važiuoti tiksliai nurodytu greičiu neatrodo sunki. Problemos prasideda tada, kai suvoki, kad ralio organizatorių duota atkarpa susideda iš pačių įvairiausių kelio atkarpų: kai kur tenka visiškai sustoti, mat sankryžoje reikia duoti kelią, kitur prilėtinti, dar kitur – spustelėti akceleratorių, kad kompensuotumei laiką, kurį praradai.
„Dar viena gudrybė yra vadinamasis bėgantis finišas. Kitaip tariant, kai dalyvis nežino, kurioje vietoje bus pamatuotas jo laikas, todėl bauda gresia ir važiuojant per lėtai, ir važiuojant per greitai“, – aiškino V.Milius.
Pasak jo, patyrę lenktynininkai, besivaržantys klasikinių automobilių raliuose, įveikdami tokius greičio ruožus naudoja specialią įrangą, į kurią įvedus kelis duomenis, sportininkui rodoma, ar jis turi spustelėti akceleratorių, ar atleisti, kad važiuotų tiksliai taip, kaip reikalaujama. Visgi tokia įranga yra skirta profesionalams, važiuojantiems tik tam tikros rūšies varžybose, todėl ji – ganėtinai reta.
„Paprasčiau ir pigiau yra naudoti mobiliųjų telefonų programėles, tačiau čia kiek naudotojų, tiek nuomonių. Situacija paprasta: tokios programėlės gerai veikia, jeigu palydovinis signalas yra stiprus, jeigu ne – tuomet situacija prasta. Nuotykių būna pačių įvairiausių“, – pasakojo pašnekovas.
Visgi yra ir trečiasis būdas – senais laikais lenktynininkai naudojo vokiškas vadinamąsias „laiko lenteles“. Šiose labai smulkiai suskirstytos kelio atkarpos ir nurodyta, per kiek laiko važiuodamas tam tikru greičiu lenktynininkas jas turėtų pasiekti. V.Milius neslėpė, kad nors tokios lentelės yra ganėtinai senos, visgi jos tebėra naudojamos.
„Ši disciplina nėra ypatingai sunki ir jeigu kas nors ją išmoksta, ramiai važiuoja ir klaidų nedaro. Tačiau bėda ta, kad tokie greičio ruožai reti, todėl ir mokytis progų mažoka bei klaidos dažnos“, – šypsojosi pašnekovas.
Kaip pasiruošti iššūkiui
Anot keliautojo, pasiruošti laukiantiems „Press rally“ iššūkiams reikėtų ne tiek treniruojantis ir bandant skaičiuoti, bet kalibruojant savo turimą įrangą. Pavyzdžiui, jeigu naudojama programėlė, pasitikrinti, ar spidometro rodomas greitis sutampa su matomu programėlėje, mat GSM ar GPS signalą „sekanti“ programėlė rodys tikslesnį greitį nei automobilio spidometras.
„O svarbiausia, kad stovint prie starto linijos nei vairuotojo, nei šturmano akys nebūtų „kvadratinės“ ir jie abu žinotų, ką dabar reikia daryti, – pabrėžė V. Milius, prisiminęs, kad ir pats buvo susidūręs su situacija, kai likus porai minučių iki starto svarstė, kaip įsijungti jam duotą įrangą, kad galėtų matuoti vidutinį greitį. – Išsinagrinėkite turimą įrangą ir pabandykite išlaikyti numatytą pastovų greitį važiuodami.“
Tarptautinis žurnalistų ralis „Press rally“ vyksta birželio 26-27 dienomis Aukštaitijos apylinkėse, Alantoje, Molėtuose, Utenoje ir Anykščiuose. Prie starto linijos čia stos apie 70 ekipažų.