LASF: Šiaurės Europos zonos šalių čempionatams reikalingi pokyčiai

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) atstovai, bendradarbiaudami su Latvijos, Estijos ir Suomijos automobilių sporto federacijomis, ruošiasi rugpjūčio gale vyksiančiai tarptautinei diskusijai. Pagrindinis jos tikslas – išgryninti veiksmus, kurie leistų padidinti priblėsusį Šiaurės Europos zonos (NEZ) lenktynių populiarumą, suvienodinant pagrindinius techninius automobilių sporto reikalavimus visose šalyse.
„300 Lakes Rally“ devintasis greičio ruožas
„300 Lakes Rally“ devintasis greičio ruožas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Vienodi reikalavimai ir suderintas kalendorius

Birželio pabaigoje LASF viceprezidentas Jonas Dereškevičius dalyvavo Estijoje vykusiame susitikime, kuriame keturių valstybių automobilių sporto ekspertai aptarė Europos ir tarptautinei autosporto bendruomenei itin aktualią temą – sportininkų dalyvavimą kaimyninėse šalyse vykstančiose varžybose, taip gerinant meistriškumą ir skatinant automobilių sporto profesionalėjimą. 

Ekspertų teigimu, pagrindinė problema, kurią reikia išspręsti, yra ta, jog Šiaurės Europos zonos ralio varžybos nepritraukė planuoto lenktynininkų ir gerbėjų susidomėjimo. Geresnė situacija įžvelgiama tik NEZ „drift‘o“ ir bekelės čempionatuose.   

Algirdo Venkaus/Waska.lt nuotr./„NEZ Drift Championship“ varžybos
Algirdo Venkaus/Waska.lt nuotr./„NEZ Drift Championship“ varžybos

Mažo susidomėjimo priežastys rikiuojasi nuo skirtingų techninių reikalavimų iki didelių biudžetų, reikalingų varžantis aukšto lygio tarptautinėse varžybose. Pavyzdžiui, norint važiuoti Latvijoje ar Estijoje, reikalingos tų šalių licencijos, ženkliai skiriasi startiniai varžybų mokesčiai, todėl vykstant į tarptautines varžybas komandų biudžetai šokteli net kelis kartus.

„Idėjos iniciatyvinė grupė – Estijos ir Suomijos automobilių sporto federacijos, šią problemą siūlo spręsti į Šiaurės Europos zonos renginius integruojant nacionalines klases, kurių kiekvienoje šalyje yra tikrai daug. Norint įgyvendinti tokią idėją, būtina suvienodinti, tarpusavyje suderinti tarptautinių varžybų kalendorių, kad jis būtų kiek įmanoma patogesnis sportininkams. Taip pat reikalingas vienodų taisyklių ir techninių reikalavimų apibrėžimas. Visa tai padėtų sumažinti biudžetus, reikalingus dalyvavimui tarptautinėse varžybose, ir pritraukti sportininkus“, – sako LASF viceprezidentas.

Bazinis pasiruošimas panašiems pokyčiams vyksta jau ne vienerius metus – Lietuvos ir Latvijos automobilių sporto federacijos tarpusavyje derina techninius reikalavimus, Estijos federacija glaudžiai dirba su suomiais. 

LASF nuotr./Jonas Dereškevičius
LASF nuotr./Jonas Dereškevičius

Čempionatui – naujas pavadinimas 

Visų valstybių atstovai sutinka, jog techninių pokyčių negana, todėl reikalingi ir nauji organizaciniai sprendimai.

Dar viena idėja, kurią aptarėme – NEZ čempionato pavadinimo keitimas. 

„Dar viena idėja, kurią aptarėme – NEZ čempionato pavadinimo keitimas. Kolegų patirtis rodo, jog kai kurie sportininkai tiesiog nežino, ką jis reiškia. Preliminariai siūlomas pavadinimas yra Šiaurės Europos čempionatas – NEC (North Europe Championship). Tikimės, jog tokie pokyčiai leistų lenktynininkams lengviau pritraukti rėmėjus“, – pasakoja J. Dereškevičius. 

Taip pat planuojama surasti vieną įmonę ar organizaciją, kuri didintų renginio žinomumą regione,  įsteigti motyvuojantį prizinį fondą.

 „LASF Taryba, kuriai pristačiau susitikimo rezultatus, pritaria, jog reikalingos priemonės ir idėjos, kurios padėtų pagerinti NEZ situaciją ir taip prisidėtų prie automobilių sporto populiarinimo Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse“, – teigia LASF atstovas.

Visgi, J.Dereškevičius pabrėžia, kad visos šios idėjos – kol kas tik preliminarios, jas dar reikia sukonkretinti, vėliau – pristatyti NEZ vadovybei, jai sutikus, sulaukti ir FIA pritarimo. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis