Lietuviai – su rėminės konstrukcijos „Ford“
Pirmoji lietuviška komanda, pareiškusi norą dalyvauti naujose tarptautinėse lenktynėse, važiuos „Ford Focus Silhouette“ automobiliu. Jos vedliai – šalyje žinomi lenktynininkai Martynas Samsonas ir Mindaugas Varža.
„Įdomus dalykas rimtoje trasoje pravažiuoti. Nors nesame žiedinių lenktynių specialistai, prioritetą teikiame raliui, reikia važiuoti ir čia – dalyvauti visose stipriose varžybose“, – motyvus dalyvauti naujose varžybose vardijo M.Samsonas.
Jo ir M.Varžos pavardės dažniau matomos ralio pasaulyje, neretai – „Youtube“ klipuose, kuriuose užfiksuoti įspūdingi ralio momentai. Dėl išskirtinio vairavimo stiliaus šis ekipažas, važiuojantis „Mitsubishi Lancer Evo“ arba BMW automobiliais, yra vienas mėgstamiausių Lietuvoje.
Žiedinių lenktynių specifika – kita. Čia kitas automobilis, kiti vairavimo niuansai, kitokia kova su varžovais, tačiau lenktynininkai įsitikinę, kad patirtis padės – „jeigu moki važiuoti vienoje srityje, moki ir kitoje“. Juolab kad artėjančios „Baltic 1000 km race“ – ne pirmos ilgų distancijų žiedinės lenktynės jų CV.
Jų automobilis kris į akį visiems lenktynių gerbėjams. Išoriškai tai „Ford Focus“, tačiau nuėmus kelias kėbulo detales, atsiveria rėminės konstrukcijos automobilis. Komandos atstovai teigia, kad prieš tokias ilgas varžybas reikalingos investicijos į automobilio patikimumą, nes galios jam užtenka. „Ford Focus Silhouette“ turi 2,3 l darbinio tūrio „Ford“ keturių cilindrų variklį, kuris išvysto apie 280 AG.
Didžiausias jo privalumas – mažas svoris, „Silhouette“ kėbulas tesveria apie 1 000 kg. Dėl to, M.Samsono teigimu, lenktynių trasoje turėtų atsiskleisti pagrindinis automobilio privalumas – greitis posūkiuose.
Tas automobilis nepasižymi įspūdingais techniniais parametrais, bet yra lengvas ir manevringas
„Ji pritaikyta labiau techniškoms trasos, tai Pernu bus įdomu. Tikimės būti konkurencingi. Tas automobilis nepasižymi įspūdingais techniniais parametrais, bet yra lengvas ir manevringas – realus jo vieno rato įveikimo greitis gali būti panašus į „BMW Silhouette“, kurie yra galingesni, tačiau ir sveria daugiau“, – kalbėjo M.Samsonas.
Jis pernelyg nespėliojo paklaustas, kurią vietą norėtų užimti lenktynėse – visas dalyvių sąrašas dar nėra žinomas.
„Visą laiką norisi kažką laimėti, bet dabar dar sunku prognozuoti“, – nedaugžodžiavo lenktynininkas.
BMW gerbėjai iš Estijos
„Ants Racing“ komanda Estijoje žinoma kaip vienijanti BMW gerbėjus. Pastaraisiais metais dalyvavę Estijos „BMW 325 Cup“, Baltijos žiedinių lenktynių čempionatuose bei Palangos 1000 km lenktynėse, šiemet estai išbandys ir ilgų distancijų varžybas, vyksiančias jų tėvynėje – „Baltic 1000 km Race“.
Pernai per lietų patyrėme avariją, kuri sunaikino viltis siekti aukšto rezultato, tačiau davė daug patirties.
„Praėjusiais metais lenktynės Palangoje mums nepasisekė – tai buvo pirmos mūsų rimtos ilgų distancijų lenktynės. Per lietų patyrėme avariją, kuri sunaikino viltis siekti aukšto rezultato, tačiau ji davė daug patirties“, -kalbėjo vienas komandos vairuotojų Mikkas Maatenas.
Specialiai „Baltic 1000 km Race“ lenktynėms komanda iš Estijos ruošia visiškai naują ginklą – BMW M3 GTR (E46). Tai vienas greičiausių ilgų distancijų žiedinėms lenktynėms skirtų automobilių Baltijos šalyse. Po jo kapotu – 3 litrų darbinio tūrio variklis, išvystantis 370 AG.
„Ants Racing“ ilgų distancijų lenktynėms šiemet nusiteikę rimtai: po 1000 km lenktynių Pernu, komanda tuo pačiu automobiliu kausis 12 valandų lenktynėse Brno mieste Čekijoje.
„Mūsų tikslas – pergalė A3000 klasėje ir greičiausios Estijos komandos vardas“, – aukštų tikslų neslėpė M.Maatenas, tuo pačiu pateikęs paraišką komandoms iš Lietuvos bei Latvijos – estai lengvai pergalės savo trasoje neatiduos.
Latviškas BMW su 500 AG
„Praėjęs sezonas buvo skirtas klaidų taisymui, o šiemet mes jau žinome, ką galime padaryti geriau. Ir mes galime kovoti dėl absoliučios įskaitos nugalėtojo vardo“, – neabejodamas išrėžė latvis Artūras Batrakas.
Praėjęs sezonas buvo skirtas klaidų taisymui, o šiemet mes jau žinome, ką galime padaryti geriau. Ir mes galime kovoti dėl absoliučios įskaitos nugalėtojo vardo.
Jis žino, ką sako. Prieš porą metų paskubomis dėl noro išbandyti ilgų distancijų lenktynes surėdytas sportinis automobilis netapo patikimumo etalonu, tad Artūro ir jo tėvo Vilnio komanda šiemet paruoš visiškai naują mašiną: BMW 3 (E46) su dyzeliniu varikliu. Trijų litrų darbinio tūrio jėgainė, pasak A. Batrako, turėtų išvystyti apie 500 AG ir 800 Nm.
Be įspūdingus skaičius generuojančio motoro, sportinis trečios serijos BMW turėtų sverti itin mažai. A.Batrakas tvirtino, kad jie sieks padaryti automobilį lengvesiu nei leidžia reikalavimai. Tuomet specialiai talpinant į jį papildomus svarmenis, galima išgauti geresnį mašinos svorio balansą.
Kalbėdamas apie Pernu lenktynių trasą, A.Batrakas tikino jaučiantis jai didelę simpatiją. Ji greita, turi įdomių posūkių ir daug vietų, kur galima atlikti lenkimus.
„Tai aukšto lygio trasa, turinti ir „boksus“, ir tvarkingus tualetus, ir dušus. Man taip pat patinka Pernu miestas – čia yra daug smagių vietų“, – šypsojosi lenktynininkas.
Batrakų komanda jau turi patirties ilgų distancijų lenktynėse, o šiemet į jas koncentruosis dar stipriau. Tam jie su tėvu ieško ir trečio vairuotojo 1000 km lenktynėms. Tiesa, kaip pripažino Artūras, rasti profesionalų vairuotoją, kuris sugebėtų greitai prisitaikyti prie naujo automobilio, nėra paprasta.
Sportininkas negailėjo pagyrų ir lietuviams, su kuriais susiduria daugelyje varžybų Baltijos šalyse. Tačiau noras atsirevanšuoti už pernykščius pralaimėjimus kaimynams latviui ramybės neduos iki pat birželio 18-osios.
„Lietuviai yra greitesni, bet mes netoli jų. Kaip matėme pernai, mes juos galime aplenkti – „Bikernieki“ trasoje mes užfiksavome trečią geriausią rato įveikimo laiką, o per lietų buvome greičiausi. Bet kokiu atveju, mūsų tikslas 1000 km lenktynėse Pernu – pirma vieta absoliučioje įskaitoje bet kokiu oru“, – užtikrintai pakartojo A.Batrakas.