Egidijus Janavičius autosporto pasaulyje nėra naujokas. Iki šiol yra talkinęs aukščiausių rezultatų siekiančioms klasikinio ralio ir Dakaro komandoms: Vaidoto Žalos, Benedikto Vanago. O kartu su kolegomis autosporto mechanikais Egidijus Janavičius susibūrė į „Dakar Warriors“ komandą.
Automobilių sporto ateitis
Laidos vedėjui Vitoldui Miliui paklausus apie Lietuvos automobilių sporto ateitį bei žinomumą pasaulyje, E.Janavičius pabrėžė mėgėjiško sporto svarbą.
„Nemažą laiko dalį praleidžiu su mėgėjiškame lygmenyje esančiais automobilių sporto entuziastais. Tad jei kalbėtume ir apie eismo saugumą, tai mėgėjiškas sportas gali labai stipriai prie to prisidėti, nes juo gali užsiimti masės žmonių, o tai padėtų pagerinti kiekvieno žinias kelyje. O iš mėgėjiško sporto, žinoma, auga aukštesnio meistriškumo sportininkai“, – mėgėjų sporto svarbą akcentavo E.Janavičius.
Jis tikina, kad LASF negali padaryti didesnės įtakos tam, kad sportininkai atsidurtų ir išsilaikytų aukštame lygmenyje bei pasiektų gerų rezultatų. Tai susiję su didžiuliais finansais ir LASF dažniausiai net galėtų pasimokyti iš B.Vanago, V.Žalos ir kitų lenktynininkų, kurie ieško finansavimo, dirba su įvairiomis kompanijomis ir jiems tai sekasi daryti visai neblogai.
Treniruotės – net varžybose
Tiesa, norint treniruotis, Lietuvoje yra nedaug pasirinkimų, jei kalbama apie tam pritaikytas uždaras trasas. Tokia Lietuvoje yra bene vienintelė – „Nemuno žiedo“ trasa, esanti Kaune. Tačiau E.Janavičius pabrėžia, kad treniruotis galima ir varžybų metų.
„Vienintelė mūsų žiedinė lenktynių trasa, kurią galima būtų išnaudoti kaip kompleksą, turi ir kroso, šonaslydžio trasas. Jei dabar kalbėtume apie treniruotes, situacija čia yra labai neaiški. O kalbant apie varžybas, kurias galime taip pat vertinti kaip treniruotes, jų Lietuvoje turime begalę. Jos vyksta ir kroso trasose. O mini ralio varžybose savo jėgas išbandyti gali beveik visi“ , – „Žinių radijui“ teigia E.Janavičius.
Jo nuomone, reikia gero pamato sportininkui, tinkamai ir palaipsniui ruošti automobilį, kad jam nebūtų sunku augti ir kilti aukštyn. O prireikus, nereikėtų keisti visos technikos ir investuoti begalės pinigų.
„Manau, kad ir pats sieksiu padėti pamatus žemesnių lygų automobiliams, kad jie būtų lengviau transformuojami į aukštesnių lygų reikalavimų atitinkančius automobilius“, – teigė E.Janavičius.
Lenktynininkai nori save parodyti trasoje, o ne keliuose
Žurnalistas V.Milius teigia, kad automobilių sporto populiarinimas padėtų pagerinti eismo saugumo padėtį Lietuvoje, nes tie žmonės, kurie dalyvauja varžybose, neretai savo sugebėjimus nori parodyti trasoje, o ne gatvėse. Jam pritarė ir naujasis LASF prezidentas.
„Atvažiavęs į varžybas supranti, ko esi vertas, nes gatvėje visi galime būti didvyriais. Gali pralėkti Taikos prospektu 150 km/val., bet kai atvažiuoji į varžybas supranti tikrą savo vertę, kad reikia dar daug treniruotis, ir tikriausiai, ne Taikos prospekte.
Kitas svarbus dalykas, kuris veikia ir prevenciškai – tie sportininkai, kurie jau važiuoja Lietuvos čempionatuose, jie turi federacijos išduotas licencijas, kurios įpareigoja keliuose elgtis atitinkamai. Taip pat sportiniams automobiliams yra išduodami sportiniai pasai ir jais pasinaudojant taip pat galima taikyti sankcijas – tai yra gera prevencija, kad lenktynininkai keliuose nesielgtų chuliganiškai“, – sako E.Janavičius.
Anot jo, lenktyniniame automobilyje pabuvojęs žmogus suvokia ir tai, kaip jį valdyti ekstremaliose situacijose, kaip tą daryti saugiai bei kokių priemonių imtis, kad kelionės būtų kaip tik įmanoma saugesnės.