„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Le Mano 24 valandų lenktynėse savaitgalį – svarbiausia „Toyota“ ir „Porsche“ dvikova

Šį savaitgalį Prancūzijoje, Le Mano miestelio prieigose vyks 85-osios 24 val. trukmės Le Mano lenktynės. Šios lenktynės – didžiausias iššūkis ir svajonė kiekvienam lenktynininkui.
„Toyota Gazoo Racing“ pristatė WEC lenktyninį automobilį
„Toyota Gazoo Racing“ pristatė WEC lenktyninį automobilį / „Toyota Gazoo Racing“ nuotr.

Pasaulio ištvermės lenktynių čempionato (FIA WEC) lyderės poziciją užimanti „TOYOTA GAZOO Racing“ komanda į Le Maną vyksta po pernai šioje trasoje patirto kartėlio, kai pergalė apmaudžiai išslydo iš rankų priešpaskutiniame rate, ir įkvėpta visuotinio fanų iš viso pasaulio palaikymo. Šią tregediją iki šiol prisimena visas autosporto pasaulis.

TAIP PAT SKAITYKITE: kas lenktyniauja FIA ištvermės lenktynių čempionate WEC

Po šio nesėkmingo pasirodymo, kai paskutiniame rate dėl elektros tiekimo sustojo iki to laiko lyderiavęs K.Nakajimos pilotuojamas automobilis, tokiu būdu padovanodamas pergalę „Porsche“ lenktynių finiše. Už pergalę Le Mane skiriama daugiausiai taškų, tad šis incidentas lėmė „Porsche“ pergalę ir WEC čempionate.

Pernykštę Le Mano dramą gali pamatyti čia.

Tikslas – laimėti Le Maną ir čempionatą

„TOYOTA GAZOO Racing“ intensyviai tobulino savo TS050 HYBRID bolidą, kad galėtų iškovoti savo pirmąją pergalę Le Mane. TOYOTA debiutas Le Mane įvyko 1985 m. Šiose lenktynėse komanda pasirodė 18 kartų, penkis kartus finišuodama antra.

Bendromis specialistų iš Higashi-Fuji ir Kelno technikos centrų pastangomis TS050 HYBRID automobilis buvo reikšmingai atnaujintas – po šiais metais išplėštos pergalės Silverstouno ir Spa-Francorchamps trasose jis iki šiol yra nenugalimas.

Hibridinės technologijos

Šiame automobilyje įrengtas naujas, optimizuotu terminiu efektyvumu pasižymintis 2,4 l V6 benzininis variklis su turbokompresoriumi, kuris debiutavo Silverstouno trasoje, taip pat pritaikyta patobulinta hibridinė sistema su lengvesniais ir mažesniais variklio generatoriaus blokais, kuri kiekviename Le Mano trasos rate regeneruos ir tieks 8 MJ energijos.

Toyota Gazoo  Racing nuotr./„Toyota TS050“
Toyota Gazoo Racing nuotr./„Toyota TS050“

Le Mane pasirodys visi trys TS050 HYBRID automobiliai su mažesnio prispaudimo specifikacijomis. Tai reiškia, jog pirmenybė bus teikiama maksimaliam greičiui, kuris yra ypač svarbus 13 629 km ilgio Circuit de la Sarthe trasoje.

Laikydamasi nuolatinio tobulinimo principo, kad būtų panaudotos visos galimybės, komanda pakoregavo ir pilotų sudėtį, taip siekdama optimizuoti savo pajėgumus Le Mano lenktynėse.

TS050 HYBRID Nr. 7 bolidą kartu su Mike Conway ir Kamui Kobayashi vėl pilotuos Stéphane Sarrazin. Praėjusiais metais ši trijulė ilgą laiką pirmavo ir galiausiai finišavo užimdama antrąją vietą.

Sébastien Buemi, Anthony Davidson ir 2014 m. pole pozicijos laimėtojas Kazuki Nakajima Le Mane kartu lenktyniaus trečią kartą su TS050 HYBRID Nr. 8. Pernai pirmaujant priešpaskutiniame rate jiems iškilo techninių problemų, dėl kurių jie nebuvo klasifikuoti.

2014 m. TOYOTA prizinę vietą pelnęs Nicolas Lapierre jėgas suvienys su Le Mano naujokais – Yuji Kunimoto ir José María López. Jie sės už TS050 HYBRID Nr. 9 vairo. Tai pirmas kartas nuo 1999 m., kai Le Mano trasoje lenktyniaus trys TOYOTA ekipažai.

Treniruotės ir 35 val. maratonas

Intensyvesni pasirengimo darbai prasidėjo šį mėnesį, kai visi automobiliai dalyvavo oficialioje bandymų dienoje. Tai vienintelė proga dalyviams išbandyti jėgas La Sarthe trasoje prieš prasidedant lenktynių savaitei. Komanda buvo patenkinta pasiektais puikiais rezultatais: trys TS050 HYBRID automobiliai užėmė tris aukščiausias pozicijas.

Le Mane atsiskleidžia tikra ištvermės lenktynių dvasia. Dalyvių laukia beveik 35 val. trukmės lenktynių maratonas, prasidėsiantis birželio 14 d. (trečiadienį) 16.00 val. keturių valandų trukmės treniruotėmis, po kurių 22.00 val. vyks dvi valandas trunkantis kvalifikacinis važiavimas.

Ketvirtadienį kvalifikacinis važiavimas vyks toliau – komandos dalyvaus dar dviejose dviejų valandų trukmės sesijose (19.00 ir 22.00 val.) Starto pozicijos nustatomos atsižvelgiant į greičiausiai apvažiuotą vieną ratą per visas kvalifikacines sesijas. TOYOTA komanda pasirengusi kovoti dėl savo trečiosios pole pozicijos.

Penktadienį vykstantis pilotų paradas miesto centre suteikia fanams unikalią galimybę su jais susipažinti prieš savaitgalio lenktynes. Jis prasidės 45 minučių trukmės apšilimo ratu 9.00 val. Lenktynės prasidės šeštadienį 15.00 val.

VIDEO: „World Endurance Championship“ – Pasaulio ištvermės lenktynės – žada kovą tarp „Toyota“ ir „Porsche“

Komandos atstovų pasisakymai

Komandos prezidentas Toshio Sato: „Le Manas yra mūsų sezono svarbiausias įvykis. Didžiulės komandos pastangos jam rengiantis yra sutelktos Higashi-Fuji ir Kelne. Norėčiau visiems padėkoti už pasiaukojimą ir įdėtą didelį indėlį per paskutiniuosius mėnesius rengiantis šioms lenktynėms. Mes nepamiršime to, kas nutiko pernai, tačiau tai jau praeitis. Dabar mes esame susikoncentravę tik į šių metų lenktynes, kuriose tikimės ir vėl išsiveržti į priekį. Po laimėtų pirmųjų dvejų 2017 m. sezono lenktynių mes esame nusiteikę optimistiškai. Tačiau suprantame, jog „Porsche“ atkakliai kausis, tad turime padaryti viską, kad parodytume savo pranašumą. Bandymų diena mums buvo labai sėkminga, tačiau negalime užmigti ant laurų, nes vienintelis svarbus rezultatas yra tas, kurį pasieksime 24 val. trukmės lenktynių pabaigoje. Tikiu, jog lenktynės bus itin nuožmios. Tai turėtų būti fantastiškas reginys fanams. Nekantriai jų laukiame.“

Mike Conway (TS050 HYBRID Nr. 7): „Per bandymus pamatėme, ką galime padaryti palankiomis sąlygomis. Tačiau per Le Mano lenktynių savaitę susiklosčius kitokioms aplinkybėms, be abejo, viskas gali pasisukti kitaip. Le Mano lenktynės – ypatingas įvykis, kurio mes laukiame visus metus. Išvažiavus į trasą trečiadienį, įtampa dar labiau padidės, įkais atmosfera. Vairuojant naktį, reikia prisitaikyti prie automobilio važiavimo tokiomis sąlygomis. Labai malonu dalyvauti šiose lenktynėse“.

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID Nr. 7): „Mums tai labai svarbios lenktynės. Mes visi esame visapusiškai motyvuoti. Esame puikiai pasirengę, todėl neabejotinai laukiu lenktynių savaitės. Manau, jog tai didžiulis mūsų šių metų šansas. Mes turime pasirūpinti, kad viskas sklandžiai vyktų ir būtume tinkamai pasirengę. Tai neįtikėtinai ilgos lenktynės, kurios reikalauja visapusiško pasirengimo. Po praėjusių metų visi komandos nariai darbavosi visomis išgalėmis, todėl esame pasirengę iššūkiui“.

Stéphane Sarrazinas (TS050 HYBRID Nr. 7): „Le Mano lenktynės yra nepakartojamos. Jos vyksta ypatingoje trasoje. Dalyvavimas Le Mano lenktynėse su visa jų istorija man, kaip prancūzų lenktynininkui, yra nuostabi patirtis. Joms rengiamės ištisus metus. Labai laukiu, kada vėl galėsime pasirodyti trasoje su Mike ir Kamui. Praėjusiais metais mums nedaug trūko iki pergalės, todėl šį kartą mūsų uždavinys neabejotinai yra užlipti ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio. Automobilis yra labai pajėgus, tad mes turime šansą. Tačiau, kaip žinome, Le Mano lenktynės yra be galo sudėtingos“.

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID Nr. 8): „Į Le Maną šiais metais vykstame pasiekę tikrai gerų rezultatų per bandymus ir laimėję dvejas lenktynes. Taigi mes pasirengėme nepriekaištingai. Man paliko įspūdį automobilių galimybės bandymų metu, tačiau dabar tai nieko nereiškia. Mes turime viską optimizuoti. Tai reiškia, jog visą savaitę daug dirbsime. Le Manas visuomet yra ypatingas sezono įvykis, sužadinantis daug stiprių emocijų. Tikiuosi, jog šiais metais emocijos bus pakylėtos!“

Anthony Davidson (TS050 HYBRID Nr. 8): „Aš esu tikrai pasirengęs šių metų Le Mano lenktynėms. Lenktynių savaitę pradėsiu gerai nusiteikęs. Pagrindinis Le mano iššūkis yra daugybė galimų pokyčių lenktynių metu. Mes tai patyrėme jau kelis kartus. Dėl šios priežasties lenktynės yra ypatingos – niekuomet nežinai, kas nutiks. Niekas negali būti užtikrintas, nes šios lenktynės yra be galo sunkios. Tačiau pasirengiamieji darbai prasidėjo puikiai, todėl gerai jaučiuosi ir nekantriai laukiu starto“.

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID Nr. 8): „Le Manas išsiskiria puikia trasa. Tai įspūdingos lenktynės. Man jos labai patinka. Mes laimėjome pirmąsias dvejas WEC sezono lenktynes, tačiau, kaip gerai žinome, Le Manas yra visai kas kita. Šias lenktynes nepaprastai sunku laimėti: greitis, patikimumas ir žiupsnelis sėkmės yra tai, ko reikia siekiant pergalės. Mūsų automobilis yra greitas – tuo buvo galima įsitikinti bandymų dieną. Mes tinkamai pasirengėme, visi komandos nariai neriasi iš kailio kaip pamišę, kad laimėtume Le mano lenktynes“.

Nicolas Lapierre (TS050 HYBRID Nr. 9): „Jau nuo pirmojo rato bandymų dieną supranti, ką reiškia šios lenktynės ir kodėl mes joms rengėmės visus metus. Tai ypatinga trasa, kurioje vyrauja ypatinga atmosfera. Galima iš karto pajusti, jog TS050 HYBRID sutvertas Le Manui. Tai nuostabu. Per bandymus automobilis įrodė turintis daug pranašumų. Padaryta gera pradžia, tačiau mūsų dar laukia daugybė darbų. Aš asmeniškai esu labai laimingas galėdamas vėl sėsti už LMP1 automobilio vairo Le Mane. Hibridinė sistema tiesiog nepakartojama“.

Yuji Kunimoto (TS050 HYBRID Nr. 9): „Su nekantrumu laukiu Le Mano lenktynių savaitės – čia savo jėgas kaip pilotas išbandysiu pirmą kartą. Tiesą sakant, mano vyresnysis brolis Keisuke yra dalyvavęs jose 2009 m., todėl aš žinau, kokios įspūdingos šios lenktynės. Kai pirmą kartą išvažiavau į trasą bandymų metu, iškart supratau, kad ji ypatinga. Man ji labai patinka. Nors prieš lenktynes dar reikia daug ko išmokti ir daug ką nuveikti, tačiau labai laukiu, kada galėsiu jose dalyvauti“.

José María López (TS050 HYBRID Nr. 9): „Lenktyniauti Le Mane buvo mano svajonė. Manau, jog lenktynės – fanai, greitis ir atmosfera – bus savaime įspūdingos. Lenktynių savaitė man yra ištisinė pasirengiamųjų darbų virtinė. Tai ilga savaitė iki pačių lenktynių. Užduotis Le Mano lenktynėse nėra sutelkta vien į rato apvažiavimo laiką. Mes turime būti nuoseklūs, gerai tvarkytis spūstyse ir finišuoti be problemų. Manau, turime galingą automobilį, todėl mums reikia išlaikyti tempą.“

Apie „TOYOTA GAZOO Racing“ komandą Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate

Pirmą kartą Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC) TOYOTA komanda pasirodė 1983 m. Tai buvo ilgametės dalyvavimo ištvermės lenktynėse istorijos pradžia. Nuo 1985 m. TOYOTA automobiliai dalyvavo aštuoniolikoje Le Mano 24 val. trukmės lenktynių, penkis kartus užimdami antrąją vietą (pademonstruodami geriausią rezultatą).

2012 m. atgaivintame Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate TOYOTA dalyvavo pasitelkdama TOYOTA Higashi-Fuji technikos centro profesinę patirtį konstruojant hibridinį galios agregatą ir TOYOTA Motorsport GmbH pajėgumus kuriant važiuoklę. Tarptautinės komandos centras yra įkurtas Kelne (Vokietija).

Komandą sudaro inžinieriai iš TOYOTA automobilių sporto ir hibridinių technologijų skyriaus, kurių ištobulintos technologijos ir praktinės žinios pritaikomos kuriant keliams skirtus automobilius Nuo 2012 m. TOYOTA komanda yra iškovojusi 11 pole pozicijų ir laimėjusi 13 lenktynių, ant nugalėtojų pakylos užlipdama 34 kartus.

2014 m. komanda su TS040 HYBRID laimėjo Pasaulio čempionatą pilotų ir gamintojų įskaitose, o po metų TOYOTA minėjo savo pirmojo starto Le Mano lenktynėse trisdešimtmetį. TOYOTA Motorsport GmbH užsiima ne tik WEC projektu, bet ir kita veikla, pavyzdžiui, tiekia variklius TOYOTA komandai jai grįžus į Pasaulio ralio čempionatą 2017 m., taip pat teikia inžinerines paslaugas verslo ir privatiems klientams automobilių sporto srityje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“