Būtent neapsikrovimo nereikalingais daiktais, pačių lenktynininkų teigimu, galėtų pasimokyti kiekvienas šalies vairuotojas.
Lenktyninių automobilių kėbulo detalėms naudojamos lengviausios galimos medžiagos, tokios kaip anglies pluoštas, o viduje yra tik reikalingiausi prietaisai – vairas, viena sėdynė vairuotojui, elektronikos valdymo mygtukai. Žinoma, saugumas yra svarbiausias, todėl salone įrengti būtini saugumo elementai: lankai, diržai, gesintuvas.
„Logika paprasta – kuo mažiau sveria automobilis, tuo lengviau jam bus važiuoti ir mažiau reikės degalų“, – sako „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje dalyvaujančios „Circle K milesPlus racing team“ lenktynininkas Jonas Karklys.
Pasak jo, greičiausi „Formulės-1“ bolidai sveria vos apie 700 kilogramų.
Siekiant kuo labiau sumažinti lenktyninio automobilio svorį, jame dalis sportininkų atsisako ir kondicionavimo sistemos, kuri didina ne tik automobilio svorį bet ir degalų sąnaudas.
„Turint omenyje, kad lenktynininkai privalomai vilki nuo ugnies apsaugantį kelių sluoksnių kostiumą, o automobilis be kondicionavimo sistemos – salono vidaus temperatūra pakyla ir peržengia mums įprastą komforto ribą. Ji priklauso nuo to, kokia temperatūra lauke, ar kaitina saulė, ar variklis yra automobilio priekyje ar jo gale. Esant palankesnėms sąlygoms mūsų „Porsche 991 GT3 Cup“ fiksuojama kad ir 40 laipsnių temperatūra ir tai tikrai labai neblogas rodiklis. Tačiau kai lenktyniauji, apie tokius nepatogumus kaip temperatūra tiesiog nėra kada galvoti“, – teigia lenktynininkas.
Apie tai, kad lengvesnis automobilis greičiau ir taupiau važiuoja, turėtų prisiminti kiekvienas vairuotojas ir bent kartais peržiūrėti, ar transporto priemonės bagažinė nevirto savotišku sandėliuku.
Kuo lengvesnis automobilis, tuo lengviau jam važiuoti ir reikės mažia degalų. Todėl planuojant keliones bagažo klausimą būtina spręsti labai apdairiai ir geriausia nesivežti nereikalingų daiktų – bus ne tik pigiau, bet ir saugiau, įžvalgomis dalinosi J.Karklys.
Beje, net ir vienintelė vairuotojo kėdė sportiniame automobilyje paprastai statoma ypač žemai, taip vardan geresnio balanso ir automobilio valdymo perkeliant svorio centrą.
Svarbu laikytis ir visų saugumo reikalavimų, būtina segtis saugos diržą. Jis lenktyniniame automobilyje yra net šešių saugos taškų ir maksimaliai prispaudžia lenktynininką prie sėdynės, kad jis kuo mažiau galėtų pajudėti avarijos metu.
„Circle K milesPlus racing team“ atstovaus keturi lenktynininkai: broliai Ignas ir Jonas Gelžiniai, vilnietis Jonas Karklys, lenktyniaujantis Europos „Octavia Cup“ pirmenybėse ir praėjusi savaitgalį Vokietijoje jose laimėjęs antrą vietą bei daugkartinis Estijos kartingo ir „Formulės 4“ Italijos čempionas bei 2014-2017 metų geriausias Estijos žiedinių lenktynių meistras Ralfas Aronas.