Ramūnas Čapkauskas užaugino komandą
Bene daugiausiai titulų per tris dešimtmečius nenutrūkstančios karjeros automobilių sporte Lietuvoje sukaupęs ir vis dar aktyviai lenktyniaujantis Ramūnas Čapkauskas šių metų lenktynių sezono pradžioje nusprendė, kad atėjo metas dalytis sukaupta patirtimi ir auginti naują lenktynininkų kartą.
TAIP PAT SKAITYKITE: Įtemptas didysis BEC 4H finalas Estijoje: avarijos ir paaiškėję čempionai
Visą šį sezoną jis „Cupra TCR“ bolidu lenktyniavo Baltijos šalyse vykstančiose ilgų nuotolių lenktynėse ir į „DHL Racing“ komandą lenktyniauti priėmė daugiau patirties pasisemti panorusių lenktynininkų.
Nuo lengvo starto ir susipažinimo su automobiliu Bikerniekų trasoje Latvijoje iki finalinio Baltijos šalių 4 valandų lenktynių etapo komanda gerokai progresavo, rinkdama taures ir kopdama ant apdovanojimų pakylos. Ramūnas Čapkauskas tikėjosi gerų rezultatų ir praėjusį savaitgalį Estijoje, šalia Pernu miesto esančioje „Auto24 Ring“ trasoje, tačiau šios lenktynės yra per daug artimos ir permainingos, kad taip paprastai būtų galima prognozuoti rezultatą.
„Baigiantis pirmajai valandai padariau nedidelę klaidelę. Padangos sudilo, ir jau prieš pat bevažiuojant jas keisti išslydau iš trasos, nušienavau šiek tiek žolės. Ši užkimšo radiatorių, jame užkaito vanduo ir teko stoti aušinti visą sistemą. Praradome apie 7 minutes laiko, o šios buvo lemiamos. Tarp TCR bolidais lenktyniaujančių komandų vyko labai graži ir artima kova, tad per visas 4 valandas praradę, atrodytų, nedaug laiko, likome tą kovą stebėti iš toli“, – nesėkmingą paskutinį pasirodymą komentavo Ramūnas Čapkauskas.
Vis tik jis ne tik neatrodė labai liūdintis, bet ir itin džiaugėsi savo mokinių, kuriuos jau išdidžiai vadina komanda, pasirodymu.
„Labai džiaugiuosi Audriumi Stasiulevičiumi, kuris su manimi važiuoja jau 3-ius metus. Trasoje jis važiuoja taip stabiliai ir greitai, kaip profesionalus lenktynininkas. Tempu nustebino ir Jurgis Adomavičius, kuriam TRC bolidu tai buvo tik antrosios lenktynės. Mes visi sukūrėme tokį greitį, su kuriuo mažų mažiausiai galėjome varžytis dėl podiumo“, – džiaugėsi Ramūnas.
„Tik įsėdęs į automobilį Estijoje buvau savimi nusivylęs. Per tą laiko tarpą nuo ankstesnio etapo Rygoje, kur teko važiuoti tik ant šlapios dangos, vairavau savo „Honda Integra“, važinėjau „Simuliatorių akademijoje“, tad man viskas susimaišė, negalėjau pavažiuoti. Tačiau lenktynių dieną persilaužiau ir pavyko palaikyti aukštą tempą. Žaviuosi šia mašina, komanda, ir jų galimybėmis“, – po finišo kalbėjo vos prieš porą metų aktyviai į automobilių sportą įsiliejęs Jurgis Adomavičius.
Apginti čempiono titulą – svarbiausia
Vis tik šiemet prie „DHL Racing“ komandos vairo sėdinčiam Ramūnui Čapkauskui svarbiausias asmeninis tikslas yra apginti Lietuvos žiedinių lenktynių čempiono titulą. Pradėjęs sezoną su BMW automobiliu po didelės komandos draugo avarijos Bikerniekų žiede Rygoje jis vėliau persėdo į naują, modernų „Cupra TCR“ bolidą ir toliau varžosi galingiausioje R3000+ klasėje. Po dviejų savaičių Estijoje, Pernu „Auto24 Ring“ trasoje „Autoplius Fast Lap“ lenktynių metu vyks paskutinis Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato etapas, tad lenktynininkas pirmą kartą šiame sezone šioje pat trasoje išbandė savo jėgas tokiu pačiu principu dėl pozicijų vykstančiose Baltijos šalių žiedinėse lenktynėse.
„Puikios lenktynės. Abiejuose važiavimuose buvau greičiausias „BaTC2“ klasėje, kurioje lenktyniauja visi TCR bolidai, tačiau greičiausių „Porsche“ ir „Lamborghini“ nepavijau. Dabar labai laukiu „Autoplius Fast Lap“ paskutiniojo etapo ir tikiuosi, kad čia, kaip ir dažniausiai tokiu metų laiku, bus lietaus“, – sakė Ramūnas Čapkauskas.
Vis tik Estijoje yra atskira klasė TCR automobiliams, kur visi lenktynininkai varžosi lygiaverte technika. Gerokai galingesni „Porsche“ ir „Lamborghini“ automobiliai lenktyniavo tarpusavyje. O Lietuvos čempionate visi automobiliai, kurių darbinis tūris kartu su turbinos suteikiamu koeficientu viršija 3 litrus, važiuoja vienoje R3000+ klasėje, neatsižvelgiant nei į jų galingumo skirtumu, nei į paruošimo lygį.
Tikimybę laimėti pagerins tik lietus
Estijoje kova dėl R3000+ klasės čempiono titulo bus lemiama, mat po trijų etapų prieš finalines lenktynes tiek R.Čapkauskas, tiek pagrindinis oponentas Paulius Reisas turi surinkę po tiek pat taškų, tad čempionu taps tas, kuris finišo liniją kirs pirmas.
Ramūnui lenktynės naujoje ir modernioje Pernu trasoje nieko gero nežada. Trasa itin lygi ir sterili. Ji saugi, posūkiai nėra pavojingi, o tiesiosios ilgos. Ramūno arkliukas – sudėtingi posūkiai ir jų viražai, mat puikiai „Seat Motorsport“ gamykloje subalansuotas automobilis ir didelė sportininko vairavimo patirtis leidžia juose važiuoti itin greitai. Tačiau čia tokių nėra daug. Tuo tarpu P.Reisas su kone dvigubai galingesniu BMW automobiliu turės milžinišką pranašumą tiesiosiose.
„Prieš „arklius“ aš neturiu jokių priešnuodžių. Mano automobilio variklis gali išvystyti net 350 AG, ir tiesiojoje aš galiu tik žiūrėti į tolstantį geltoną varžovo automobilį. Jį paveju posūkiuose, tačiau čia tokių sudėtingų viražų nėra daug. Tad per varžybas labai norėčiau lietaus, kuris išlygina visų jėgas“, – savo lūkestį Lietuvos žiedinių lenktynių finalo etapui išreiškė R.Čapkauskas.