LASF prezidentas Egidijus Janavičius tvirtina, kad pasiūlymą užimti šias pareigas gavo visiškai netikėtai. Kaip teigia pašnekovas, galimybė dirbti šioje pozicijoje atsirado bendraujant su naująja FIA vadovybe, kuriai įspūdį paliko jo sukauptos žinios apie saugumą automobilių sporte.
Ne paslaptis, kad šioje srityje Egidijus Janavičius yra išties puikus specialistas, mat daugelį metų jis dirbo LASF techniniu komisaru, pirmininkavo Techninių reikalavimų komitetui, ruošė ir tobulino techninius reikalavimus skirtingų disciplinų sportiniams automobiliams, yra parengęs ne vieną seminarą apie saugos įrangą bei teisingą jos naudojimą. Būtent šį patirtis tapo tramplinu į viceprezidento pareigas FIA Saugumo komisijoje.
„Su nauja FIA valdžia užmezgėme glaudžius santykius ir mūsų bei naujojo prezidento vizijos sutapo. Kalbėjausi su Robertu Reidu, buvusiu Richardo Burnso šturmanu, kuris dabar yra naujojo prezidento komandos narys. Jis manęs klausė, kaip aš matau visą FIA indėlį nacionaliniam sportui.
Aš pastebėjau, kad labai trūksta informacijos apie saugumą. Mažai žinių apie tai, kas, kaip ir dėl ko veikia, kodėl homologuotų daiktų naudojimas yra svarbus. Nes teisingas naudojimas yra net svarbesnis už patį daiktą. Parodžiau jam savo skaidres iš seminarų, kuriuos vedžiau Lietuvoje. Pamatęs tą medžiagą jis man pasiūlė sudalyvauti Saugumo komisijos posėdyje.
Pastebėjau, kad FIA turi tikrai gerą institutą, kuriame gali atlikti simuliacijas, kas vyksta avarijų metų, analizuoti saugos įrangos veikimą, rezultatus. Keletą simuliacijų mačiau ir aš. Vienoje iš jų buvo pristatyta avarija. Joje nukentėjo šturmanas, kuris patyrė stuburo traumą, o pilotui nenutiko nieko.
Buvo analizuojama sėdynė, sėdynės kampas, šturmano sudėjimas. Išsakiau savo įžvalgas. Po šio susitikimo jiems ko gero susidarė įspūdis, kad aš esu pakankamai įsigilinęs į šią sritį ir pasiūlė viceprezidento poziciją“, – sakė Egidijus Janavičius.
Kokie konkretūs darbai Egidijaus Janavičiaus laukia FIA Saugumo komisijoje pašnekovas kol kas neįvardijo. Artimiausiu metu jam reikės susipažinti su įvairiais komisijos veiklos reglamentais ir darbo nuostatais.
„Džiaugiuosi, kad Lietuva yra matoma ir pripažįstama kaip lygiavertė partnerė ir ne vien prancūzai ten diktuoja tam tikrus dalykus. Man pačiam asmeniškai būti tokioje komisijoje taip pat yra pripažinimas, kad aš irgi turiu žinių, kurias galiu panaudoti ir pritaikyti tarptautiniu mastu. Pas juos viskas vyksta daugiau per simuliacijas ir skaičius, o aš tose situacijose matau ir kitų dalykų, kurie padėtų didinti saugumą automobilių sporte“, – sakė Egidijus Janavičius.