Monte Karlo istorinio ralio pavadinimas prancūziškai – „Rallye Monte-Carlo Historique“: Karolis Raišys jame laimėjo istorinę pergalę tikrąja to žodžio prasme.
23 kartą surengtose varžybose gali dalyvauti gali tik tie automobiliai, kurie bent kartą yra varžęsi įprastame Monte Karlo ralyje nuo 1911 iki 1980 metų. Turint galvoje, kad prieš startuojant greičio ruožuose dalyviai iš skirtingų Europos miestų turėjo savo eiga atvykti maždaug 1000 kilometrų į startą Buis-les-Baronnies miestelyje, iššūkiai laukė raliui dar nė neprasidėjus.
„Šįkart lenktynės mums klostėsi tarsi filmo scenarijus – geras startas, kurį lydėjo nesusipratimai ir klaidos kelio knygose, nuosmukis į rikiuotės uodegą, atkakli kova ir pergalė prieš pagrindinius varžovus, išplėšta paskutiniame pakilime – legendiniame Col de Turini. Laimei, turėjau patikimą šturmaną ir patikimą automobilį, kuris dar buvo ir labai greitas“, – „Jaguar“ atstovybėje Lietuvoje surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo istorinio Monte Karlo ralio nugalėtojas Karolis Raišys.
Jis – vienintelis Lietuvos sportininkas, dalyvavęs šiose istorinėse lenktynėse. Unikalus ir K.Raišio valdytas „Jaguar XK150“ – šio automobilio versijos, pritaikytos raliui, rinkos vertė viršija 180 tūkst. eurų. Apie itin sportišką „Jaguar“ charakterį liudija ir tai, kad šios markės automobilius valdę ekipažai yra net 7 kartus laimėję seniausias pasaulyje ilgų distancijų Le Mano automobilių lenktynes.
Jaguaro DNR
K.Raišio vairuojama 1958 metais pagamintas sportinis kupė „Jaguar XK150“ kadaise buvo laikomas vienu gražiausių ir greičiausių serijinių sportinių automobilių. Nieko nuostabaus – automobilio pirmtakas „Jaguar XK120C“ 1951 ir 1953 metais laimėjo Le Mano lenktynes, o šiame modelyje plakanti 6 cilindrų XK šeimos širdis yra vienas garsiausių visų laikų variklių, „Jaguar“ naudota nuo 1949 iki 1986 metų.
„Jaguar“ visuomet išsiskyrė savo galia ir gebėjimais kelyje, tačiau ne mažiau svarbus faktorius buvo automobilio išvaizda. XK yra tikras angliško aristokratiško dizaino pavyzdys, savo proporcijomis ir linijomis žavintis iki šiol. Tai vienas gražiausių sportinių kupė pasaulyje, tačiau pamėginkite lenktyniauti kalnų keliais automobiliu, kuris dar neturi net vairo stiprintuvo – Karolio pasiekimas iš tiesų yra vertas pagarbos“, – sakė „Jaguar“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims Justė Šataitė.
K.Raišys Monte Karle vairavo „XK150FHC“ arba „fixed head coupe“ klasikinę kupė versiją (būta dar versijos su sulankstomu audeklo stogu ir rodsterio) su 3,4 l darbinio tūrio 6 cilindrų XK varikliu. 1957 metais pradėtas gaminti modelis pirmaisiais gamybos metais dar turėjo būgninius stabdžius, kuriuos 1958-aisiais pakeitė diskiniai stabdžiai „Dunlop“.
Į XK buvo montuojamos trys šio variklio versijos, generavusios, atitinkamai 190, 210 ir 250 AG. Nuo 1959 metų buvo galima užsakyti ir 3,8 l darbinio tūrio XK variklį, generuojantį 220 arba 265 AG. Automobilis tais laikais buvo tiesiog labai greitas – iki 100 km/h įsibėgėdavo per 7,2-7,8 s – ir pakankamai ekonomiškas – 100 km kelio suvartodavo apie 13 l benzino.
Nuo savo tiesioginio pirmtako „Jaguar XK140“ „Jaguar XK150“ skyrėsi šiek tiek patobulinta važiuokle, ištisiniu priekiniu stiklu, elegantiškesnėmis kėbulo linijomis, ilgesniu variklio dangčiu ir iš esmės pakeistu salono interjeru. Tuo metu „XK150“ kainavo apie 2000 svarų sterlingų (apie 50 000 svarų šios dienos svaro verte).
1961 metais XK150 pakeitė „Jaguar E-Type“ ir legenda atgimė iš naujo. Bet tai jau kita istorija.