Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ladogoje iškovoti lietuvių trofėjai – rusų rankose

Šiųmečiame bekelės maratone aplink Ladogos ežerą „Ladoga Trophy 2016“ lietuviai dominavo kone visose įskaitose. Tik dėl rusiškų rezultatų skaičiavimo principų jie liko rusų rankose.
„Ladoga Trophy 2016“ apdovanojimai
„Ladoga Trophy 2016“ apdovanojimai / Andriaus Lauciaus nuotr.

Rusų baudos pradingo

Pasibaigė 8 dienas trukęs bekelės varžybų maratonas „Ladoga Trophy 2016“, žavėjęs gražia Karelijos gamta, sudėtingomis trasomis ir aršiomis kovomis jose, tačiau erzinęs pastoviai vėluojančiais rezultatais. Neįprasta, kaip greitai jie buvo net kelis kartus perskaičiuoti paskutinėmis valandomis iki apdovanojimų ceremonijos.

Pagal preliminarius rezultatus, pirmoje vietoje motociklų įskaitoje buvę Adas Bernius ir Aidas Bubinas, likus valandai iki apdovanojimų, atsidūrė trečioje vietoje. Šios klaidos aplinkybių nei vienas organizatorius paaiškinti negalėjo, tik gūžčiojo pečiais ir atsiprašinėjo.

Klaidos aplinkybių nei vienas organizatorius paaiškinti negalėjo, tik gūžčiojo pečiais ir atsiprašinėjo.

„Ladoga Trophy“ varžybų organizatorius Jurijus Ovčinikovas užtikrino, kad motociklų įskaita nebus apdovanota, kol nebus išsamiai ištirti ir perskaičiuoti rezultatai. Tai gali užtrukti 1–2 dienas.

Tačiau prasidėjus apdovanojimų ceremonijai motociklų įskaitos apdovanojimai įvyko, dėl ko buvo nustebęs net pats J.Ovčinikovas. Ant aukščiausio apdovanojimų laiptelio lipo Vitalijaus Melkovo ir Jano Bliumchneno ekipažas, kuriems likus valandai iki apdovanojimų buvo panaikintos 6 valandos baudų. Organizatoriai pripažino, kad tai yra klaida, tačiau nė vienas negalėjo įvardinti, kodėl taip įvyko. Antroje vietoje liko Stanislavas Mielkovas ir Aleksejus Kolobovas, kuriems nebuvo priskaičiuotos 10 baudos minučių, kurias organizatoriai taip pat pripažįsta esančiomis.

Paskelbus, kad trečią vietą laimėjo lietuviai, tautiečiai protestuodami nelipo ant podiumo.

„Kokia šalis – tokie ir rezultatai“, – pakomentavo A.Bernius.

Kiti „GoLT“ komandai atstovavę lietuviai, Mindaugai Aškelėnas ir Gulbinskas liko penkti, Tomas Šipkauskas su Šarūnu Palioku – šešti, o Paulius Kairavičius su Simonu Ramanausku – septinti. Anot lietuvių, toks rezultatų skaičiavimas kelia abejonių, ar ant apdovanojimų pakylos neturėjo užlipti ir daugiau tautiečių.

Per plauką nuo podiumo

Vos per plauką nuo podiumo liko jauniausias motociklininkų komandos „GoLT“ narys Martynas Dabužinskas. Dviračiu 8 dienas vidutiniškai po 70 km gūdžiais Karelijos miškais, pelkėmis, Ladogos ežero pakrante mynęs septyniolikmetis šiame maratone liko ketvirtas.

„Organizmas neatlaikė varžybų tempo ir krūvio. Iš pradžių sąnarius pradėjo skaudėti, paskui skrandis sustojo ir galiausiai visas nusilpau. Jei antrą dieną nebūčiau padaręs klaidos, nebūtų reikėję sukti papildomų 15 km ir nebūčiau praradęs 45 minučių, galėjau konkuruoti ir dėl pirmos pozicijos,“ – sakė didvyrišką užsidegimą Ladogoje rodęs septyniolikmetis Martynas, kuris net penkias dienas iš aštuonių finišo liniją dviračiu kirto antroje pozicijoje.

Paskelbus, kad trečią vietą laimėjo lietuviai, tautiečiai protestuodami nelipo ant podiumo.

Už jo, penktoje vietoje, finišavo kitas lietuvis Tomas Norkus. Pirmas tris vietas išsidalino rusai Borisas Pavlovas, Sergejus Jakovlevas ir Stanislavas Matvejevas.

Podiumą okupavo lietuviški visureigiai

Galingiausioje „Proto“ klasėje, kur per pačias sudėtingiausias trasas važiuoja specialiai bekelės varžyboms sukonstruoti monstrai, laimėjo lietuvio Nerijaus Gurklio ekipažas. Vaidotas Paškevičius iškovojo trečią vietą.

Kai tik maratonas persivertė į antrąją pusę, lūžus priekinį automobilio tiltą laikančioms šakėms, su latviu Aigaru Zeiza važiuojantis N.Gurklys prarado daugiau kaip pusantros valandos ir palaidojo viltis kovoti dėl pergalės. Bet toli gražu nepasidavė.

„Kai iškrito tiltas, kol jį suremontavome ir tokiu trosais sutvirtintu automobiliu surinkome paskutinius tos dienos taškus, praradome daugiau nei pusantros valandos. Iš pradžių atotrūkis nuo pirmos vietos buvo toks, kad galvojome, jog nebeverta vytis estų. Saugojome antrą vietą. Bet estai apsnūdo. Taigi paskutinėmis dienomis juos prispaudėme prie sienos“, – sakė pergalę iškovojęs N.Gurklys, už savęs palikęs estų Tarvo Klassimae ir Ivaro Parkso ekipažą.

Prizus išplėšė paskutinę dieną

Net penkis greičio ruožus iš aštuonių „Ladoga Trophy 2016“ varžybose laimėjo lietuviai. Paskutiniuose keturiuose jie užėmė abi pirmas vietas. Lėtai važiuoti pradėjęs V.Paškevičius su Dariumi Meleška pabaigoje įsibėgėjo ir atėmė trečią vietą iš Hardo Mere ir Joono Oje ekipažo, kuris krito į penktą vietą ir prieš save į ketvirtąją praleido dar vienus lietuvius – Antaną Venckų ir Remigijų Kupstą.

„Tik atvažiavę į Ladogą, po pirmo greičio ruožo, galvojome, kad mes čia jau nieko nebepadarysime su ne pirmos jaunystės silpną variklį turinčiu automobiliu. Ypač kai pamatėme, kokiais greičiais važiuoja milijoninę techniką vairuojantys rusai. Bet jie vieną po kitos darė klaidas, ne visi mokėjo bekelėje važiuoti, taigi mes po truputį lipom į priekį, kol išsikapstėme iki ketvirtos vietos. Ten buvusius estus prispaudėme į kampą pačią paskutinę dieną, kai jie laikydami poziciją lėkė be galvos ir sulaužė mašiną. Dar pora dienų, ir jau su Nerijumi galėtume kovoti“, – savo šuolio ant podiumo taktiką papasakojo V.Paškevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai