Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Kuo garsus futbolo klubas susijęs su Dakare važiuojančiu vandeniliniu sunkvežimiu?

2022 m. Dakaro ralis bus kitoks, nei buvome įpratę. Organizatoriai, norėdami, kad Dakaro ralio dalyviai iki 2030-ųjų pasiektų nulinę anglies dioksido emisiją, šiemet pristato naują T1-E klasę. Šioje kategorijoje varžysis elektra ar biokuru varomos transporto priemonės. Šįkart apžvelgsime galbūt įdomiausią iš jų – garsiosios „Pininfarina“ suprojektuotą vandeniliu varomą sunkvežimį „H2“.

Tiesa, kompanijos „Gaussin“ pristatomas sunkvežimis kol kas nėra visavertis Dakaro dalyvis. Plačiau apie tai – interviu iš Dakaro:

VIDEO: Vandenilinis Gaussin sunkvežimis Dakare kol kas įveikia tik dalį trasos

VISOS DAKARO NAUJIENOS

Kai Thierry Sabine 1977 metais pasiklydo Afrikos smėlynuose, jį apsėdo svaiginanti ambicija – surengti beprotiškiausią autosporto renginį pasaulyje. Dabar visi jį jau vadiname Dakaro raliu. Jis tuomet dar net nesapnavo, kad mažiau kaip po pusės amžiaus jo rengiamos ralio varžybos taps antru populiariausiu žemėje autosporto renginiu. Šiuo metu žiūrimumu jis nusileidžia tik jo didenybei „Formulei 1“.

Thierry Sabine 1986-ųjų Dakaro ralyje. (Yelles M.C.A., Wikimedia(CC BY-SA 3.0)
Thierry Sabine 1986-ųjų Dakaro ralyje. (Yelles M.C.A., Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Pasaulis keičiasi, keičiasi ir autosportas. Ekologijos link judant visai automobilių pramonei, kaip ir įprasta, į priekį šauna automobilių sportas. Čia didieji gamintojai sparčiausiai gali tobulinti naująsias technologijas kartu dar ir pasiekdami savo rinkodaros tikslus.

Prancūzų kompanijos „Gaussin“ tikslas – pasauliui įrodyti, kad tikroji ateitis priklauso vandeniliu varomoms transporto priemonėms. Jei koncepcinius modelius gali sukurti bet kuris gamintojas, tai įveikti sunkiausią pasaulyje ralį-maratoną yra tikras iššūkis kiekvienam.

Jų naujausiais eksperimentas – lenktyninis „H2“ sunkvežimis. Tai – pirmasis vandeniliu varomas Dakaro ralio dalyvis istorijoje. Šiek tiek statistikos: jis turės du elektrinius 300 kW galios variklius. Maksimalus greitis –140 km/val. (tai pagal reglamentą standartinis maksimaliai sunkvežimiams leidžiamas greitis). Maksimalus „H2“ sunkvežimio nuotolis važiuojant lenktyniniu režimu sieks 250 km, o 80 kg talpos vandenilio baką galima pilnai pripildyti per 20 minučių.

„H2“ sunkvežimio akcentai:

  • Du 300 kW galios varikliai
  • 140 km/val. maksimalus greitis
  • 250 km maksimalus nuotolis
  • Per 20 minučių pripildomas 80 kg talpos vandenilio bakas

Futbolas ir Dakaras

O dabar prie įdomiosios dalies. Kodėl šį „Gaussin“ nuotykį padeda įgyvendinti Paryžiaus „Saint-Germain“ futbolo klubas? Visi žinome, kad šį pasaulinį futbolo gigantą de facto valdo iš už naftą gaunamų pinigų praturtėjusi Kataro valstybė. Kuo ji susijusi su „Gaussin“?

„Gaussin“ yra komerciniam naudojimui skirtų transporto priemonių gamintojas. Daugybėje pasaulio jūrų ir oro uostų pluša jų (dažnai autonominiai) konteinerių transporteriai, traktoriai ar mobilios lėktuvų degalų bakus pripildyti skirtos transporto priemonės.

2019 m. kompanija pasirašė kontraktą su PSG įsipareigodami jiems teikti autonominius elektrinius transporterius, skirtus treniruočių bazėse tiekti visą joms reikalingą inventorių. Taip L.Messi ir G.Donnarumma atsirado naująjį sunkvežimį pristatančiame vaizdo klipe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas