Vienintelis Lietuvoje
Antrus metus vykstančio renginio vienos iš organizatorių Neringos Simson teigimu, „Moterų ralio“ idėja turi ilgą istoriją.
„Ralio atsiradimo istorija yra pakankamai ilga. Autosporto pasaulyje esu apie 14 metų. Savo veiklą pradėjome nuo „Šeimyninių ralių“, kurie vyko 4 metus, vėliau atsirado turbūt didžiausias savo apimtimi lietuviškas ralis „300 Lakes Rally“, todėl smulkesnius projektus atidėjome į šoną.
Tačiau visą tą laiką į mus nuolat kreipdavosi žmonės, kurie dalyvavo ankstesniuose mūsų renginiuose, jautėme poreikį ir pernai nusprendėme grįžti prie to, nuo ko pradėjome“, - teigia ji.
Pasak N. Simson, aktyvių merginų sporte yra daug, tačiau ne autosporte. Tad norėjosi kažkaip ištaisyti šį „nesusipratimą“. Ralių yra įvairiausių, bet geriausia forma merginų įtraukimui mums pasirodė pramoginis-orientacinis renginys.
„Panašių projektų yra visame pasaulyje, tačiau Lietuvoje jis vienintelis. Tai iš dalies paaiškina ir ralio sėkmę.
Kitas svarbus aspektas, kad renginio koncepcija paremta saugaus eismo, aktyvaus laisvalaikio formų ir sveikatinimo propagavimo principais. Renginys vykdomas pagal vienos iš autosporto šakų – standartinių gamyklinių automobilių ralio – principus, taisykles, įtraukiant papildomas aktyvias, sportiškas bei pažintį su lankytinais objektais skatinančias užduotis“, - ralio sėkmės receptą pasakoja N. Simson.
Ūgtelėjo kokybiškai
Renginio organizatorė džiaugiasi, kad šiemet dalyvės daug atsakingiau žiūri į pasiruošimą raliui.
„Matome, kad vis daugiau moterų domisi ralio virtuve, ieško informacijos ir patarimų. Taip į projektą įsitraukia ne tik artimieji, bet ir ralio profesionalai. Kaip pavyzdžius galėčiau paminėti ir vieno labiausiai patyrusių Lietuvos šturmanų, Ramūno Šaučikovo, #ŠkodaSafeDrive projektą, Lietuvos ralio čempiono Ramūno Čapkausko pamokas, bei jau tradiciniu tapusį ralistų - Giedriaus Notkaus, Daliaus Strižano bei Renaldo Šeinausko „šeimyninį“ palaikymą moteriškiems ekipažams.
Tuo pačiu kova dėl aukščiausių vietų intensyvėja. Komandos atvyksta gerai išanalizavusios pirmųjų metų savo klaidas bei pasiruošusios aiškią strategiją, ko ir kaip sieks šiais metais. Kaskart stebina begalinis moterų kūrybiškumas ir azartas. Tuo jos papuošia ralį“, - sako N. Simson.
„Moterų ralio“ svarbą pabrėžia ir šiemet jame startavusi Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) generalinė sekretorė Renata Burbulienė.
„Autosporte moterys nėra naujiena, susidomėjimas auga, turime puikių piločių bei šturmanių. Tačiau kol kas moterų yra mažuma, vienetai. Tad šis renginys yra itin svarbus, nes leidžia moterims pasinerti į kol kas gana vyrišką ralio virtuvę.
Šios varžybos vyksta pagal kelių eismo taisykles, keletas slalomo rungčių vyko uždarose aikštelėse ir kartodrome. Tokiomis aplinkybėmis moterys įgauna daugiau vairavimo ir manevravimo patirties, orientavimosi keliuose. Visa tai prisideda prie bendros vairavimo kultūros ir saugumo kelyje didinimo.
Dalyvių skaičius, pasiekęs beveik 700, rodo didelį moterų potencialą ir azartiškumą. Linkiu, kad vieną dieną turėtume profesionalų Lietuvos moterų ralio čempionatą“, - ralio nauda džiaugiasi R. Burbulienė.